Τον χειμώνα το αυτοκίνητό σου καίει περισσότερη βενζίνη από ότι το καλοκαίρι.

Τον χειμώνα το αυτοκίνητό σου καίει περισσότερη βενζίνη από ότι το καλοκαίρι.

Κάνει κρύο = Καις περισσότερο καύσιμο

2268 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/12/2022

Σίγουρα έχεις παρατηρήσει αλλαγές στην οικονομία καυσίμου κατά τη διάρκεια του έτους. Το καλοκαίρι οδηγείς περισσότερο και γεμίζεις λιγότερο βενζίνη ενώ τον χειμώνα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Έχεις αναρωτηθεί γιατί;

INTERSYS
Καλογερόπουλος Παύλος Σ.

Η κατανάλωση καυσίμου επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως το στυλ οδήγησης, η χιλιομετρική απόδοση του κινητήρα ενός αυτοκινήτου κ.α. Ένα ακόμα, αλλά απρόβλεπτο στοιχείο είναι και ο καιρός. Ας δούμε λίγο πιο προσεκτικά αυτό το φαινόμενο και σε ποιες αιτίες οφείλεται.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

«Χειμερινή» και «θερινή» βενζίνη

Η περίοδος από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο είναι μια μεταβατική περίοδος για την παραγωγή καυσίμων. Κατά τη διάρκεια αυτών των δύο μηνών, τα διυλιστήρια μεταπηδούν από τη χειμερινή παραγωγή στη θερινή, αλλάζοντας το μείγμα. Συνήθως η «χειμερινή» βενζίνη εξατμίζεται πιο γρήγορα και επιτρέπει στα αυτοκίνητα να ξεκινούν πιο εύκολα όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι πολύ χαμηλή. Από την άλλη, το καλοκαιρινό μείγμα καυσίμου περιέχει σχεδόν 2% περισσότερη ενέργεια από το χειμερινό μείγμα.
 

Το χειμώνα ο αέρας γίνεται πιο πυκνός καταναλώνοντας περισσότερο καύσιμο

Όπως ίσως γνωρίζεις ήδη, ο κινητήρας χρησιμοποιεί οξυγόνο και βενζίνη για να παραγάγει ενέργεια, μέσω της διαδικασίας της καύσης. Στις πιο "ζεστές" θερμοκρασίες, τα μόρια οξυγόνου διαστέλλονται, κάνοντας τον αέρα μέσα στον κινητήρα λιγότερο πυκνό. Στη συνέχεια, το όχημά αντισταθμίζει αυτά τα χαμηλότερα επίπεδα οξυγόνου χρησιμοποιώντας λιγότερο καύσιμο. Αντιθέτως, τον χειμώνα ο αέρας γίνεται πιο πυκνός αναγκάζοντας τον κινητήρα να χρησιμοποιεί περισσότερο καύσιμο.

Με το κρύο αυξάνονται οι τριβές

Η οικονομία καυσίμου μπορεί να πέσει 15% όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου. Ένας από τους κύριους λόγους για αυτή τη μαζική πτώση είναι η αυξημένη τριβή στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν το λάδι και τα άλλα υγρά γίνονται πιο κρύα, επιβραδύνουν τη λειτουργία του κινητήρα. Κατά συνέπεια, θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να επιτευχθεί η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.

Επηρεάζονται τα ελαστικά, άρα και η οικονομία καυσίμου

Ο κρύος αέρας μπορεί να επηρεάσει τα ελαστικά  με τον ίδιο τρόπο που επηρεάζει τον κινητήρα. Οι χαμηλές θερμοκρασίες προκαλούν συστολή του αέρα στο εσωτερικό των ελαστικών, προκαλώντας μείωση της πίεσης και να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αντίσταση. Τελικά, αυτή η αύξηση της αντίστασης  θα αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο, κατά τους θερμότερους μήνες, η υψηλότερη πίεση στο εσωτερικό μπορεί να βελτιώσει την αντίσταση κύλισης και την οικονομία καυσίμου.

Και το καλοριφέρ θα σου «κοστίσει»

Η λειτουργία του καλοριφέρ μπορεί να μην απαιτεί τόσο ενέργεια όσο το AC, ωστόσο συμβάλει και αυτό στην αύξηση της κατανάλωσης. Τα θερμαινόμενα καθίσματα και τα τζάμια, οι ανεμιστήρες καλοριφέρ χρησιμοποιούν ενέργεια, την οποία παίρνουν από τα καύσιμα.

Τι μπορείς να κάνεις;

Όσο περνούν οι μήνες και ο καιρός αλλάζει, φρόντισε να προετοιμάζεις το αυτοκίνητο σου για κάθε μία από τις 4 εποχές. Η  λήψη προληπτικών μέτρων είναι τελικά ο καλύτερος τρόπος για να μην πληρώνεις πολλά για βενζίνη.

Συντήρησε το όχημά σου όλο το χρόνο κάνοντας τακτικές αλλαγές λαδιών, ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση. Όταν ακούς περίεργους ήχους κάτω από το καπό σας, να πηγαίνεις αμέσως στο συνεργείο. Με αυτό τον τρόπο ο κινητήρας θα λειτουργεί «ρολόι» και το ρεζερβουάρ θα αδειάζει πάντα όποτε πρέπει.