Tips καλής λειτουργίας του συμπλέκτη

7187 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/11/2020

Από τι αποτελείται το λεγόμενο σετ συμπλέκτη; Πως το προσέχεις και πως καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά;

 
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Με μία πρόταση ο συμπλέκτης είναι το μέσο που μεταφέρει την περιστροφική ισχύ από τον κινητήρα στους κινητήριους τροχούς. Αποτελείται από δύο βασικά κομμάτια, το πλατό που βρίσκεται βιδωμένο στο σφόνδυλο του κινητήρα και αποτελεί συνέχεια του στροφαλοφόρου άξονα, οπότε κινείται με στροφές ίδιες με αυτές του κινητήρα και το δίσκο, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από υλικό με υψηλό συντελεστή  τριβής και είναι συνδεδεμένος με τον πρωτεύοντα άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων, ώστε να πιέζεται από το πλατό πάνω στο σφόνδυλο, με την βοήθεια του μηχανισμού του συμπλέκτη. Έτσι με τη βοήθεια της τριβής ανάμεσα στο δίσκο, που περιστρέφεται μαζί με τον άξονα εισόδου του κιβωτίου ταχυτήτων, και το πλατό που εφάπτεται στο σφόνδυλο μεταφέρεται η παραγόμενη από τον κινητήρα ροπή στο κιβώτιο, για να μεταδοθεί από εκεί στο διαφορικό και τους τροχούς.

Όταν δεν ασκείται πίεση στο πεντάλ του συμπλέκτη, ο δίσκος πιέζεται από ελατήρια πάνω στο πλατό και περιστρέφεται μαζί μΆ αυτό. Με το πάτημα του πεντάλ, ο δίσκος απομακρύνεται, γλιστρώντας πάνω στον άξονα του κιβωτίου, απομονώνοντας έτσι το κιβώτιο ταχυτήτων από τον κινητήρα. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι το πετάλι που βλέπεις εσύ είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Tips καλής χρήσης

Από την στιγμή που θα χρειαστεί αλλαγή ότι και να κάνεις, μπορεί να μην σου φαίνεται σημαντικό το πόσο θα κρατήσει, αλλά επειδή μπορεί να σου κοστίσει αρκετές εκατοντάδες ευρώ να τον αντικαταστήσεις, καλό θα ήταν να το ξανασκεφτείς πως του φέρεσαι. Παρακάτω είναι μερικά tips για να σε βοηθήσουν:
  1. ΜΗΝ αφήνεις το πόδι σου στον συμπλέκτη
  2. Η νεκρά είναι φίλη σου
  3. Όταν παρκάρεις, βάλε χειρόφρενο
  4. Μην επιβραδύνεις κατεβάζοντας ταχύτητες
 Πως θα καταλάβεις ότι υπάρχει ζημιά

Με την πάροδο του χρόνου, όσο ο συμπλέκτης φθείρεται, χάνει την απόδοση του. Όταν αρχίσει και γίνεται αυτό, υπάρχουν κάποια συμπτώματα που μπορούν να το μαρτυρήσουν. Αυτά είναι:
  • Θόρυβος και δονήσεις από το πεντάλ του συμπλέκτη.
     
  • ΄Πατινάρισμα΄, δηλαδή ο δίσκος να έχει φθαρεί τόσο, ώστε να γλιστράει πάνω στο πλατό, με αποτέλεσμα να μην δίνει την απαραίτητη ροπή στον κινητήριο άξονα.
 
  • Η σύμπλεξη γίνεται πολύ κοντά στο τέρμα της διαδρομής του πεντάλ.