Το σύστημα ανάφλεξης είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη όχι μόνο του αυτοκινήτου, αλλά και του κινητήρα, καθώς είναι υπεύθυνο για την ανάφλεξη στο εσωτερικό των κυλίνδρων, την κίνηση των εμβόλων και συνεπώς την κίνηση του οχήματος.
Η λειτουργία του συστήματος ανάφλεξης ξεκινά από τις πηγές ρεύματος χαμηλής τάσης (συνήθως 12 volt), που δεν είναι άλλες από τη γνωστή σε όλους μπαταρία ή το δυναμό. Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η αύξηση της τάσης του ρεύματος και για να γίνει αυτό αναλαμβάνει δράση ο πολλαπλασιαστής. Αποτελείται κυρίως από δύο πηνία που είναι τυλιγμένα γύρω από έναν μεταλλικό πυρήνα. Το ένα πηνίο ονομάζεται πρωτεύον και αποτελείται από χοντρό σύρμα τυλιγμένο σε λίγες σπείρες, ενώ αντίθετα το άλλο ονομάζεται δευτερεύον και το χάλκινο σύρμα του είναι πολύ λεπτό, ενώ οι σπείρες πολύ περισσότερες. Μόλις «φορτιστεί» το πρώτο πηνίο με το ρεύμα των 12 volt, παράγει ένα μαγνητικό πεδίο. Κατά την απότομη διακοπή του ρεύματος στο πρωτεύον, διαδικασία που γίνεται με τις «πλατίνες», δημιουργείται τάση χιλιάδων Volt στο δευτερεύον πηνίο λόγω αυτεπαγωγής.
Οι σύγχρονοι πολλαπλασιαστές βρίσκονται μέσα στην κυλινδροκεφαλή και τοποθετούνται απ` ευθείας πάνω στο μπουζί.
Η τάση πλέον έχει αυξηθεί στα επιθυμητά επίπεδα και προχωράμε στο τελευταίο στάδιο πριν το ρεύμα φτάσει στο μπουζί. Το εξάρτημα που θα αναλάβει αυτή την εργασία ονομάζεται διανομέας. Αποτελείται από έναν άξονα που περιστρέφεται με τη μισή ταχύτητα σε σχέση με τον στροφαλοφόρο άξονα και φέρει κάποιες επαφές, οι οποίες την κατάλληλη στιγμή περνούν το ρεύμα υψηλής τάσης στο κατάλληλο μπουζί. Ασφαλώς οι επαφές είναι ίσες με τον αριθμό των κυλίνδρων. Τέλος, τα μπουζί έχουν πλέον την απαραίτητη τάση για να δημιουργήσουν σπινθήρα και η φάση της καύσης του μείγματος μπορεί να ξεκινήσει!
Ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά. Συνήθως, το συγκεκριμένο πρόβλημα εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του χειμώνα, μιας και το λάδι του κινητήρα γίνεται πιο παχύ εξαιτίας του ψύχους και η μπαταρία αποφορτίζεται ταχύτερα. Αφού προσπαθήσετε μερικές φορές να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητο χωρίς επιτυχία, τα μπουζί ενδέχεται να πλημμυρίσουν με βενζίνη. Αν συμβεί αυτό θα πρέπει να τα αντικαταστήσετε.
Μη σταθερό ρελαντί. Ενδέχεται να προκύψει από την ύπαρξη χαλασμένων καλωδίων υψηλής τάσης ή κάποιου βραχυκυκλώματος στην περιέλιξη του πολλαπλασιαστή. Όταν κάνετε χρήση φθαρμένης μπαταρίας, συνήθως επέρχεται μείωση του κύκλου ζωής των συγκεκριμένων τμημάτων.
Ασταθής λειτουργία του κινητήρα κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης. Συνήθως, ευθύνεται το νερό που έχει περάσει στους πολλαπλασιαστές, τα μπουζί ή τα καλώδια υψηλής τάσης. Το συγκεκριμένο πρόβλημα ενδέχεται να εμφανιστεί, παραδείγματος χάρη, αφού πλυθεί υπό υψηλή πίεση ο χώρος του κινητήρα.
Εμφάνιση σκασιμάτων από την πολλαπλή εισαγωγής ή τον σιγαστήρα της εξάτμισης. Προκύπτουν συνήθως εξαιτίας λανθασμένης ρύθμισης της ανάφλεξης, ως συνέπεια μη σωστής επισκευής. Ακόμη, η χρήση μπουζί με λανθασμένο βαθμό θερμότητας ενδέχεται να επιφέρει περίεργους ήχους.
Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Τις περισσότερες φορές, προκύπτει λόγω κακής σύνδεσης των καλωδίων υψηλής τάσης ή λόγω ζημιών στη μόνωσή τους, που επιφέρει την αδυναμία ορθής λειτουργίας τους. Το αποτέλεσμα είναι η μη σταθερή παροχή ρεύματος.
Βλάβες ηλεκτρικού εξοπλισμού. Εμφανίζεται σε περιπτώσεις όπως το σπάσιμο του διακόπτη της ανάφλεξης λόγω καμένων ηλεκτρικών επαφών. Επίσης, η συγκεκριμένη μονάδα ενδέχεται να χαλάσει λόγω μη προσεκτικής χρήσης ή ως συνέπεια απόπειρας κλοπής.
Αν λοιπόν το πρόβλημα του αυτοκινήτου σας είναι στο σύστημα ανάφλεξης, τότε στην KritosPartsμπορείτε να βρείτε καινούρια ανταλλακτικά σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.