Στον αγώνα της οικονομίας, ποιος είναι ο νικητής;

Φυσικό αέριο ή Diesel;

23925 Επισκέψεις στο άρθρο

Στον αγώνα της οικονομίας, ποιος παίρνει «πρωτάθλημα»;

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ & ΣΙΑ Ε.Ε. (EUROPE GAS)
SERVICE GAS GK AUTO CAR M.I.K.E. (ΚΟΝΤΟΓΟΥΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ)
Η κρίση της τελευταίας δεκαετίας στην Ελλάδα έχει θέσει την οικονομική μετακίνηση πρωταρχικό στόχο κάθε αγοραστή. Με την απελευθέρωση του diesel στις μεγάλες πόλεις το 2012 η πλειοψηφία της αγοράς στράφηκε προς αυτό. Τα σκάνδαλα με τους ρύπους όμως γρήγορα άλλαξαν τις ισορροπίες, φέρνοντας ξανά στην πρωτιά των πωλήσεων τη βενζίνη.

Τα τελευταία χρόνια, αρχίζει και κερδίζει έδαφος και το φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι προφανής και ξεκάθαρος. Μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων και πολύ χαμηλοί ρύποι.

Με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομία προκύπτει; Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέριο τιμολογείται ανά κιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί ενεργειακά με 1,30 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Πρακτικά για κάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα χρειαστούμε 66 λτ. πετρελαίου και 43 κιλά φυσικού αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει μισά λεφτά (υπολογισμός με μέση τιμή πώλησης μηνός Ιανουαρίου):
  • Πετρέλαιο κίνησης: 88,11 ευρώ
  • Φυσικό αέριο: 41,71 ευρώ
Παράλληλα το φυσικό αέριο συγκριτικά με το diesel εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 κατά 10-15% και περίπου 80% λιγότερους υδρογονάνθρακες και βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx), ενώ ένας τυπικός κινητήρας φυσικού αερίου λειτουργεί με σημαντικά χαμηλότερο θόρυβο από τους αντίστοιχους πετρελαιοκινητήρες.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα CNG (compressed natural gas) μοντέλα της αγοράς είναι διπλού καυσίμου, δηλαδή βενζινοκίνητα που τους έχει προστεθεί εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου. Συνεπώς όταν τελειώσει το φυσικό αέριο την κίνηση την αναλαμβάνει η βενζίνη.

Η οικονομία λοιπόν του αερίου είναι τεράστια, καθώς το κόστος μετακίνησης είναι κάτω από το μισό, σε σχέση με το πετρέλαιο, ενώ δεν έχεις και να ανησυχείς και για τους ρύπους. Ποια όμως τα μειονεκτήματα του φυσικού αερίου;

Αρχικά, το φυσικό αέριο (CNG) δεν υγροποιείται εύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο και ως αέριο, καταλαμβάνοντας περισσότερο όγκο ανά μονάδα βάρους με αποτέλεσμα την ανάγκη μιας δεύτερης δεξαμενής (συνήθως στην θέση της ρεζέρβας) που μειώνει ελαφρώς τον χώρο αποσκευών.

Και τι γίνεται με τα πρατήρια; Ο μύθος λέει πως η εύρεση του φυσικού αερίου είναι το βασικό του μειονέκτημα. Αυτή τη στιγμή συνολικά υπάρχουν 11 πρατήρια στην Ελλάδα, με 6 εντός Αττικής, 2 στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Λαμία, Βόλο και Λάρισα (τα περισσότερα είναι 24ωρα), που καλύπτουν όλο το οδικό δίκτυο στον βασικότερο εθνικό άξονα της χώρας, ενώ μέσα στο 2018, τα συνολικά πρατήρια αναμένεται να τριπλασιαστούν, καλύπτοντας το σύνολο της Ηπειρωτικής Ελλάδας.

Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικονομία για το τέλος αφήσαμε τη διαφορά στο κόστος αγοράς. Όπως είπαμε όλα τα εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου (ή τροποποιημένα) είναι κατασκευασμένα πάνω στα βενζινοκίνητα μοντέλα και κοστίζουν περίπου 1.000 ευρώ παραπάνω, με την απόσβεση αυτού του ποσού να γίνεται σε μόλις ένα χρόνο.

Από την άλλη, για να αποκτήσεις ένα πετρελαιοκίνητο, θα πληρώσεις περίπου 2.000 ευρώ περισσότερα, ενώ απόσβεση αυτών των χρημάτων θα κάνεις σε περίπου 5 χρόνια.

Εσείς λοιπόν βλέποντας όλα τα δεδομένα θα προτιμούσατε να αγοράσετε το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου ή με CNG; Τι θα μπορούσε να συμβεί ώστε να σας κάνει να αλλάξετε άποψη;

  • Τσιρίδης Φώτης

    Δυστυχώς υπάρχει ακόμη μεγάλη άγνοια, αρχικά για την ύπαρξη αυτοκινήτων με φυσικό αέριο (και όχι υγραέριο), μετά υπάρχει άγνοια για την απίστευτη κυριολεκτικά οικονομία μέχρι 75% στα καύσιμα και μέχρι 100% συνυπολογίζοντας συνεργεία, τέλη κυκλοφορίας κλπ, φυσικά άγνοια για την υπάρχουσα ποικιλία αυτοκινήτων Cng που ξεκινάνε από 10.000€ με πολλές επιλογές πληρωμής για κάθε βαλάντιο (και με χαμηλό επιτόκιο, ακόμη και με βοήθεια πιστωτικής κάρτας), οπωσδήποτε άγνοια για την πληρωμή της μηνιαίας δόσης κυριολεκτικά με το μηνιαίο όφελος από το προηγούμενο αυτοκίνητο και τέλος υπάρχει άγνοια και για την δυνατότητα να κυκλοφορήσεις σε όλη την Ευρώπη (δυτική και ανατολική) χωρίς κανένα πρόβλημα, ακόμη και στην Ελλάδα με την υπάρχουσα διάταξη των πρατηρίων με φυσικό αέριο, σε συνδυασμό και με το πρόσθετο ρεζερβουάρ βενζίνης κλπ κλπ πλεονεκτήματα. Αν το παλιό ΙΧ σου καίει 8 λίτρα βενζίνη στα 100χλμ, σου κοστίζουν 13€. Αν πάρεις νέο ΙΧ με Φυσικό Αέριο (Cng), θα πληρώνεις 3€/100χλμ. Δηλαδή ΚΕΡΔΟΣ ~1€ κάθε 10 χιλιόμετρα... Κερδίζεις επίσης ~50€ το μήνα, από συνεργεία, τέλη κυκλοφορίας κλπ. Αν κάνεις 20.000χλμ/χρόνο κερδίζεις ~2.000€/χρόνο ή ~170€/μήνα. Άρα με 20.000χλμ κερδίζεις 170+50=220€/μήνα ή 2.600€/χρόνο ή Συνολικό ΚΕΡΔΟΣ: 13.000€ στα 5 χρόνια. Προσωπικά πήρα το Seat Arona με προκαταβολή 5.000€ και μηνιαία δόση 220€ για 5 χρόνια (που καλύπτεται εξ ολοκλήρου από το μηνιαίο ΟΦΕΛΟΣ αλλαγής αυτοκινήτου). Υπάρχουν στην Ελλάδα ήδη 18 πρατήρια CNG (Compressed Natural Gas) και σύντομα θα γίνουν 30. https://www.google.com/maps/placelists/list/jTaL-ye11doG3XfuNQEvGk8NUttWig "...η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με εκείνη που δίνουν 2 λίτρα υγραερίου ή 1,3 λίτρα ντίζελ ή 1,5 λίτρα βενζίνης..." 1 κιλό Cng κοστίζει σήμερα 0,83€ άρα 0,83*1=0,83€ 1 λίτρο υγραέριο κοστίζει 0,78€ άρα 0,78*2=1,56€ ή +88% από Cng 1 λίτρο ντίζελ κοστίζει 1,35€ άρα 1,35*1,3=1,76€ ή +112% από Cng 1 λίτρο βενζίνη κοστίζει 1,59€ άρα 1,59*1,5=2,39€ ή +188% από Cng Ή αλλιώς, για την ίδια διαδρομή: Το υγραέριο κοστίζει 47% περισσότερο από το Φυσικό Αέριο (Cng) Το ντίζελ κοστίζει 53% περισσότερο από το Cng & Η βενζίνη κοστίζει 65% περισσότερο από το Cng. (στοιχεία Φεβρουαρίου 2020).

  • Sophia

    Ξεκάθαρα φυσικό αέριο. Τα πρατήρια αυξάνονται συνεχώς. Ούτως ή άλλως υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία για πρατήρια μέχρι το 20. Το πετρέλαιο φθίνει και αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις το έχουν απαγορεύσει. Τα πρατήρια δεν είναι μόνο της Δεπα. Στην πόλη μου, Τρίκαλα, μέχρι το Νοέμβριο θα λειτουργεί και δεύτερο πρατήριο. Τρίκαλα Αθήνα με επιστροφή 26 ευρώ. Ασυναγώνιστη οικονομία

  • Panos.

    Επειδη το εχω βαλει εδω και ενα χρονο και ξερω τι παει να πει οικονομια(Εχω κανει 18700 χιλιομετρα και εχω δωσει 1045 ευρω μαζι με βενζινη)αμα ητανε να αγορασω καινουργιο αυτοκινητο θα επαιρνα με φυσικο αεριο.Αυτο το πραγμα γινεται μονο στην Αθηνα που εχει 7 πρατηρια προς το παρον.ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΩΤΟΤΡΙΤΗ, Τα πρατηρια ειναι 12....εχει ανοιξει το πρατηριο της ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ εδω και ενα μηνα και δεν μας εχετε ενημερωσει,απο την αλλη η ΔΕΠΑ το γραφει ακομα και σημερα οτι ειναι ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ.Αλλα ξεχασα οτι ζουμε στην ΕΛΛΑΔΑ.

  • Spiros

    Απο την στιγμη που δεν εχει στη Δ.Μακεδονια δεν μας ενδιαφερει καθολου και αγνωστο ποτε θα εχει πρατηριο ! Μεχρι να αποκτισει πρατηριο καθε πολη στην Ελλαδα θα εχουμε παρει ηλεκτροκινητο ! Χαιρετισματα !

  • TomQQ

    Διαβάζω για επέκταση του δικτύου , το αναφέρουν και εδω οι σχολίαστες, αλλά δεν βλέπω φως στην Αττική. Μπορείτε να με πληροφορήσετε για το τι γίνεται; Μεχρί στιγμής παραμένουν τα 8 πρατήρια στην Αττική, πχ όλη η παραλιακή δεν έχει ούτε ένα! Πως περιμένουμε να αγοράσουμε χωρίς πρατήρια; https://www.fisikon.gr/diktyo-pratirion/

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ