ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μπαταρία 0% σε ηλεκτρικό - Πόσα χιλιόμετρα μπορεί να κάνει με λαμπάκι;

1.219 Επισκέψεις στο άρθρο (18/9/2025)
Μπαταρία 0% σε ηλεκτρικό - Πόσα χιλιόμετρα μπορεί να κάνει με λαμπάκι;
3 Φωτογραφίες »

Τα ηλεκτρικά έχουν άλλα 15 έως 20 χλμ. όταν η μπαταρία γράφει 0%.
Η δοκιμή έγινε σε 6 μοντέλα χωρίς καμία προσπάθεια οικονομίας από τον οδηγό.
Τρεις διαδοχικές φάσεις προειδοποίησης μέχρι να νεκρώσει εντελώς.
Τι κάνετε αν μείνετε και τι για να μην την πατήσετε.

autotriti team

Τα ηλεκτρικά έχουν άλλα 15 έως 20 χλμ. όταν η μπαταρία γράφει 0%

H γερμανική λέσχη αυτοκινήτου (ADAC) δημοσίευσε μια εκτενή δοκιμή σε 6 ηλεκτρικά αυτοκίνητα «μέχρι τελικής πτώσεως», απαντώντας πρακτικά σε σημαντικές απορίες των οδηγών:

  • Πόσα χιλιόμετρα βγάζει όταν φτάσει στο 0% η μπαταρία;
  • Σβήνει αμέσως το αυτοκίνητο στο 0%;
  • Πόσο προειδοποιεί και ποια είναι τα στάδια προειδοποιήσεων;
  • Υπάρχει ρεζέρβα μετά το... λαμπάκι ή αλλιώς «κρυφή» εφεδρεία στην μπαταρία;
Τα συμπεράσματα απομυθοποιούν το «range anxiety»: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) προειδοποιούν έγκαιρα, περιορίζουν κλιμακωτά την ισχύ και, όταν η ένδειξη της μπαταρίας φτάσει στο 0%, διατηρούν πραγματική εφεδρεία 15 - 20 χλμ., ανάλογα το αυτοκίνητο, όμως δεν είναι ανάγκη κανείς να ποντάρει σε αυτήν.

Η δοκιμή έγινε σε 6 μοντέλα χωρίς καμία προσπάθεια οικονομίας από τον οδηγό

Η δοκιμή έγινε σε έξι αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (VW ID.3, BYD Seal, Volvo EX40, Nio EL6, Tesla Model Y και Kia EV6) στον αεροδιάδρομο μήκους 2,2 χλμ. του πρώην αεροδρομίου Penzing, ξεκινώντας από ένδειξη μπαταρίας 20-30% SoC (State of Charge) και χωρίς καμία προσπάθεια οικονομίας (Eco mode, χαμήλωμα A/C κ.λπ.). Ο στόχος ήταν να καταγραφεί με συνέπεια η αλληλουχία προειδοποιήσεων και περιορισμών ισχύος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν ξεμένουν από μπαταρία μέχρι την πραγματική και τελική ακινητοποίηση


Τα EV δεν πρέπει να ρυμουλκούνται στους τροχούς, γιατί ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να παράξει τάση και να κάνει βλάβες.
3 Φωτογραφίες »

Τα EV δεν πρέπει να ρυμουλκούνται στους τροχούς, γιατί ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να παράξει τάση και να κάνει βλάβες.

Τρεις διαδοχικές φάσεις προειδοποίησης μέχρι να νεκρώσει εντελώς

  1. Πρώτη Προειδοποίηση (Αυτονομία 40-80 χλμ. / 15-20% SoC): Η πρώτη ειδοποίηση έρχεται αρκετά νωρίς. Το εικονίδιο της μπαταρίας συνήθως αλλάζει χρώμα (π.χ. γίνεται πορτοκαλί) και εμφανίζεται ένα μήνυμα όπως «Χαμηλή φόρτιση» ή «Παρακαλώ φορτίστε σύντομα». Σε αυτή τη φάση, η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει ανεπηρέαστη.
  2. Δεύτερη Προειδοποίηση (Αυτονομία περίπου 30 χλμ. / ~10% SoC): Οι ειδοποιήσεις γίνονται πιο έντονες και πιεστικές. Το αυτοκίνητο μπορεί να προτείνει τη μετάβαση σε λειτουργία Eco ή τη μείωση της χρήσης του κλιματισμού. Αν και η οδήγηση είναι ακόμα ομαλή, το αυτοκίνητο δεν παρέχει πλέον την πλήρη ισχύ του, ειδικά κατά την έντονη επιτάχυνση. Σε αυτό το σημείο, ο οδηγός θα πρέπει να αναζητήσει άμεσα σταθμό φόρτισης.
  3. Τρίτη Προειδοποίηση (Αυτονομία 0 χλμ. / 0% SoC): Όταν η ένδειξη αυτονομίας μηδενίζεται, το αυτοκίνητο μειώνει δραστικά την ισχύ του. Γίνεται αισθητά πιο «νωθρό» και η επιτάχυνση είναι πλέον πολύ περιορισμένη. Πολλά μοντέλα εμφανίζουν στην οθόνη ένα σύμβολο χελώνας, υποδηλώνοντας τη λειτουργία χαμηλής ισχύος. Στη δοκιμή, η ADAC αναφέρει πως το BYD Seal έδειξε παύλες αντί για αριθμό αυτονομίας ήδη από το 5%.

Τα ηλεκτρικά έχουν ρεζέρβα ή αλλιώς κρυφή «εφεδρική μπαταρία» μετά το... λαμπάκι

Το πιο σημαντικό εύρημα είναι ότι τα αυτοκίνητα δεν σταματούν αμέσως όταν η ένδειξη φτάσει στο 0% SoC. Όλα τα μοντέλα της δοκιμής είχαν μια «κρυφή» εφεδρική μπαταρία έκτακτης ανάγκης. Με την μπαταρία στο 0% SoC, κανένα από τα έξι δεν «πέθανε» ακαριαία. Όλα ενεργοποίησαν μια εφεδρεία έκτακτης ανάγκης που επέτρεψε να διανύσουν επιπλέον 15 έως 20 χιλιόμετρα με πολύ μειωμένη ισχύ και ταχύτητα (σ.σ. συνήθως η μέγιστη ταχύτητα επέφτε σταδιακά και είχαν πολύ αργή επιτάχυνση). Το αυτοκίνητο θεωρήθηκε «πρακτικά σταματημένο» όταν δεν μπορούσε πια να κρατήσει τα 50 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εφεδρική μπαταρία δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς η χωρητικότητά της επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες. Για παράδειγμα, σε κρύο καιρό, σε μεγάλες ανηφόρες ή σε παλαιότερες μπαταρίες, η εφεδρική ισχύς μπορεί να είναι πολύ μικρότερη ή και ανύπαρκτη. 

Πίνακας: Διανυθέντα χιλιόμετρα μετά το 0%

Μοντέλο Χιλιόμετρα με μπαταρία 0% SoC
BYD Seal 18 χλμ.
Nio EL6 16 χλμ.
Kia EV6 19 χλμ.
Tesla Model Y 20 χλμ.
Volvo EX40 21 χλμ.
Volkswagen ID.3 15 χλμ.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Hyundai
Yokohama diagonismos