
Το 2025 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο έχουν μηδενιστεί.
Το φυσικό αέριο γνώρισε άνοδο λόγω των χαμηλών τιμών καυσίμου.
Στην Ευρώπη το CNG παραμένει μια ζωντανή εναλλακτική για χιλιάδες οδηγούς.
Οι εξελίξεις άφησαν "ξεκρέμαστους" τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με CNG.
autotriti team
Το 2025 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο έχουν μηδενιστεί
Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, το φυσικό αέριο κίνησης (CNG) παρουσιαζόταν ως η ιδανική λύση για οικονομική και οικολογική μετακίνηση στην Ελλάδα. Και συχνά γίνονταν συγκρίσεις μεταξυ LPG vs CNG με στόχο την μέγιστη δυνατή οικονομία στην μετακίνηση. Όμως, μέσα στο 2025, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο έχουν σχεδόν μηδενιστεί, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Το φυσικό αέριο γνώρισε άνοδο λόγω των χαμηλών τιμών καυσίμου
Το φυσικό αέριο, το οποίο το 2018 και το 2019 γνώρισε άνοδο λόγω των χαμηλών τιμών καυσίμου, σήμερα αποτελεί πλέον μια σχεδόν εξαφανισμένη επιλογή. Οι βασικοί λόγοι πίσω από αυτήν τη δραματική πτώση είναι:
- Η περιορισμένη υποδομή πρατηρίων: Με ελάχιστα σημεία ανεφοδιασμού στη χώρα, και ένα δίκτυο διανομής που δεν μεγάλωσε, η πρακτικότητα του CNG έγινε πολύ περιορισμένη.
- Η αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου: Οι αυξήσεις στην τιμή του αερίου, λόγω της ενεργειακής κρίσης, εξάλειψαν το οικονομικό πλεονέκτημα που διέθετε.
- Η στροφή στα ηλεκτρικά και υβριδικά: Η αγορά, αλλά και οι εταιρείες αυτοκινήτων, επικεντρώνονται πλέον στα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, τα οποία προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία και καλύτερη κάλυψη δικτύου φόρτισης. Γι’ αυτό και πλέον δεν πωλείται από καμία αντιπροσωπεία καινούργιο CNG αυτοκίνητο.
Στην Ευρώπη το CNG παραμένει μια ζωντανή εναλλακτική για χιλιάδες οδηγούς
Ενώ στην Ελλάδα το φυσικό αέριο κίνησης δείχνει να “σβήνει”, σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες το CNG παραμένει μια ζωντανή εναλλακτική για χιλιάδες οδηγούς. Σε Ιταλία και Γερμανία, για παράδειγμα, τα δίκτυα πρατηρίων είναι πολύ πιο ανεπτυγμένα και η υποστήριξη από το κράτος ή τους κατασκευαστές έχει διατηρήσει το ενδιαφέρον για τα CNG οχήματα. Επιπλέον, η Ιταλία συνεχίζει να επενδύει σε νέα πρατήρια και μοντέλα με φυσικό αέριο, ενώ σε ορισμένες περιοχές της Ισπανίας και της Γαλλίας το CNG αποτελεί ακόμα επιλογή για επαγγελματικά και δημοτικά οχήματα. Παρά τη σταδιακή μείωση του μεριδίου αγοράς πανευρωπαϊκά λόγω της ανόδου των ηλεκτρικών, η εικόνα στο εξωτερικό είναι πολύ πιο “ζωντανή” σε σχέση με την πλήρη εγκατάλειψη που παρατηρείται στην ελληνική αγορά.
Οι εξελίξεις άφησαν “ξεκρέμαστους” τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με CNG
Αυτές οι εξελίξεις έχουν αφήσει “ξεκρέμαστους” τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με CNG, που πλέον αντιμετωπίζουν σημαντικά πρακτικά προβλήματα. Η δυσκολία ανεφοδιασμού και η πιθανή περαιτέρω μείωση της αξίας μεταπώλησης δημιουργούν αβεβαιότητα, ενώ αρκετοί εξετάζουν λύσεις όπως η μετατροπή του οχήματός τους σε βενζινοκίνητο ή υγραεριοκίνητο (LPG), όπου αυτό είναι τεχνικά εφικτό.
Η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα αλλάζει ραγδαία, και η εξαφάνιση του φυσικού αερίου από το προσκήνιο αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς οι ενεργειακές εξελίξεις επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα των οδηγών.