H αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του LPG, όχι μόνο δεν αποφέρει κέρδος στο κρατικό ταμείο, αντιθέτως μειώνει δραματικά τα έσοδα!

Το υγραέριο παραμένει το φθηνότερο καύσιμο

7380 Επισκέψεις στο άρθρο

Αυτό προκύπτει και από την επίσημη θέση-ανάλυση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εισαγωγέων και Εγκαταστατών Αεριοκίνησης, που εξηγεί παράλληλα τις πραγματικές απώλειες του κράτους, από την αύξηση του Ε.Φ.Κ.

 
Σε κάθε περίπτωση και παρά την απόφαση της κυβέρνησης να περάσει την αύξηση του ΕΦΚ, στο πολυνομοσχέδιο του περασμένου Νοεμβρίου, το υγραέριο κίνησης παραμένει η πιο συμφέρουσα εναλλακτική επιλογή για τον καταναλωτή, στην εξαιρετική δύσκολη περίοδο που διανύουμε, όπως έχουμε αναλύσει και με συγκεκριμένα παραδείγματα, σε προηγούμενα άρθρα. 

Παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον η επίσημη θέση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εισαγωγέων και Εγκαταστατών Αεριοκίνησης, που εξηγεί τη διαμορφωθείσα -για το τελευταίο τρίμηνο- κατάσταση στο χώρο της υγραεριοκίνησης, αλλά και το ότι η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του LPG, όχι μόνο δεν αποφέρει κέρδος στο κρατικό ταμείο, αντιθέτως μειώνει δραματικά τα έσοδα! 

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εισαγωγέων και Εγκαταστατών Αεριοκίνησης ενημερώνει, λοιπόν, ότι: "Παρά την παράλογη αύξηση στη τιμή του ΕΦΚ του υγραερίου κίνησης  από τα 200 ευρώ στα 330 ευρώ ανά μετρικό τόνο και το πρωτοφανές μέτρο φορολόγησης ενός καθαρού καυσίμου, η σημερινή τιμή υγραερίου στη αντλία κυμαίνεται από 0,77 έως 0,92 λεπτά ανά λίτρο με την τιμή στης βενζίνης στα 1,69 ευρώ, γεγονός που καθιστά τις μετατροπές εξαιρετικά συμφέρουσες στη δύσκολη συγκυρία που ζούμε. 

Η εξοικονόμηση  υγραεριοκίνητων οχημάτων ξεπερνά το 40 % σε σχέση με την τιμή της βενζίνης ακόμα και σε σχέση με την  πετρελαιοκίνηση. Θυμούμαστε διάφορα καθοδηγούμενα δημοσιεύματα για αύξηση του λίτρου στο 1,20 ευρώ που μοναδικό σκοπό είχαν να πλήξουν το κλάδο της υγραεριοκίνησης και την προώθηση άλλων συμφερόντων.  

Αυτό που ουσιαστικά συνέβη και εξακολουθεί να συμβαίνει είναι να χάσει το ελληνικό κράτος σε 3 μήνες τα μισά τα έσοδα που είχε υπολογίσει με την αύξηση του ΕΦΚ, περίπου 9 εκατ. Ευρώ από τα 17 εκατ. ευρώ έσοδα που προέβλεπε το μεσοπρόθεσμο. Να φέρει τον κλάδο στο χείλος της καταστροφής να αυξηθεί η ανεργία να κλείσουν αρκετά συνεργεία και αρκετά άλλα να είναι στα πρόθυρα της κατάρρευσης. (Αναλυτικά 500 μετατροπές την ημέρα με τις 60 εργάσιμες από την αύξηση, επί 300 ευρώ που επιστρέφουν στο κράτος σε κάθε μετατροπή).

Παρά την πρόταση των συνδέσμων στο υπουργείο του ισοδύναμου μέτρου  για επιβολή φόρου 50 ευρώ ανά μετρικό τόνο του ΕΦΚ σε όλο το φάσμα του υγραερίου ( 500 χιλιάδες τόνοι περίπου η συνολική κατανάλωση όπου μόνο οι 90 χιλιάδες τόνοι  είναι το υγραέριο κίνησης, το οποίο είναι το μόνο που φορολογήθηκε με 130 ευρώ το μετρικό τόνο. 

Χωρίς τη αύξηση θα είχαμε τιμή υγραερίου κίνησης σήμερα στα 0,70 λεπτά, τη μέση τιμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα, με την αύξηση είμαστε μια εκ των ακριβότερων χωρών στο υγραέριο κίνησης, το καύσιμο του φτωχού".  

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)