Αυτόματο ή μηχανικό το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μέρος της μηχανής του αυτοκινήτου, αποτελείται από μια σειρά αλληλένδετων μηχανικών μερών που φθείρονται με την πάροδο του χρόνου.

Αυτόματο ή μηχανικό το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μέρος της μηχανής του αυτοκινήτου, αποτελείται από μια σειρά αλληλένδετων μηχανικών μερών που φθείρονται με την πάροδο του χρόνου.

8 tips φροντίδας του αυτόματου κιβωτίου

14120 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/5/2022

Στις μέρες μας τα αυτόματα κιβώτια κερδίζουν όλο και περισσότερους οπαδούς και γνωρίζουν μια σταθερή και ραγδαία ανάπτυξη. Αν το διαλέξεις θα πρέπει να ξέρεις πως θα το φροντίσεις για να το έχεις για πολλά χρόνια. Δες πως!

Βρείτε το καλύτερο συνεργείο

ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΗΛ. ΙΩΑΝΝΗΣ
KONCars - ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΑΘ. ΒΑΣΙΛΙΚΗ

    Κοινοποίησέ το »

  • Το πιο σύνηθες λάθος με την επιλογή «Ν»
  • Τι να προσέχεις όταν επιλέγεις τις θέσεις «D» & «R»
  • Όταν παρκάρεις γιατί το βάζεις σε θέση «Ρ»
  • Η σωστή θερμοκρασία & η προοδευτική αλλαγή θέσεων


Οι σχέσεις, που διαθέτουν τα σύγχρονα συστήματα αυτόματων κιβωτίων ποικίλουν από 6 ως 10 σχέσεις. Η άνεση που προσφέρουν κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκίνητο, είναι το μεγαλύτερο τους προσόν ενώ παράλληλα στα πλεονεκτήματα τους είναι τα ηλεκτρονικά ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτουν. Τα τελευταία επιτρέπουν να κάνετε οικονομική οδήγηση με ήπιες αλλαγές ταχυτήτων, αλλά και ταχύτερες αλλαγές. 

Αυτόματο ή μηχανικό το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μέρος της μηχανής του αυτοκινήτου, αποτελείται από μια σειρά αλληλένδετων μηχανικών μερών που φθείρονται με την πάροδο του χρόνου και με την εκτεταμένη χρήση.  Η φθορά αυτή αν και είναι αναπόφευκτη, είναι πιθανή η καθυστέρηση της χάρις τη σωστή χρήση. Ας δούμε όμως βασικές συμβουλές για την σωστή λειτουργία ενός αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων.

  1. Δεν θα πρέπει να μπαίνει ο μοχλός επιλογής σε θέση Ν, όταν το αυτοκίνητο είναι προσωρινά σταματημένο. Αυτό είναι ένα πολύ συχνό λάθος γιατί έτσι δίνεται η εντύπωση πως το όχημα τείνει να ξεκινήσει (σπρώχνει)  και ο οδηγός το ζορίζει με το φρένο. Αυτό όμως δεν ισχύει, γιατί όταν το φρένο είναι πατημένο σε ακινητοποιημένο όχημα τότε το κιβώτιο αποσυμπλέκει την ταχύτητα και παραμένει ακινητοποιημένο. Σε περίπτωση που το όχημα σπρώχνει παραπάνω από το κανονικό τότε υπάρχει πρόβλημα είτε στον μετατροπέα ροπής ή ο κινητήρας έχει ανεβασμένες στροφές στο ρελαντί.
     
  2. Το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί πλήρως, όταν αλλάζει η θέση του μοχλού επιλογής από D σε R. Σε περίπτωση που θα γίνει το αντίθετο καταπονείται τόσο το κιβώτιο όσο και άλλα κινούμενα μέρη, γιατί αλλάζει απότομα η φορά της ροπής.
     
  3. Ποτέ δε θα πρέπει να μπαίνει ταχύτητα, είτε D, είτε R μαρσαριστά. Με άλλα λόγια με πατημένο το γκάζι, πάντα θα πρέπει να αλλάζει ο λεβιές με στροφές ρελαντί. Γιατί διαφορετικά γίνεται απότομη η μετάδοση του φορτίου και καταπονούνται διάφορα κινούμενα μηχανικά μέρη.
     
  4. Στο παρκάρισμα του οχήματος ο λεβιές θα πρέπει να μπει σε θέση Ρ (parking). Θα πρέπει πρώτα να ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα με το φρένο και στη συνεχεία να μπει χειρόφρενο για να ΄΄κρεμάσει΄΄ το βάρος του οχήματος στο χειρόφρενο. Μόνο έτσι μπαίνει ο μοχλός επιλογής στη θέση Ρ. Ωστόσο ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή όταν γίνεται η εκκίνηση του οχήματος θα πρέπει πρώτα να βγει ο λεβιές από τη θέση Ρ και μετά να κατέβει το χειρόφρενο.
     
  5.  Οποιαδήποτε αλλαγή θέσης στον μοχλό επιλογής θα πρέπει να γίνεται σκάλα-σκάλα και όχι απότομα, γιατί και ο μοχλός επιλογής στα αυτοκίνητα από 15ετια περίπου μέχρι σήμερα έχει ενσωματωμένο εγκέφαλο.

  • Δημήτρης Στεργίου

    Για ποιο λόγο δεν πρέπει να βάζουμε το Ν στο αυτόματο κιβώτιο όταν σταματάμε. Κατανοώ ότι ίσως δεν έχει θέμα στο D, αλλά μου φαίνεται περίεργο να έχει θέμα στο N. Εκτός αυτού το αυτοκίνητο μου αμφιβάλλω αν έχει εγκέφαλο που ελέγχει το σασμάν ώστε να μην φθείρεται στο D όταν είναι σε στάση. (Έχω ένα Subaru vivio ECVT του 1998)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Συνεργεία αυτοκινήτων στην Αττική, Εξειδικευμένα συνεργεία, Αλλαγή Δίσκο Πλατό, Ρουλεμάν, Ιμάντας Χρονισμού, Αλλαγή Αμορτισέρ, Αλλαγή Μπαταρίας, Αλλαγή Τακάκια Φρένων, Έκδοση Κάρτας Καυσαερίων, Προέλεγχος ΚΤΕΟ, Ευθυγράμμιση Τροχών Αυτοκινήτου, Επισκευή Μίζας, Αλλαγή Φίλτρου Λαδιού, Αλλαγή Φίλτρου Βενζίνης, Αλλαγή Σετ Συμπλέκτη - Αμπραγιάζ, Αλλαγή Αναρτήσεων, Αλλαγή Λαδιών Κινητήρα Αυτοκινήτου, Τοποθέτηση Parktronic, Αλλαγή Υγρών Φρένων, Επισκευή Βολάν, Αλλαγή Εξωτερικού Ιμάντα Δυναμό, Αλλαγή Δισκόπλακες, Αλλαγή Φίλτρου Αέρα, Τοποθέτηση Φώτα Xenon, Αλλαγή Φίλτρου Καυσίμου, Αλλαγή Σετ Καδένας Χρονισμού, Συμπλήρωση Freon Αυτοκινήτου, Βιολογικός Καθαρισμός Αυτοκινήτου, Ξεθάμπωμα Φαναριών Αυτοκινήτου, Τοποθέτηση Φώτα LED, Επισκευή Καθισμάτων Αυτοκινήτου, Αλλαγή Ουρανού Αυτοκινήτου, Αλλαγή Ταπετσαρίας Πόρτας Αυτοκινήτου, Ντύσιμο Ταμπλό με Δέρμα, Επισκευή Πόμολο Ταχυτήτων, Αλλαγή Φίλτρου Καμπίνας, Ηχομόνωση & Θερμομόνωση Αυτοκινήτου, Δερμάτινη Επένδυση Τιμονιού, Επισκευή Ζελατίνας Κάμπριο, Ξεθάμπωμα Φαναριών Αυτοκινήτου, Αδιαβροχοποίηση Κουκούλας Κάμπριο, Αλλαγή Αντλίας (Τρόμπας) Νερού, Αλλαγή Τάπες Ψυγείου Νερού, Αλλαγή Σιαγόνες Αυτοκινήτου, Αλλαγή Μπουζί, Συνεργεία αυτοκινήτων στην Αττική, Αλλαγή Ακρόμπαρα Τιμονιού, Αλλαγή Ημίμπαρα Τιμονιού, Αλλαγή Μπαράκια Ζαμφόρ, Αλλαγή Λάστιχα Ζαμφόρ, Αλλαγή Ψαλίδια Τροχών, Αλλαγή Μπαλάκια Ψαλιδιών