ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Και όμως! Το ζέσταμα του κινητήρα στους σύγχρονους κινητήρες δεν ενδείκνυται! 30 δευτερόλεπτα είναι αρκετά…

Και όμως! Το ζέσταμα του κινητήρα στους σύγχρονους κινητήρες δεν ενδείκνυται! 30 δευτερόλεπτα είναι αρκετά…

Στην κρύα εκκίνηση, το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατι η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του.

Στην κρύα εκκίνηση, το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατι η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του.

  • Και όμως! Το ζέσταμα του κινητήρα στους σύγχρονους κινητήρες δεν ενδείκνυται! 30 δευτερόλεπτα είναι αρκετά…
  • Στην κρύα εκκίνηση, το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατι η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του.

Τελικά κάνει καλό ή κακό η κρύα εκκίνηση κινητήρα;

8125 Επισκέψεις στο άρθρο

Γνωρίζετε ότι το 90% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας; Τελικά, πρέπει να περιμένω να ζεσταθεί ή μήπως όχι;

ΒΕΚΡΗΣ ΔΗΜ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ (AUTOUNIT)
mousakian 102021


Στην κρύα εκκίνηση, το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατι η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του.

Στην κρύα εκκίνηση, το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατι η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

-η λειτουργία «Cold Start» ενεργοποιείται μετά από εντολή του εγκεφάλου
-συμβάλλει στην αρχική αύξηση της θερμοκρασίας
-στην κρύα εκκίνηση το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη
-στόχος πρέπει να είναι πάντα η αύξηση της θερμοκρασίας ομοιόμορφα και σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα.

Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει μία πιο θορυβώδη λειτουργία του κινητήρα σας τις πρώτες πρωινές ώρες και γενικότερα όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι σχετικά χαμηλή; Πόσες φορές παρατηρήσατε, ότι για μερικά δευτερόλεπτα οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί είναι υψηλότερες από το φυσιολογικό; Σίγουρα αρκετές και κάτι τέτοιο δεν πρέπει να σας ανησυχήσει, μιας και είναι μία προγραμματισμένη διαδικασία που έχει συγκεκριμένους σκοπούς. Στο συγκεκριμένο τεχνικό κείμενο θα αναλύσουμε τι σημαίνει «κρύα εκκίνηση», για ποιον λόγο πραγματοποιείται και τι θα πρέπει να γνωρίζουμε για να αυξήσουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη «ζωή» του κινητήρα μας.

Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, ότι το φαινόμενο της κρύας εκκίνησης, ή cold start cycle, όπως συχνά αναφέρεται είναι μία λειτουργία που γίνεται με εντολή της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (ECU) και πραγματοποιείται σε κάθε εκκίνηση, μετά από πολύωρη αδράνεια του κινητήρα, ενώ ακόμα πιο έντονη γίνεται τους χειμερινούς μήνες. Ας δούμε σε πρώτη φάση τι συμβαίνει σε αυτά τα πρώτα λεπτά λειτουργίας!

Η κρύα εκκίνηση κάνει καλό

Η κρύα εκκίνηση κάνει καλό

    Μετά από πολύωρη αδράνεια του κινητήρα και των περιφερειακών του συστημάτων, οι θερμοκρασίες των υγρών (φρένων, λίπανσης, ψύξης) είναι χαμηλές και τα «μέταλλα» έχουν συσταλεί. Η μετάβαση από τη χαμηλή στη φυσιολογική θερμοκρασία λειτουργίας είναι μία διαδικασία που πρέπει να γίνει ομοιόμορφα αλλά και γρήγορα, ώστε ο κινητήρα να μη «στροφάρει» για μεγάλο χρονικό διάστημα κάτω από αντίξοες συνθήκες, ειδικά τους χειμερινούς μήνες. Και κάπου εδώ έρχεται η λειτουργία «Cold Start», η οποία ενεργοποιείται μετά από εντολή του εγκεφάλου και συμβάλλει στην αρχική αύξηση της θερμοκρασίας. Ασφαλώς, δεν επεμβαίνει μέχρι να επιτευχθεί η σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, αλλά μόνο στην αρχή, ώστε να υπάρξει θέρμανση μέχρι ένα πρώτο επίπεδο.  

    Πως λειτουργεί η κρύα εκκίνηση

    Πως λειτουργεί η κρύα εκκίνηση

      Με την εκκίνηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενεργοποιείται η χαρτογράφηση κρύας εκκίνησης (cold start map). Η πρώτη διαφορά που θα παρατηρήσουμε είναι οι αυξημένες στροφές ανά λεπτό του κινητήρα στο ρελαντί. Κάτι τέτοιο συμβαίνει προκειμένου να αυξηθεί η ροπή στρέψης και να «υπερνικηθούν» οι αυξημένες δυνάμεις τριβής που δημιουργούνται μεταξύ των συνεσταλμένων μετάλλων. Επιπρόσθετα, οι αυξημένες στροφές του ρελαντί επιτρέπουν την ταχύτερη έξοδο του μίγματος από το θάλαμο, γεγονός που εμποδίζει την καθίζηση άκαυστων μορίων του μίγματος στα τοιχώματα του θαλάμου καύσης. 
       
      Πέρα όμως από τις αυξημένες στροφές του ρελαντί, στην κρύα εκκίνηση το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατί η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του. Οι παραπάνω ενέργειες επιτρέπουν την ταχύτερη αύξηση της θερμοκρασίας και μόλις ο εγκέφαλος του οχήματος πάρει τις κατάλληλες ενδείξεις, επιστρέφει στην κανονική χαρτογράφηση. Κάπως έτσι τελειώνει η λειτουργία της κρύας εκκίνησης, αλλά κάτι τέτοιο δε σημαίνει ότι η θερμοκρασία έχει αγγίξει τα επίπεδα φυσιολογικής λειτουργίας.

      Τα πρώτα λεπτά είναι εφιαλτικά για τον κινητήρα

      Τα πρώτα λεπτά είναι εφιαλτικά για τον κινητήρα

        Γνωρίζετε ότι το 90% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του λόγω χαμηλής θερμοκρασίας; Ο στόχος μας πρέπει να είναι πάντα η αύξηση της θερμοκρασίας ομοιόμορφα και σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Κάτι τέτοιο, ασφαλώς, δε σημαίνει ότι πρέπει να κινούμαστε από την αρχή με υψηλές στροφές, αλλά ότι η λεγόμενη «προθέρμανση» δεν είναι τόσο σωστή όσο πιστεύετε, τουλάχιστον σε σύγχρονους κινητήρες ψεκασμού. Με το να αφήνετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας να δουλεύει στο ρελαντί μέχρι να ανεβεί η θερμοκρασία, αφενός αυξάνετε τον χρόνο λειτουργίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, αφετέρου ξοδεύετε καύσιμα χωρίς λόγο. Η «χρυσή τομή», αλλά ίσως και η σημαντικότερη συμβουλή για την προστασία του κινητήρα είναι η εξής: με την έναρξη λειτουργίας, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, θα πρέπει να αφήνουμε ακίνητο στο ρελαντί το αυτοκίνητο για μόλις 30 δευτερόλεπτα, μόνο και μόνο για να «τρέξει» το λιπαντικό σε όλα τα μέρη του κινητήρα. Αμέσως μετά, ξεκινάμε τη διαδρομή μας οδηγώντας με όσο το δυνατόν χαμηλότερο φορτίο στον κινητήρα. Οι στροφές λειτουργίας δε θα πρέπει να ξεπερνούν τις 2.500-3.000 μέχρι η θερμοκρασία των υγρών να έρθει σε φυσιολογικά επίπεδα. Τέλος, μόλις η θερμοκρασία του ψυκτικού σταθεροποιηθεί ο κινητήρας είναι έτοιμος και πλέον μπορείτε να κινηθείτε με οποιονδήποτε ρυθμό επιθυμείτε.

        Κοινοποίησέ το »
        Σχολίασέ το »

        προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

        ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ

        • DP MOTORSPORT BY KATARAMENOS

          Με τεχνογνωσία 30+ ετών, το Kataramenos DP Motorsport προσφέρει service και εξειδικευμένες βελτιώσεις. Τοp εξυπηρέτηση (διαφάνεια, λύσεις) και πάθος για το αυτοκίνητο και την βελτίωσή του. Κάθε μήνα και με 1 special προσφορά.21 0890 0015 Περισσότερα
        • Ειδικός στα Toyota!

          Η επιχείρηση TOYOTA ΤΗΓΑΝΗΣ αποτελεί ένα σύγχρονο συνεργείο αυτοκινήτων το οποίο εγγυάται άμεση λύση σε όποιο θέμα και αν αντιμετωπίσετε. Ο εξοπλισμός και πάνω απ` όλα η διάθεση για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, το κάνει να «διαφημίζεται και στόμα με στόμα». 2109957760 Περισσότερα
        • ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΡΙΜΠΟΣ - SERVICE FORD

          Γιατί οι κάτοχοι Ford (όχι μόνο στην Αργυρούπολη) επιλέγουν τον Νίκο Τρίμπο; Γιατί εδώ βρίσκουν τεχνογνωσία Ford, εξοπλισμό & εξυπηρέτηση που θυμίζει εξουσιοδοτημένο – χωρίς να πληρώνουν σαν να είναι.21 0993 1454 Περισσότερα
        • AUTO SERVICE SYRIOTIS

          AUTO SERVICE SYRIOTIS στην Αργυρούπολη: Εξειδικευμένο συνεργείο με σύγχρονο εξοπλισμό. Προσφέρει συντήρηση, βελτιώσεις, επισκευές σε όλα τα συστήματα. Αξιόπιστες λύσεις για κάθε μάρκα. Δραστήρια παρουσία στο Facebook. 2117102627 Περισσότερα
        • Αριστες εγκαταστάσεις συστημάτων αεριοκίνησης

          Στην GAS SERVICE Ξαγοράρης είναι ειδικοί στην εγκατάσταση και συντήρηση συστημάτων αεριοκίνησης (LPG/CNG). Χρησιμοποιούν τα αξιόπιστα συστήματα της εταιρίας Zavoli, με την εγγύηση της GAS Θεοδώρου.2109938234 - 6946834543 Περισσότερα
        • TSAKANIKAS PERFORMANCE

          Με αγωνιστική εμπειρία και τεχνογνωσία, το TsakanikasPerformance εξειδικεύεται σε VW/Αudi/Skoda/Ford/Porsche, προσφέρει ECU tuning με MAHA AWD και after-sales υποστήριξη και καθοδήγηση.2109958959 Περισσότερα
        • Ο Ford Expert στην Αργυρουπολη

          Ο ειδικός για τα αυτοκίνητα Ford ακούει στο όνομα Πιταράκης. Στο σύγχρονο συνεργείο, που διαθέτει στην Αργυρούπολη προσφέρει εξειδικευμένο service, έχοντας τεράστια εμπειρία και μεγάλη τεχνογνωσία. 2109958545 Περισσότερα
        Συνεργεία αυτοκινήτων στην Αττική, Εξειδικευμένα συνεργεία, Αλλαγή Δίσκο Πλατό, Ρουλεμάν, Ιμάντας Χρονισμού, Αλλαγή Αμορτισέρ, Αλλαγή Μπαταρίας, Αλλαγή Τακάκια Φρένων, Έκδοση Κάρτας Καυσαερίων, Προέλεγχος ΚΤΕΟ, Ευθυγράμμιση Τροχών Αυτοκινήτου, Επισκευή Μίζας, Αλλαγή Φίλτρου Λαδιού, Αλλαγή Φίλτρου Βενζίνης, Αλλαγή Σετ Συμπλέκτη - Αμπραγιάζ, Αλλαγή Αναρτήσεων, Αλλαγή Λαδιών Κινητήρα Αυτοκινήτου, Τοποθέτηση Parktronic, Αλλαγή Υγρών Φρένων, Επισκευή Βολάν, Αλλαγή Εξωτερικού Ιμάντα Δυναμό, Αλλαγή Δισκόπλακες, Αλλαγή Φίλτρου Αέρα, Τοποθέτηση Φώτα Xenon, Αλλαγή Φίλτρου Καυσίμου, Αλλαγή Σετ Καδένας Χρονισμού, Συμπλήρωση Freon Αυτοκινήτου, Βιολογικός Καθαρισμός Αυτοκινήτου, Ξεθάμπωμα Φαναριών Αυτοκινήτου, Τοποθέτηση Φώτα LED, Επισκευή Καθισμάτων Αυτοκινήτου, Αλλαγή Ουρανού Αυτοκινήτου, Αλλαγή Ταπετσαρίας Πόρτας Αυτοκινήτου, Ντύσιμο Ταμπλό με Δέρμα, Επισκευή Πόμολο Ταχυτήτων, Αλλαγή Φίλτρου Καμπίνας, Ηχομόνωση & Θερμομόνωση Αυτοκινήτου, Δερμάτινη Επένδυση Τιμονιού, Επισκευή Ζελατίνας Κάμπριο, Ξεθάμπωμα Φαναριών Αυτοκινήτου, Αδιαβροχοποίηση Κουκούλας Κάμπριο, Αλλαγή Αντλίας (Τρόμπας) Νερού, Αλλαγή Τάπες Ψυγείου Νερού, Αλλαγή Σιαγόνες Αυτοκινήτου, Αλλαγή Μπουζί, Συνεργεία αυτοκινήτων στην Αττική, Αλλαγή Ακρόμπαρα Τιμονιού, Αλλαγή Ημίμπαρα Τιμονιού, Αλλαγή Μπαράκια Ζαμφόρ, Αλλαγή Λάστιχα Ζαμφόρ, Αλλαγή Ψαλίδια Τροχών, Αλλαγή Μπαλάκια Ψαλιδιών