• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/6/2007
TEST
Nissan Tiida 1,6 4d
Διαβάστηκε από 11122 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/6/2007
To Tiida -λόγω κινητήρα- μπορεί να κινηθεί πιο γρήγορα από αυτό που συχνά αποκαλούμε "οικογενειακό ρυθμό".
Για τους φανατικούς… των κλασικών τετράθυρων οχημάτων και ειδικά για τους "οπαδούς" της Nissan προορίζεται το νέο οικογενειακό μοντέλο με το όνομα "Tiida".
Mε στόχο την ικανοποίηση των υποψηφίων αγοραστών στους τομείς των χώρων, οι προτάσεις είναι πλέον ποικίλες και πολλές σε αριθμό. Υπάρχουν τα κλασικά μικρομεσαία χάτσμπακ, τα μικρά που μεγαλώνουν, τα πολυχρηστικά της μικρής και της μικρομεσαίας κατηγορίας κ.λ.π. Υπάρχει όμως και η πατροπαράδοτη κλάση των σεντάν, η οποία μπορεί να δυσκολεύεται τα τελευταία χρόνια (λόγω των επιθέσεων από τις προαναφερθείσες κατηγορίες), αλλά επιβιώνει καθώς πρεσβεύει παραδοσιακές αξίες. Ένα τέτοιο δείγμα είναι το εντελώς νέο Nissan Tiida.
Η "γοητεία" της απλότητας
Η απλότητα στην οποία αναφέρεται ο τίτλος, δεν έχει να κάνει με την εμφάνιση του μοντέλου, όσο με τη φόρμα, το γενικό σχήμα του αμαξώματος. Το Tiida υιοθετεί μία κλασική τριών όγκων φόρμα, με ευδιάκριτα τμήματα τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω άκρο. Ο τρίτος όγκος είναι σχετικά μικρός -βέβαια- σε μήκος, αλλά αισθητός. Από εκεί κι έπειτα, είναι προφανές ότι οι άνθρωποι της Nissan ασχολήθηκαν αρκετά με τη σχεδίαση. Το εμπρός μέρος είναι σαφώς το πιο ενδιαφέρον και το πιο ελκυστικό, καθώς διαθέτει μεγάλα φωτιστικά σώματα και μια μάσκα, η οποία παραπέμπει σε μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Στο πλαϊνό μέρος θα ξεχωρίσουμε τους εξωτερικούς καθρέφτες, οι οποίοι στηρίζονται σχετικά χαμηλά (στην πόρτα) και όχι στη βάση της πλευρικής γυάλινης επιφάνειας. Το πίσω άκρο είναι -όπως σε πολλές αντίστοιχες περιπτώσεις- το πιο ουδέτερο μέρος και αυτού του σεντάν, με φωτιστικά σώματα σε κόκκινο και λευκό χρώμα. Αυτό που κάνει το Tiida να ξεχωρίζει, είναι το γεγονός, ότι τόσο το καπό του κινητήρα, όσο και το πορτ μπαγκάζ, αλλά και ο θάλαμος των επιβατών -από τα παράθυρα και πάνω- ξεχωρίζουν από πλευράς ύψους από τα φτερά, χάρη σε ένα έντονο σχεδιαστικό νεύρο σε όλο το μήκος του αμαξώματος. Η εμφάνιση συνολικά δεν ξεφεύγει από τη σφαίρα του συντηρητικού και το αυτοκίνητο δεν κρύβει, ότι σχεδιάστηκε αρκετό καιρό προτού έρθει στην ελληνική αγορά.
Πάτωμα από γνωστά μικρά
To δάπεδο στο οποίο βασίστηκε το Tiida είναι ουσιαστικά ένα δάπεδο μικρής κατηγορίας (η γνωστή συμμαχική πλατφόρμα B), καθώς πάνω σε αυτό βασίστηκαν τόσο το Renault Clio και το Nissan Micra (κανονικό και C+C), όσο και το Nissan Note. Με το τελευταίο μάλιστα υπάρχει ισότητα σε ό,τι αφορά στο μήκος του μεταξονίου. Αυτό το γεγονός εξηγεί εν μέρει και το ελαφρώς περιορισμένο εξωτερικό πλάτος, το οποίο με τη σειρά του τονίζεται από το αρκετά μεγάλο ύψος του αμαξώματος. Από άλλα τεχνικά στοιχεία, να αναφέρουμε ότι η έκδοση της δοκιμής είναι η τετράθυρη των 1,6 λίτρων με τους 110 ίππους (η πεντάθυρη έρχεται τον Ιούλιο) και τιμή εκκίνησης τα 16.690 ευρώ.
Κινητήρας: Μόνο θετικά για το 1.600άρη
Πρόκειται για ένα δοκιμασμένο μοτέρ, το οποίο έχουμε γνωρίσει σε πολλά μοντέλα. Ο λόγος γίνεται για τον κινητήρα των 1,6 λίτρων, που διαθέτει η Nissan και στο Tiida και ο οποίος ξεχωρίζει για την ευστροφία του και την ευκολία με την οποία κινεί το αμάξωμα των 1.210 κιλών, που του έχει… ανατεθεί. Πρέπει να σημειωθεί βέβαια, ότι είναι πολύ καλή και η συνεργασία του με το σχετικά κοντής κλιμάκωσης κιβώτιο πέντε σχέσεων, από το οποίο συνοδεύεται. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι και ο πιο ήσυχος που διατίθεται στην αγορά. Ωστόσο, δεν ενοχλεί πολύ.
Στο εμπρός μέρος, τα φωτιστικά σώματα και η μάσκα δημιουργούν ένα όμορφο και αρκετά ξεχωριστό ύφος.

Στο πίσω άκρο η σχεδίαση είναι εύλογα πιο συγκρατημένη. Συνολικά, το Tiida δε φιλοδοξεί να κερδίσει κόσμο με τη δυναμική του σχεδίαση, αλλά περισσότερο με την κλασική του φόρμα.

 
 Nissan Tiida 1,6 4d
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο