Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/10/2008
TEST
Νέο Ford Fiesta 1,4 5d
Σε ρυθμούς Fiesta(ς)
Διαβάστηκε από 51245 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/10/2008
Το νέο Fiesta συνδυάζει σχεδόν ιδανικά την άνεση με τη σταθερότητα και την οδηγική αίσθηση, τρίπτυχο που δύσκολα συναντάται τόσο ισορροπημένα σε μικρό αυτοκίνητο.
Σε… γιορτινούς ρυθμούς μπαίνει η Ford με το νέο Fiesta, το οποίο αποκτά πιο νεανικό στιλ και αναβαθμίζεται σε ποιότητα και τεχνολογία, ενώ παράλληλα βελτιώνεται αισθητά σε άνεση.
Το νέο Fiesta μεγάλωσε σε διαστάσεις, ενώ σχεδιαστικά δε μοιάζει πουθενά σε σχέση με το προγενέστερο. Εξωτερικά σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.
Το Fiesta μετράει ήδη 32 χρόνια παρουσίας και 12 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1976, όταν παρουσιάστηκε, για να φτάσουμε σήμερα στην 7η κατά σειρά γενιά. Αυτή λανσαρίστηκε στην Ελλάδα προ λίγων ημερών, ενώ εμείς δοκιμάζουμε το 5θυρο με τον κινητήρα των 1,4 λτ., το οποίο αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον. Παράλληλα, στις επόμενες σελίδες ακολουθεί η σύγκρισή του με τα 5 δημοφιλέστερα μικρά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, τα οποία είναι το Opel Corsa 1,4, το Toyota Yaris 1,3, το Peugeot 207 1,4 95 PS, το Suzuki Swift 1,3 και το Hyundai Getz 1,4.
Μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο σχεδιαστικά
Εξωτερικά το καινούργιο μικρό Ford δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, από το οποίο παράλληλα είναι συνολικά λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Η άλλοτε συντηρητική σχεδίαση έδωσε τη θέση της σε μια πιο νεανική και δυναμική, σύμφωνα με το Kinetic Design, που είδαμε για πρώτη φορά στο τελευταίας γενιάς Mondeo. Με αυτό, άλλωστε, το νέο Fiesta εμφανίζει συγγενικά στοιχεία ως προς τη σχεδίαση του εμπρόσθιου και του πλαϊνού τμήματος, ενώ όπως και στο πίσω, κυριαρχούν τα έντονα νεύρα και οι καμπύλες επιφάνειες.
Παγκόσμιο project
To νέο Fiesta αποτελεί το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητο της Ford, αφού, εκτός από την Ευρώπη, θα πωλείται και στις αγορές της Ασίας, της Νότιας Αφρικής, της Αυστραλίας και της Β. Αμερικής, με τις όποιες διαφορές να εντοπίζονται κυρίως στη ρύθμιση των αναρτήσεων, ανάλογα με τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Αντίστοιχα θα παράγεται σε διάφορα εργοστάσια, όπως στην Ταϊλάνδη και στην Κίνα για τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και το 2010 θα ξεκινήσει η κατασκευή του και στην Αμερική. Όσο για την Ευρώπη, η παραγωγή του γίνεται στη Βαλένθια της Ισπανίας.
Από 11.885 ευρώ σε 2 αμαξώματα, 4 εκδόσεις και 5 κινητήρες
Το άρτι αφιχθέν καινούργιο Fiesta διατίθεται σε μια πλήρη γκάμα εκδόσεων σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, 4 επίπεδα εξοπλισμού, 3 κινητήρες βενζίνης και 2 πετρελαίου. Η βασική έκδοση Ambiente 1,25 λτ. αφορά μόνο στο 5θυρο αμάξωμα (11.885 ευρώ) και περιλαμβάνει ABS, 5 αερόσακους (ζεύγη μετωπικών, πλευρικών και ένα για τα γόνατα του οδηγού), υποβοήθηση τιμονιού και ηλεκτρικούς καθρέφτες. Τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, το κεντρικό κλείδωμα των θυρών, το ηχοσύστημα και το air condition περιλαμβάνονται στην αμέσως επόμενη έκδοση Trend (από 13.500 ευρώ το 5θυρο και 13.075 ευρώ το 3θυρο των 1,25 λτ.). Επίσης, οι κινητήρες βενζίνης είναι αυτοί των 1,25, 1,4 και 1,6 λτ. με 82, 96 και 120 ίππους αντίστοιχα και οι ντίζελ των 1,4 λτ. (68 PS) και των 1,6 λτ. (90 PS).
Συν και πλην
(+): Οδική συμπεριφορά, άνεση, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, ποιότητα μαλακού πλαστικού στο ταμπλό, θέση οδήγησης, ποιότητα κύλισης
(-): Ατέλειες στο φινίρισμα, διαθέσιμο πλάτος στο πίσω κάθισμα, στενά πίσω πλευρικά παράθυρα
Το 3θυρο Fiesta

Η 3θυρη έκδοση του νέου μικρού μοντέλου της Ford έχει ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις με την 5θυρη. Σχεδιαστικά διαφέρουν στο πλαϊνό τμήμα, το οποίο δείχνει πιο σφηνοειδές και περισσότερο δυναμικό. Το 3θυρο Fiesta είναι διαθέσιμο με όλους τους κινητήρες στις εκδόσεις Trend, Sport και Titanium και από το 5θυρο είναι φθηνότερο κατά 425 ευρώ.

 
 Νέο Ford Fiesta 1,4 5d
Παθητική ασφάλεια
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Κινητήρας