Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/6/2010
Παρουσίαση
Οι τεχνολογίες της νέας Alfa Romeo Giulietta
Tech Spo(r)t!
Διαβάστηκε από 3727 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/6/2010
Η νέα Giulietta δεν είναι απλά και μόνο η νέα μικρομεσαία Alfa, αλλά επιπρόσθετα αποτελεί το μοντέλο εκείνο που μας λανσάρει πρώτο μια σειρά νέων τεχνικών και τεχνολογικών στοιχείων. Μαζί με τους προηγμένους κινητήρες και το -γνωστό από τη MiTo- ηλεκτρονικό σύστημα Alfa D.N.A., δημιουργείται ένα πλήρες τεχνολογικό πακέτο, που συμβάλλει στην απόλαυση της οδήγησης και στη βέλτιστη ενεργητική και παθητική ασφάλεια.
Ηλεκτρικό Σύστημα Διεύθυνσης με 2 πινιόν
Στην Giulietta λανσάρεται ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με διπλό πινιόν (γρανάζι). Το πρώτο πινιόν είναι συνδεδεμένο απευθείας με την κολόνα του τιμονιού, εξασφαλίζοντας άμεσο και ακριβή χειρισμό. Το δεύτερο πινιόν, επίσης συνδεδεμένο απευθείας πάνω στην κρεμαγιέρα, συνδέεται με τον ηλεκτρικό μηχανισμό υποβοήθησης, που δε βρίσκεται πλέον στην κολόνα του τιμονιού, αλλά στο χώρο του κινητήρα, γεγονός που ελαχιστοποιεί και τον κίνδυνο τραυματισμού των γονάτων του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος. Τέλος, το σύστημα Dynamic Steering Torque (DST), που αποτελεί μέρος του συστήματος ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (VDC), αυξάνει τη δύναμη επαναφοράς του τιμονιού αναλόγως των πλευρικών επιταχύνσεων, βοηθώντας τον οδηγό να αντιδράσει κατάλληλα σε περίπτωση π.χ. εμφάνισης υπερστροφής.
Ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της νέας πλατφόρμας είναι η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με μια νέα εφαρμογή πολλαπλών συνδέσμων με την ονομασία «bi-link», η οποία παράλληλα κάνει και εκτεταμένη χρήση αλουμινίου (με μπλε χρώμα).
Νέα Compact πλατφόρμα με πίσω ανάρτηση "bi-link"
Η Giulietta βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της Fiat με την ονομασία "Compact". Η δομή της πλατφόρμας αυτής αποτελείται από υλικά υψηλής και υπερ-υψηλής αντοχής, τα οποία πλέον καταλαμβάνουν άνω του 90% της κατασκευής της, ενώ περισσότερα από ποτέ ελαφριά υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί για τις ενώσεις με το αμάξωμα. Η πλατφόρμα αυτή, παρ´ ότι μεγαλύτερη σε διαστάσεις από το προηγούμενο μικρομεσαίο δάπεδο, έχει διατηρήσει το βάρος της στα ίδια επίπεδα και έχει βελτιώσει σημαντικά την ακαμψία της. Επίσης, το νέο Compact αυτό δάπεδο φέρει εμπρός ανάρτηση Γονάτων ΜακΦέρσον, αλλά και μια εντελώς νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με την ονομασία "bi-link". Η ανάρτηση αυτή προσφέρει καλύτερη ελαστικότητα και απορρόφηση των κραδασμών, χωρίς να κλέβει χώρο από το πορτ μπαγκάζ. Ένα ακόμη σημείο που πρέπει να σταθούμε, είναι η νέα εμπρός δομή με τις τρεις διαδρομές μεταφοράς πρόσκρουσης, που εξασφαλίζει ομοιόμορφη αντίδραση σε μετωπική σύγκρουση. Έτσι, η μέγιστη δύναμη που ασκείται στο σώμα των επιβατών είναι μικρότερη και η κατανομή της πιο ομοιόμορφη. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε της ασφάλειας που προσφέρει η Giulietta, ότι στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP, το αυτοκίνητο κατέκτησε 5 αστέρια, σημειώνοντας την υψηλότερη βαθμολόγηση στην κατηγορία.
Αυτός είναι ο διακόπτης του συστήματος Alfa D.N.A. μέσω, του οποίου ο οδηγός επιλέγει τις ρυθμίσεις που επιθυμεί.
Σύστημα δυναμικής κατάστασης Alfa D.N.A.
Με το λανσάρισμα της MiTo πριν από σχεδόν 2 χρόνια, η Alfa Romeo εισήγαγε το ηλεκτρονικό σύστημα Alfa D.N.A. Πρόκειται για ένα σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ρυθμίσει ορισμένες οδηγικές παραμέτρους του μοντέλου ανάλογα με τις συνθήκες και να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών set-up (Normal, Dynamic, All Weather), μεταβάλλοντας την οδηγική αίσθηση και εν μέρει την οδική συμπεριφορά. Στην περίπτωση της Giulietta η επέμβαση του Alfa D.N.A. (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) συνίσταται στην αλλαγή της απόκρισης του γκαζιού κατά το πάτημά του από τον οδηγό, στην παροχή περισσότερης ροπής μέσω Overboost, αλλά και της αίσθησης από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι. Παράλληλα στην επιλογή "Dynamic" εμπλέκεται επιπλέον το εμπρός ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2, το VDC μπαίνει σε πιο σπορ λειτουργία και λειτουργεί το σύστημα Pre-Fill των φρένων. Στην επιλογή "All Weather" η λειτουργία του VDC είναι πιο… διακριτική, ενώ με τη "Normal" επιτυγχάνεται η μέγιστη οικονομία.
Λειτουργία Pre-Fill του Συστήματος Πέδησης
Για πρώτη φορά σε Alfa Romeo συναντούμε τη λειτουργία Pre-Fill των φρένων, η οποία ενεργοποιείται στη θέση Dynamic του συστήματος D.N.A. Όταν λοιπόν το σύστημα "αντιληφθεί" μια κατάσταση που απαιτεί άμεσο φρενάρισμα (π.χ. απότομη απομάκρυνση του ποδιού από το γκάζι), η πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα αυξάνεται πριν από το πάτημα του σχετικού πεντάλ, προετοιμάζοντας το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα που μπορούν να εξασφαλίσουν οι τέσσερις δίσκοι (αεριζόμενοι εμπρός).
Ο 1.400άρης turbo βενζινοκινητήρας των 170 ίππων της Giulietta χρησιμοποιεί την τεχνολογία MultiAir για να συνδυάσει τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και τις λιγότερες εκπομπές CO2, με την αυξημένη απόδοση, σε σχέση με ένα συμβατικό turbo.
Τεχνολογικά προηγμένοι βενζινοκινητήρες
Η νέα Giulietta εφοδιάζεται με τρεις εξελιγμένους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες, με χωρητικότητα 1,4 (120 & 170 PS) και 1,75 (235 PS) λίτρων. Όλοι οι κινητήρες είναι Euro5 και διαθέτουν σύστημα "Start&Stop", όμως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο 1,4 των 170 ίππων, ο οποίος χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη τεχνολογία MultiAir της Fiat Powertrain Technologies (FPT). Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύστημα ηλεκτρο-υδραυλικής μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής του κινητήρα, το οποίο λειτουργεί αναλόγως των απαιτήσεων ισχύος ή ροπής, καταργώντας την "πεταλούδα" γκαζιού, προς όφελος της αποτελεσματικότητας της καύσης. Συνοπτικά, το σύστημα λειτουργεί στη θέση ενός συμβατικού εκκεντροφόρου εισαγωγής, ανοίγοντας τις βαλβίδες ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Έτσι, επιτυγχάνεται μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με ένα συμβατικό μοτέρ, χωρίς να θυσιάζονται απόδοση και επιδόσεις. Ενδεικτικά η εφαρμογή της τεχνολογίας MultiAir σε ένα μοτέρ επιφέρει:
Αύξηση της ιπποδύναμης έως και 10%
Αύξηση της ροπής στις χαμηλές ταχύτητες έως και 15%
Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως 10%
Μείωση των εκπομπών CO2 έως 10%
Μείωση των εκπομπών μικροσωματιδίων έως 40%
Μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (ΝOx) έως 60%
Προηγμένος τεχνολογικά είναι και ο 1,75 TBi, με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, υπερτροφοδότηση, διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και τεχνολογία scavenging για εξάλειψη της υστέρησης απόκρισης.