ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/3/2011
Ημερίδα οδικής ασφάλειας
Σε καλό δρόμο!
Τα συστήματα και πώς λειτουργούν
Διαβάστηκε από 5134 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/3/2011
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο πολύ σημαντικό project που εξελίσσει το Ινστιτούτο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους φορείς στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της Διημερίδας Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας-FERSI σε συνεργασία με το I.MET και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Frontal Collision Warning
Το συγκεκριμένο σύστημα έχει ως στόχο την αποφυγή σύγκρουσης με κάποιο εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά από τον αναβάτη ή ένα προπορευόμενο όχημα, ανιχνεύοντας το δρόμο και προσφέροντας έγκαιρη προειδοποίηση.
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο πολύ σημαντικό project που εξελίσσει το Ινστιτούτο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους φορείς στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της Διημερίδας Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας-FERSI σε συνεργασία με το I.MET και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Speed Limit Warning
Το συγκεκριμένο σύστημα το έχουμε δει φυσικά και σε αρκετές συσκευές GPS για αυτοκίνητα, σε πιο απλή μορφή βέβαια. Σκοπός του είναι να προειδοποιεί τον αναβάτη σε περίπτωση που ξεπεράσει το όριο ταχύτητας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο τρόπος που προειδοποιεί τον αναβάτη αλλάζει σε ένταση, ανάλογα με το πόσο ξεπερνά το όριο ταχύτητας.
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο πολύ σημαντικό project που εξελίσσει το Ινστιτούτο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους φορείς στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της Διημερίδας Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας-FERSI σε συνεργασία με το I.MET και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Interception Support
Αυτή η λειτουργία συνδυάζει τα συστήματα Speed Alert Function, Curve Speed Warning, και Frontal Collision Warning ώστε να ενημερώνει τον αναβάτη με ακρίβεια σε περίπτωση που αυτός πλησιάζει μία διασταύρωση, μία πολύ κοινή τοποθεσία για ατυχήματα με μοτοσικλέτες.
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο πολύ σημαντικό project που εξελίσσει το Ινστιτούτο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους φορείς στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της Διημερίδας Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας-FERSI σε συνεργασία με το I.MET και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Lane Change Support (LCS)
To σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας παρατηρεί το χώρο που βρίσκεται στο πίσω μέρος αλλά και στα πλάγια της μοτοσικλέτας για τυχόν οχήματα. Στόχος του είναι να προειδοποιήσει τον αναβάτη σε περίπτωση που αυτός εκκινήσει για να αλλάξει λωρίδα και κάποιο άλλο όχημα εισβάλλει στο μέρος του δρόμου που αυτός επιθυμεί να καταβάλλει.
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο πολύ σημαντικό project που εξελίσσει το Ινστιτούτο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους φορείς στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της Διημερίδας Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας-FERSI σε συνεργασία με το I.MET και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Curve Warning
Το σύστημα Curve Warning ή σε ελεύθερη μετάφραση "Προειδοποίηση Στροφής" είναι ένα σύστημα που έχει ως σκοπό αυτό που λέει και το όνομά του. Όταν ο αναβάτης πλησιάζει μία στροφή, το CW συγκρίνει την τροχιά που έχει επιλέξει ο αναβάτης με μία τροχιά που έχει στη μνήμη του η οποία συμφωνεί (για να το πούμε απλά) με τους νόμους της φυσικής. Αν αυτές οι δύο τροχιές δεν ταιριάζουν, το SAFERIDER δημιουργεί ένα προτεινόμενο πλάνο επιβράδυνσης, προειδοποιώντας παράλληλα τον αναβάτη σύμφωνα με το επίπεδο του ρίσκου, την ταχύτητα με την οποία πλησιάζει στη στροφή και την πραγματική επιβράδυνση της μοτοσικλέτας.
Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε ξανά κοντά στο πολύ σημαντικό project που εξελίσσει το Ινστιτούτο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους φορείς στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της Διημερίδας Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ινστιτούτων Οδικής Ασφάλειας-FERSI σε συνεργασία με το I.MET και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
eCall
Το eCall είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα που αναμένονται να εφαρμοστούν στο μέλλον και στις μοτοσικλέτες παραγωγής. Το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα από τον αναβάτη σε περίπτωση που αυτός χρειάζεται βοήθεια ή, ακόμη πιο σημαντικά κατά τη γνώμη μας, πλήρως αυτόματα, σε περίπτωση ατυχήματος. Μία σειρά από αισθητήρες που βρίσκονται πάνω στη μοτοσικλέτα παίρνουν στοιχεία για την κινητική της κατάσταση. Σε περίπτωση που υπάρξει πτώση αυτό αναγνωρίζεται άμεσα από την κεντρική μονάδα ελέγχου με αποτέλεσμα την αυτόματη δημιουργία ενός μηνύματος SOS το οποίο και αποστέλλεται στο 112, τον αριθμό έκτακτης ανάγκης για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τα στοιχεία του οχήματος και του αναβάτη (ταχύτητα σύγκρουσης, επιτάχυνση, ώρα συμβάντος) αλλά και τα στοιχεία της τοποθεσίας.

Οι πληροφορίες που δημοσιεύονται στο παρόν άρθρο είναι πνευματική ιδιοκτησία των:
I.MET., UNIMORE, INRETS, MIRA, BASt, FhG/IAO, Porsche, FEMA, PERCRO, UNITN, PIAGGIO, UNIPD, CIDAUT, Metasystem, AvMap, UNIFI, SICK, Yamaha, Nzi Helmets, ERT (France).


 
 Ημερίδα οδικής ασφάλειας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Τα ατυχήματα στο στόχαστρο
Project SafeRider
Συνέντευξη με τον Δημήτρη Μαργαρίτη συνεργάτη – ερευνητή του Ι.ΜΕΤ.
Λίγα λόγια για το Ι.ΜΕΤ.
Τα συστήματα και πώς λειτουργούν