
Που μπορεί να φορτιστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη;
Είναι όλες οι τεχνολογίες κατάλληλες για την Ελλάδα;
4.695 Επισκέψεις στο άρθρο (26/10/2012)
Με την τεχνολογία στα αυτοκίνητα να τρέχει με καταιγιστικούς ρυθμούς, αρχίζει να αναρωτιέται κανείς, πόση από αυτή τη δουλειά μπορεί να έχει πρακτική εφαρμογή στην Ελλάδα, μία χώρα με εμφανείς «ιδιαιτερότητες» στις υποδομές και τη συμπεριφορά των οδηγών.
autotriti team
Αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους: Είναι η τελευταία εξέλιξη με τη βοήθεια της Google και τις ΗΠΑ ήδη να επιτρέπουν τέτοια αυτοκίνητα να κινούνται ανάμεσα στα άλλα. Μια τεχνολογία που ευνοεί χώρες όπου οι πολίτες κατοικούν έξω από το κέντρο και κινούνται καθημερινά σε αυτοκινητοδρόμους προς και από τις δουλειές τους. Στην Ελλάδα όμως; Έχει αυτό εφαρμογή. Τουλάχιστον στις πόλεις είναι λίγο δύσκολο.
Τα ήδη υπάρχοντα συστήματα που κρατούν σταθερή απόσταση από το εμπρός όχημα, και χρησιμοποιούνται σε μοντέλα όπως αυτά της Mercedes ή της Honda, δουλεύουν άψογα σε συνθήκες εξωτερικού. Στην Ελλάδα όμως; Με τα μηχανάκια, τις αλλαγές λωρίδας, τις σφήνες, και τις μικρές αποστάσεις που κρατούν όλοι;
Έλεγχος αλλαγής λωρίδας: Υπάρχει εδώ και καιρό σε πολλά μοντέλα και ελέγχει τη διαγράμμιση στο δρόμο για να δει και να ειδοποιήσει πότε αλλάζει το αυτοκίνητο λωρίδα. Στην Ελλάδα όμως η σήμανση των οδών γίνεται κυρίως με πινακίδες και με ελάχιστες διαγραμμίσεις επί της ασφάλτου. Οπότε το πιθανότερο είναι αυτό το σύστημα τις πιο πολλές φορές να μη βρίσκει λωρίδα για να λειτουργήσει.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ποιος δε θέλει να φορτίζει το βράδυ και το πρωί να κυκλοφορεί αθόρυβα και οικονομικά; Toyota και Nissan είναι εμπρός στον τομέα, όμως σε πόλεις όπου οι κάτοικοι ζουν βασικά σε πολυκατοικίες τι γίνεται; Που θα φορτίζουν τα αυτοκίνητα το βράδυ; Το πρωί στη δουλειά, πάλι που θα φορτίζουν;
Αυτόματο παρκάρισμα: Ακούγεται μαγικό και λειτουργεί καταπληκτικά στα μοντέλα της Ford και της VW που το παρέχουν ακόμη και στις μικρές εκδόσεις. Όμως απευθύνεται κυρίως σε χώρες όπου η στάθμευση είναι οργανωμένη και οι χώροι πάρκινγκ άνετοι και σαφείς. Στην Ελλάδα το πάρκινγκ είναι κυρίως άναρχο, το διπλοπαρκάρισμα δίνει και παίρνει, και η θέσεις στάθμευσης είναι βασικά «όπου χωρέσεις». Τέτοια συστήματα θα δυσκολευτούν να λειτουργήσουν.
Με τη μία λοιπόν η λίστα των τελευταίων βασικών τεχνολογιών που έρχονται να αλλάξουν το αυτοκίνητο όπως το ξέρουμε, φαίνεται να δυσκολεύεται πολύ να λειτουργήσει σε Ελληνικό έδαφος. Εσείς ποιες τεχνολογίες νομίζετε πως μπορούν να λειτουργήσουν στην Ελλάδα, ποιες όχι, ποιες αξίζουν να πληρώσετε σαν εξτρά και τι περιμένετε από δω και στο εξής;
Σαν γνήσιος έλληνας μπορείς να φορτίσεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δίπλα σε ένα φωτιζόμενο στύλο του δήμου, ξεβιδώνεις το κάλλυμα και μέσα έχει υποδοχή πρίζας (το έχω δεί).
Μια χαρά ειναι οι νέες τεχνολογίες και μια χαρά θα δουλέψουν στην Ελλάδα. Στη τελική θα γίνουν οι δέουσες προσαρμογές. Ξεκινάμε:
Αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους: Τέλειο, καταπληκτικό, υπέροχο. Αφου η οδική μας παιδεία ειναι λιγάκι καλύτερη απο αυτή των ιθαγενών της Ουζουμπουζουλανδης είναι βέβαιο ότι τα αμαξια μόνα τους θα οδηγουν καλυτερα από μας. θα σέβονται τα όρια ταχύητητας, θα κρατουν αποστάσεις δεν θα παραβιάζουν τους σηματοδότες κλπ. κλπ κλπ.
Έλεγχος αλλαγής λωρίδας: Ειναι στα σκαριά σύστημα που θα λειτουργεί και χωρίς διαγραμμίσεις στους δρόμους. Αλλά για στάσου. Αφου το αμάξι θα οδηγεί μόνο του θα ξέρει πολύ καλά και πότε θα πρέπει να αλλάξει λωρίδα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σιγά το πρόβλημα. Αμα μένεις σε πολυκατοικία θα πετάς μια μπαλαντέζα από το μπαλκόνι και θα το φορτίζεις.Αμα μεινεις στο δρόμο λόγω αποφόρτισης θα έχει και πετάλια με τα οποία θα φορτίζεις τους συσωρευτάς (Μπαμπά πότε φτάνουμε σπίτι. Σκάσε και κάνε πετάλι)
Αυτόματο παρκάρισμα: Μα αγαπητέ κύριε συντάκτα του άρθρου, σε οργανωμένο πάρκινγκ δε χρειαζομαι τέτοιο σύστημα καθότι σε οργανωμένο πάρκινγκ παρκάρει και η γιαγιά μου. Εκει που το θέλω ειναι για να κάνω παρκάρισμα στον πόντο χωρις να ξελαιμιάζομαι.
Συμπέρασμα: Καλή η νέα τεχνολογία άρκεί να έχεις χρηματα να την αποκτήσεις. Φευ καταντήσαμε νεόπτωχοι. Κελ ορερ που λένε και οι γάλλοι.Δε θα μπορώ να φλερταρω ωραίες κυρίες στα μποτιλιαρίσματα ενώ θα οδηγεί το τουτού μου μόνο του ειτε γιατί δεν θα υπάρχουν πια μποτιλιαρίσματα ειτε γιατι δεν θα έχω ούτε παπακι
Όλες οι τεχνολογίες είναι καλές ή κακές ανάλογα την χρήση την οποία γίνεται από εμάς.Η ιδιαιτερότητα της χώρας μας ως προς την νοοτροπία,την οικονομία,το χωροταξικό,την μορφολογία του εδάφους,την κατανόηση των σύχρονων τεχνολογικών δρώμενων και αποδοχή τους,από τους περισσότερους,μας καθιστά σε τεχνολογίες όπως η σταθερή απόσταση του ενός οχήματος από το άλλο,δύσχρηστη.Μπορεί να γίνει για την ώρα μόνον σε κάποιους κλειστούς αυτοκινητόδρομους,με μεγάλη πιλοτική μελέτη και καθημερινή απτή πρακτική,για να μην υπάρξουν ατυχήματα,και αυτό όπως αντιλαμβάνεσται σε πολύ λίγους αυτοκινητόδρομους.Επίσης οχήματα που μπορούνε να κινηθούνε μόνα τους με βάσει την τηλεματική ισχύει ότι και για την προηγούμενη τεχνολογία.Για το υποσύστημα ελέγχου αλλαγής λωρίδας μπορεί με τις όποιες ελλείψεις λωρίδων να λειτουργήσει στην χώρα μας και στους δρόμους μας,αλλά εννοείται όπου μπορεί και πάλι.Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην χώρα μας,στις μεγάλεις πόλεις,αλλά και στην επαρχία και πάλι δεν μπορούν για την δεδομένη χρονική στιγμή να ευδοκιμήσουν λόγω ιδιομορφίας της δόμησης των πόλεων μας,και της μορφολογίας του εδάφους.Υπό πολλούς συμβιβασμούς μπορεί να χαρακτεί μία υποτυπώδη βάση στο κάθε σπίτι και με υπομονή,δίχως νεύρα και κατανόηση,να φορτίζει ο καθένας από εμάς το όχημα του.Αλλά επειδή οι Έλληνες είμαστε και νευρικός λαός,βλέπω να γεμίσουνε με μηνύσεις τα δικαστήρια και τα νοσοκομεία με τραυματίες από διάφορες διενέξεις.Για το υποσύστημα του αυτόματου παρκαρίσματος μπορεί να λειτουργήσει στην χώρα μας και στους δρόμους μας,αλλά και πάλι εννοείται όπους γίνεται αυτό.Όταν μπορεί να υποσύστημα που υπάρχει στο όχημα μας να παρκάρει από μόνο του,βάσει του χώρου που υπάρχει για ασφάλεια θα το κάνει,αλλιώς θα μας πληροφορεί ότι δεν γίνεται για τους γνωστούς λόγους.
Στην προσωπική μελέτη και εκτίμηση του καθενός και της καθεμίας είναι να πει αν κάποιο από τα υποσυστήματα στο όχημα του μπορεί να λειτουργήσει,και αν θέλει να πληρώσει για να τα έχει στο όχημα του.Για αυτό μελετάμε ενδελεχώς το θέμα και προχωράμε στην όποια αγορά τέτοιων υποσυστημάτων για τις δικές μας ανάγκες και όχι για τις ανάγκες κάποιων άλλων,και κάποιων που κάνουνε μόνον πωλήσεις.Εύκολο είναι να απογοητευτούμε από μια τέτοια αγορά υποσυστήματος,αλλά να ξέρουμε πάντα ότι στο 100%,αυτά τα υποσυστήματα δεν μπορούνε να λειτουργήσουνε στην χώρα μας.Ούτε είναι πανάκεια,απλά βοηθάνε και μας διευκολύνουνε στην καθημερινότητα μας.
Επίσης υπάρχει και κάποιο κόστος αγοράς και συντήρησης,δεν το ξεχνάμε αυτό.
Από εδώ και πέρα το κλασσικό όχημα θα αλλάξει σε σχέση όπως το γνωρίζαμε παλαιότερα.Οι αυτοματισμοί και η ηλεκτρονική θα μπεί περισσότερο στα οχήματα μας.Για άλλους αυτό είναι καλό,για λόγους όπως ξεκούραση,ευκολία,και άλλα,για άλλους κακό,για λόγους όπως αποκόπτεσαι από την προσωπική πινελιά της οδήγησης,έχεις περιορισμένο ρόλο στην οδήγηση,και άλλα.Το θέμα είναι να ξέρουμς πως όλα αυτά τα συστήματα και τα υποσυστήματα δεν είναι πανάκεια,ούτε πρέπει να βασιζόμαστε σε αυτά.Όλα αυτά είναι για βοήθεια και ΜΟΝΟΝ.Εύκολο είναι σε μία δύσκολη στιγμή να βγεί η γύμνια της όποιας οδηγικής ανυπαρξίας μας,λόγω του ότι δεν γνωρίζουμε και βασιζόμαστε στο όχημα μας.Όποτε καλό είναι να μάθουμε τις όποιες οδηγικές αδυμαμίες μας και να προσπαθούμε για βελτίωση.Και με μία μικρή βοήθεια από την τεχνολογία να βοηθηθούμε.
Ακόμα θέλω να πιστεύω πως οι κατασκευαστές οχημάτων θα βγάζουνε και αυτοκίνητα με δίχως βοηθητικές τεχνολογίες για όσους και όσες δεν το επιθυμούνε.