10 φωτογραφίες »

Το νέο Dacia Sandero πατάει στην πλατφόρμα του νέου Renault Clio, δανείζεται τους κινητήρες του, και εμφανισιακά αρέσει. Από τα λίγα μοντέλα που βγαίνουν σε LPG. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 328 λίτρα. Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα;

Dacia Sandero Streetway & Sandero Stepway

2.154.827 Επισκέψεις στο άρθρο (10/5/2021)

Το Sandero, το best seller μοντέλο της Dacia στην Ευρώπη με περισσότερες από 2,1 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2017 έως και σήμερα περνά στη νέα, τρίτη του γενιά έχοντας ανανεωμένο ντιζάιν, πιο πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, ενώ παράλληλα είναι πιο πρακτικό, άνετο και ευρύχωρο.

Αισθητικά, η δυάδα των μοντέλων της Dacia έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό προσέγγιση υιοθετώντας ένα πιο μοντέρνο στιλ και παρόλο που τα τρία μοντέλα διατηρούν λίγο-πολύ ίδιες τις εξωτερικές διαστάσεις, δείχνουν πιο φαρδιά και αποπνέουν μεγαλύτερο δυναμισμό. Στον εμπρόσθιο πρόβολο ξεχωρίζουν οι στάνταρ, νέοι, LED προβολείς με σχέδιο Y στο εσωτερικό τους που η εταιρεία υπόσχεται ότι φωτίζουν έως και 110 μέτρα μακρύτερα και 24 μέτρα φαρδύτερα σε σχέση με τον προκάτοχο, οι νέες γρίλιες και οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες ανάλογα με την έκδοση.

Το Sandero Stepway έχει ένα πιο περιπετειώδες look, όπως αρμόζει άλλωστε στον Crossover χαρακτήρα του μοντέλου, με ένα από τα στοιχεία που που ξεχωρίζουν να είναι η ποδιά σε ασημί φινίρισμα ως μέρος των προστατευτικών που περικυκλώνουν χαμηλά το αμάξωμα. Από εκεί και πέρα, παρατηρούνται έντονες καμπύλες και μυώδεις γραμμές στο καπό και τους ώμους εμπρός και πίσω, ενώ όσον αφορά στο Sandero Stepway στο πλάι ξεχωρίζουν και τα μαύρα πλαστικά χαμηλά στις πόρτες. Η οροφή έχει κατέβει 10 χλστ. χαμηλότερα σε σχέση με τον προκάτοχο και το παρμπρίζ είναι πιο έντονα κεκλιμένο, παρόλο που η απόσταση των 133 χλστ. από το έδαφος (174  χλστ. για το Sandero Stepway) έχει μείνει απαράλλακτη. Πίσω οι γραμμές θυμίζουν μέχρις ένα βαθμό το VW Polo, με τα νέα φώτα -εξίσου Y σχεδίασης- να κλέβουν την παράσταση. Σημειώστε πως, στην Crossover εκδοχή του Sandero υπάρχουν μπάρες οροφής, που δεν είναι μόνο εικαστική παρέμβαση, αλλά μπορούν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να μετατραπούν σε σχάρα ικανή για μεταφορά φορτίου έως και 80 κιλών.

Στο μηχανικό σκέλος, τα δύο μοντέλα βασίζονται στην πλατφόρμα CMF της «μαμάς» Renault, υποσχόμενα μεγαλύτερη ακαμψία με μικρότερο βάρος. Στις διαστάσεις τώρα το Sandero μετρά μήκος 4.088 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ. και ύψος 1.499 χλστ., ενώ το Sandero Stepway έχει 4.099 χλστ. μήκος, ίδιο πλάτος και αυξημένο ύψος 1.535 χλστ.. Στους χώρους, τα Sandero Streetway και Sandero Stepway προσφέρουν χώρο αποσκευών 328 λτ., που αντιστοιχεί σε αύξηση 18 λίτρων σε σχέση με τον προκάτοχο, ενώ διαθέτει και ένα έξυπνο σύστημα διαμόρφωσης του πορτ-μπαγκάζ με τέσσερα μετακινούμενα πάνελ.

Μεγάλης έκτασης αλλαγές παρατηρούνται στην καμπίνα των Sandero Streetway και Sandero Stepway, εκεί που η Dacia έχει προχωρήσει σε αναβαθμίσεις σε όλα τα επίπεδα. Αρχικά, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πιο κοντός και υπάρχουν οι γνωστές ρυθμίσεις στο κάθισμα του οδηγού και το τιμόνι για να βρει κανείς τη σωστή θέση οδήγησης. Έπειτα, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι υπόσχεται έως και 36% λιγότερη προσπάθεια από τον οδηγό στις μανούβρες ενώ σε εργονομική θέση βρίσκονται και τα χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες. Η Dacia δίνει τρεις επιλογές στο infotainment: Media Control, Media Display, Media Nav. Στην πρώτη περίπτωση, κυρίαρχο ρόλο παίζει το smartphone που τοποθετείται σε μία κατάλληλη βάση και αναλαμβάνει χρέη φορητού συστήματος infotainment. Σε δεύτερο επίπεδο, το Media Display, μία οθόνη αφής 8 ιντσών  με ελαφρά κλίση προς τον οδηγό δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό για τον χειρισμό του συστήματος infotainment με όλες τις σύγχρονες λειτουργίας διασυνδεσιμότητας (Bluetooth, USB, Apple CarPlay, Android Auto κ.λπ.). Τρίτος σταθμός το πλουσιότερο Media Nav που περιλαμβάνει επιπλέον του Media Display και σύστημα πλοήγησης μαζί με ηχοσύστημα με περισσότερα από 6 ηχεία.

Η τεχνολογική αναβάθμιση των μοντέλων της Dacia δεν σταματά εδώ, καθώς διαθέτουν μία πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση τυφλού σημείου, hill assist, υποβοήση παρκαρίσματος κ.ά.

Κλείνουμε με τη γκάμα των κινητήρων των μικρών της Dacia, που αριθμεί σε πρώτη φάση τρια μηχανικά σύνολα βενζίνης και διπλού καυσίμου με υγραέριο, όλα εφοδιαμένα με start/stop. Εισαγωγικός κιντητήρας για το Sandero Streetway είναι ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.000άρης SCe με απόδοση 65 ίππων που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων με τιμή από 11.980 ευρώ, ενώ στο επόμενο σκαλοπάτι συναντούμε τον ίδιο κινητήρα στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση με ισχύ 90 ίππων, ο οποίος προσφέρεται με 6άρι μηχανικό από 13.430 ευρώ και CVT αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων με τιμή από 15.580 ευρώ. Τέλος, υπάρχει η λύση διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο) με τον ίδιο κινητήρα 1,0 λτ. που αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο από 13.820 ευρώ. Στο Sandero Stepway, η αρχή γίνεται με τον turbo 1.000άρη κινητήρα των 90 ίππων από 14.380 ευρώ με μηχανικό και από 17.280 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο. Επίσης, στην έκδοση με το υγραέριο οι τιμές ξεκινούν από τις 14.780 ευρώ.

Δειτε περισσότερα από 80 αυτοκίνητα της Εκθεσης

Ford: Διάλεξε το δικό σου Ford με 0% προκαταβολή
Peugeot: 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 2 χρόνια οδική βοήθει
Citroen: Εξτρα έκπτωση 1000€ για τους επισκέπτες της έκθεση
Renault: Με εκπτώσεις και δώρο το LPG
Kia: Μεγάλες εκπτώσεις και 5 χρόνια δωρεάν service
Mercedes: GLA χωρίς προκαταβολή

CORAL GAS PASXA
fiat