
Σύγκριση θερινών ελαστικών: Falken Ziex ZE320 Vs Vredestein Ultrac Pro | autotriti.gr
Τα Falken Ziex ZE320 & Vredestein Ultrac Pro είναι προσιτά 18άρια θερινά ελαστικά (420 ευρώ/4άδα, χωρίς τοποθέτηση). 
3,7 μέτρα καλύτερο σε φρένα είναι το Falken, όσο και το μήκος ενός αυτοκινήτου πόλης (π.χ. Hyundai i10). 
Νο.1 του test σε κράτημα στο βρεγμένο το Falken, προτελευταίο στη λίστα το Vredestein. 
7% μεγαλύτερη χιλιομετρική αντοχή & αρκετά χαμηλότερος θόρυβος κύλισης για το Ziex ZE320.
Σύγκριση θερινών ελαστικών: Falken Ziex ZE320 Vs Vredestein Ultrac Pro
Σε πρόσφατο διεθνές test θερινών ελαστικών στη διάσταση 225/40 R18 συμμετείχαν συνολικά 52 μοντέλα. Με κριτήριο τις επιδόσεις τους στο φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο, προκρίθηκαν στη δεύτερη φάση 20 ελαστικά, τα οποία αξιολογούνται σε περισσότερες παραμέτρους, από το κράτημα σε κάθε οδόστρωμα, μέχρι το ποια είναι η χιλιομετρική τους αντοχή.
 
Από τα ελαστικά της λεγόμενης «μεσαίας κατηγορίας» (σε αυτήν ανήκουν όλες οι γνωστές μάρκες πλην των 5 ακριβών κατασκευαστών), ξεχωρίσαμε τα ελαστικά  Falken ZE320 και Vredestein Ultrac τα οποία έχουν παραπλήσια τιμή αγοράς. Αμφότερα κοστίζουν γύρω στα 420 ευρώ/4άδα, χωρίς το κόστος τοποθέτησης, με πρόσθετο bonus ότι η Falken προσφέρει μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου δωροκάρτα καυσίμων ΕΚΟ με την αγορά ενός σετ ελαστικών.
 
Η αξία της σύγκρισης στηρίζεται στο δημοσιογραφικό μας ενδιαφέρον γύρω από τις 2 αυτές μάρκες. Από τη μία πλευρά, η Falken κάνει μια εξαιρετική πορεία τόσο στην διεθνή όσο και στην ελληνική αγορά με διακρίσεις επιδόσεων στα tests. Από την άλλη πλευρά, η Vredestein μάς εκπλήσσει ευχάριστα κατά περιόδους, βάζοντας μας σε διάθεση να παρακολουθήσουμε την πιθανή περαιτέρω εξέλιξη της στην ελληνική αγορά.
 
Στο σημερινό θέμα με τις επιδόσεις που πέτυχαν στο test θα δούμε πως τα δύο ελαστικά έχουν μεν ίδια τιμή, ωστόσο στο πεδίο των μετρήσεων το Falken υπερτερεί σημαντικά. Ποιο αξίζει περισσότερο τα λεφτά του, με βάση το πόσο αποτελεσματικό είναι; 
3,7 μέτρα καλύτερο σε φρένα είναι το Falken, όσο και το μήκος ενός αυτοκινήτου πόλης (π.χ. Hyundai i10)
Σύμφωνα με τη μέτρηση της δοκιμής, στο φρενάρισμα ακινητοποίησης το Falken Ziex ZE320 «κοκκαλώνει» στα 33 μέτρα στο στεγνό (100-0 χλμ./ώρα) και στα 29,5 μέτρα στο βρεγμένο (80-0 χλμ./ώρα).
Οι αντίστοιχες επιδόσεις του Vredestein Ultrac Pro είναι 35 και 31,2 μέτρα.
Ανάμεσα στα δύο μοντέλα, λοιπόν, υπάρχει μία στα 3,7 μέτρα, νούμερο αρκετά μεγάλο που αντιστοιχεί με το μέγεθος ενός αυτοκινήτου πόλης, όπως το Hyundai i10.
Σε καθημερινές συνθήκες (οδήγηση στην πόλη, αιφνίδιες βροχές, διαβάσεις, πετάγματα πεζών), αυτή η διαφορά ενισχύει την αίσθηση ελέγχου και ασφάλειας υπέρ του ελαστικού της Falken.
Νο.1 του test σε κράτημα στο βρεγμένο το Falken, προτελευταίο στη λίστα το Vredestein
Ο άλλος τομέας που αξιολόγησαν οι testers έχει να κάνει με το κράτημα των δύο μοντέλων, στοιχείο που μετράται με την μέση ταχύτητα τους σε γύρο πίστας.Τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο το Falken Ziex ZE320 έχει προβάδισμα. Ειδικά επί βρεγμένης επιφάνειας, το μοντέλο της Falken ξεχώρισε συνολικά στο test, καθώς είχε τη Νο.1 επίδοση ανάμεσα σε 20 συνολικά ελαστικά, με 73,9 χλμ./ώρα. Αντιθέτως, το Vredestein Ultrac Pro ήταν προτελευταίο στη λίστα με 71,3 χλμ./ώρα.
Πιο κοντά «έστριψαν» στο στεγνό, με το Falken να έχει και πάλι προβάδισμα επίδοσης. Πιο συγκεκριμένα, ολοκλήρωσε τη δοκιμασία με επίδοση 119,4 χλμ./ώρα, έναντι των 117,4 χλμ./ώρα που κατέγραψε το Vredestein Ultrac Pro.
7% μεγαλύτερη χιλιομετρική αντοχή & αρκετά χαμηλότερος θόρυβος κύλισης για το Ziex ZE320
Η τελευταία αλλά πολύ σημαντική μέτρηση έχει να κάνει με τη χιλιομετρική αντοχή του κάθε ελαστικού. Φυσικά, το νούμερο αυτό ποικίλλει και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το οδηγικό στυλ κάθε κατόχου και τους δρόμους στους οποίους κινείται. Πάντως, στο test είναι κοινές οι συνθήκες και φυσικά το ίδιο αυτοκίνητο αναφοράς (BMW Σειρά 1), εξ ου και δείχνουν μία εικόνα για το πόσο... μακριά φτάνει κάθε ελαστικό.
Στην περίπτωση της συγκριτικής δοκιμής μας το Falken θα κάνει 7% περισσότερα χιλιόμετρα, καθώς χρειάζεται αλλαγή στα 35.520 χλμ. (32.930 χλμ. το Vredestein).
Η συγκεκριμένη διαφορά φαντάζει μικρή, όμως σε βάθος χρόνου εκτός από το οικονομικό πλεονέκτημα για τον κάτοχο του ελαστικού, υπάρχουν και πρακτικά οφέλη. 
Ένα πιο ανθεκτικό ελαστικό σημαίνει λιγότερες αλλαγές, λιγότερη ταλαιπωρία, και μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα). Ειδικά για επαγγελματίες (που κάνουν τα τριπλά χιλιόμετρα) και fleet managers (που έχουν στην ευθύνη τους «στόλο οχημάτων») αντιλαμβανόμαστε πως το όφελος σε κόστος χρήσης (TCO - Total Coast of Ownership) είναι παραπάνω από εμφανές.
 
Από εκεί και πέρα, ενδιαφέρον έχουν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε ελαστικού, όπως απορρέουν από την ετικέτα τους. Σημαντικό ατού είναι πώς και τα δύο έχουν πολύ σύγχρονη τεχνολογία κατασκευής, καθώς αμφότερα κυκλοφορούν στις αγορές από το 2024. Επίσης, αμφότερα έχουν δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο Wet A, όπως συστήνει το AutoΤρίτη Test Center.
Κατά τα άλλα, το Falken έχει δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel C έναντι Fuel D για το Vredestein, κυρίως όμως ξεχωρίζει για την ήσυχή κύλισή του. Γενικότερα η ιαπωνική μάρκα επενδύει στο χαμηλό θόρυβο κύλισης, με το Falken Ziex ZE320 να είναι το πιο ήσυχο ελαστικό του test (67 dB), παράγοντας λιγότερους κραδασμούς σε σχέση με το Vredestein Ultrac Pro (72 dB)
Η γνώμη μας
Τα στοιχεία του test αποτυπώνουν μια ξεκάθαρη εικόνα. Το Falken Ziex ZE320 συγκεντρώνει περισσότερες ουσιαστικές υπεροχές σε όλα τα πεδία που μετρούν για τον οδηγό της καθημερινότητας.Το Vredestein Ultrac Pro, με αξιοπρεπείς επιδόσεις, δεν κατάφερε να ξεχωρίσει ουσιαστικά. Για τον καταναλωτή που μελετά τα δεδομένα με ψυχραιμία και βλέπει το value for money ως προτεραιότητα, η απόφαση μοιάζει πιο εύκολη.
Οι αριθμοί δεν λένε πάντα όλη την αλήθεια, μα σπάνια κάνουν λάθος. Εσείς τι λέτε;
Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά & μετρήσεις Falken Ziex ZE320 Vs Vredestein Ultrac Pro
| Μάρκα/Μοντέλο | Falken Ziex ZE320 | Vredestein Ultrac Pro | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Όχημα | Επιβατικό | Επιβατικό | ||||
| 
			 Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή 
			 | 
			Θερινό | Θερινό | ||||
| 
			 Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση 
			 | 
			225/40 R18 | 225/40 R18 | ||||
| Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση (σε ευρώ) | 105 | 106 | ||||
| Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα. | ||||||
| Στοιχεία κατασκευαστή | ||||||
| 
			 Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε) 
			 | 
			C | D | ||||
| 
			 Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε) 
			 | 
			A | A | ||||
| 
			 Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB) 
			 | 
			67 | 72 | ||||
| 
			 Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας 
			 | 
			92W XL | 92Y XL | ||||
| 
			 Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg) 
			 | 
			2520 | 2520 | ||||
| 
			 Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) 
			 | 
			270 | 300 | ||||
| 
			 Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year 
			 | 
			2024 | 2024 | ||||
| Επιδόσεις - Μετρήσεις διεθνούς Test | ||||||
| Φρενάρισμα στο στεγνό, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 33 Μέτρα | 35 Μέτρα | ||||
| Φρενάρισμα στο βρεγμένο, 80-0 χλμ./ώρα (μ.) | 29,5 Μέτρα | 31,2 Μέτρα | ||||
| Συνολική απόσταση φρεναρίσματος, σε στεγνό και βρεγμένο (μ.) | 62,5 Μέτρα | 66,2 Μέτρα | ||||
| Μέση ωριαία ταχύτητα σε γύρο πίστας, στο στεγνό (χλμ./ώρα) | 119,4 Χλμ./Ώρα | 117,4 Χλμ./Ώρα | ||||
| Μέση ωριαία ταχύτητα σε γύρο πίστας, στο βρεγμένο (χλμ./ώρα) | 73,9 Χλμ./Ώρα | 71,3 Χλμ./Ώρα | ||||
| Χιλιομετρική αντοχή (χλμ.) | 35.520 Χλμ. | 32.930 Χλμ. | ||||

					
					