Η Alfa 159 αποκτά μοτέρ turbo και επιδόσεις. Αρκεί όμως ένας κούκος να φέρει την άνοιξη;

Η Alfa 159 αποκτά μοτέρ turbo και επιδόσεις. Αρκεί όμως ένας κούκος να φέρει την άνοιξη;

(19/5/2009)

Το τούρμπο είναι η λέξη της δεκαετίας. Μπορεί να έχει διχάσει τον κόσμο με τους μισούς να το λατρεύουν και τους άλλους μισούς να το μισούν, όμως φαίνεται πως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες συμμερίζονται τους πρώτους. Η Alfa Romeo είναι η πιο πρόσφατη από αυτές που με το νέο 1750TBi δίνει επιτέλους αυτό που από την πρώτη στιγμή αναζητούσε. Αρκεί όμως;

Η Alfa Romeo είναι η κατεξοχήν σπορ μάρκα και όχι μόνο της Ιταλίας. Ποιος δεν περιμένει από μία Alfa να έχει τουλάχιστον δύο χαρακτηριστικά: να είναι κούκλα, και να είναι γρήγορη. Μέχρι τώρα η 159 το πρώτο από αυτά το είχε, της έλειπε όμως το δεύτερο. Η 159 λανσαρίστηκε με δύο κινητήρες 1,9 και 2,2 λίτρων. Περίεργοι κυβισμοί, αν και το συνηθίζουν οι ιταλοί, με καλές αποδόσεις, όχι όμως και τόσο καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Αντίθετα με το τι περιμένει κανείς από μία Alfa ήταν μάλλον απρόθυμοι και όχι ιδιαίτερα πολύστροφοι. Ο μικρός 1,8 με τους 140 ίππους που προστέθηκε για την βασική έκδοση ήταν μάλλον το καλύτερο σύνολο παρά την ονομαστικά μικρή του ισχύ. &&&& Με την 159 η Alfa μπόρεσε να μπει οριστικά στο κλαμπ των premium, συνεχίζοντας τη διαδρομή της 156 που αποστιγμάτισε τη μάρκα από τα ατοπήματα των «φθηνών» μοντέλων του παρελθόντος. Όμως όταν η 159 λανσαρίστηκε το ντιζάιν και η ποιότητα κατασκευής, όσο κορυφαία και να ήταν, δεν αρκούσαν. Γιατί οι γερμανοί (και ειδικά η Audi) είχαν με το μέρος τους την ισχύ. &&&& Κάτι που ισχύει και σήμερα. Δεν υπάρχει σύγκριση ανάμεσα στην εκρηκτική 159 και το γοτθικό Α4 αισθητικά, όμως οι γερμανοί έχουν το προβάδισμα στις επιδόσεις. Όχι πια. Η Alfa Romeo δεν έχει τίποτα να φοβηθεί με το νέο της μοτέρ αφού αντίθετα με την Audi δεν αναλώθηκε σε διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης, αλλά πήγε κατευθείαν στα 200 άλογα, ισχύ που το A4 βγάζει με τον 2λιτρο κινητήρα. &&&& Φτάνει όμως αυτό; Η 159 με τον νέο κινητήρα παίζει (όχι απλά) επί ίσοις όροις με τον ανταγωνισμό, ενώ έχει και την άνεση της τιμής. Όμως η 159 έμεινε καιρό στο παρασκήνιο περιμένοντας αυτό το μοτέρ. Αν το είχε από τη μέρα που παρουσιάστηκε θα επισκίαζε αμέσως τα πάντα χάρη στην γοητευτική παρουσία της. Το κόμπλεξ όμως του κυβισμού (2,2 λίτρα) ή του γονιδίου (τα μοτέρ αυτά ήταν προέλευσης General Motors) δεν την άφησαν να αναδειχθεί. &&&& Είναι πιθανόν ο TBi να άργησε παραπάνω από όσο επιτρέπει η αγορά, και η 159 να έχει βγει τελείως από τη λίστα αγορών όσων ψάχνουν για μεσαίο executive αυτοκίνητο. Η επικράτηση της Audi και το βάρος των παραδοσιακών παικτών (Mercedes/BMW) δεν είναι εύκολο να αναστραφεί από ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά τώρα μπαίνει στο χορό των premium. &&&& Εσάς λοιπόν σας φτάνει ο νέος κινητήρας για να ξαναδείτε την 159; Μήπως έχει χάσει τη γοητεία της με τη φθορά τόσου χρόνου εκτός αγοράς; Μήπως θέλετε μια νέα μεσαία Alfa, πιο δυνατή από πλευράς χαρακτήρα (ίσως με πίσω κίνηση) για να στρέψετε το ενδιαφέρον σας στη μάρκα; Ή μήπως τώρα μεταμορφώθηκε σε αυτό που πάντα περιμένατε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

home pro
ETRANSIT VS ESPRINTER