
Ακτινοβολία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μύθος ή πραγματικότητα;
Μεγάλη έρευνα του ADAC (γερμανική ΕΛΠΑ) δίνει την απάντηση.
Η έρευνα βασίστηκε σε σχεδόν 1 εκατομμύριο μετρήσεις.
Η ακτινοβολία είναι υπαρκτή στα ηλεκτρικά. Πόσο επικίνδυνη είναι όμως;
Ακτινοβολία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μύθος ή πραγματικότητα;
Πολλές φορές έχουμε διαβάσει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν αυξημένη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και ότι η καθημερινή έκθεση του οδηγού και των επιβατών ίσως μακροπρόθεσμα να έχει αρνητικές συνέπειες για την υγεία τους. Όμως τι ισχύει στην πραγματικότητα; Πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος από την ακτινοβολία των ηλεκτρικών; Έχει γίνει κάποια σοβαρή έρευνα για αυτό ή όσα διαβάζουμε βασίζονται σε fake news;
Αν τα χασατε – Διαβαστε και αυτά:
Μεγάλη έρευνα του ADAC (γερμανική ΕΛΠΑ) δίνει την απάντηση
Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία είναι παρούσα οπουδήποτε ρέει ηλεκτρικό ρεύμα. Από μια ηλεκτρική οικιακή συσκευή κσι το κινητό μας τηλέφωνο, έως τις περιοχές κοντά σε πυλώνες υψηλής τάσης. Ωστόσο πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν πολλή ακτινοβολία και οι επιβάτες μέσα σε αυτά επιβαρύνονται σημαντικά, ενώ όσοι φέρουν κάποιο μεταλλικό μόσχευμα επιβαρύνονται περισσότερο. Ο γερμανικός ADAC, σε συνεργασία με άλλους φορείς, (όπως το κέντρο ερευνών ηλεκτρομαγνητικής, το πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Άαχεν κλπ.), πραγματοποίησαν μια μεγάλη έρευνα για λογαριασμό του γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος και της BFS, ομοσπονδιακή υπηρεσία με αρμοδιότητα την προστασία από την ακτινοβολία.

Με 10 αισθητήρες σε ολόκληρο το σώμα, μετρήθηκε η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία σε πραγματικές συνθήκες.
Η έρευνα βασίστηκε σε σχεδόν 1 εκατομμύριο μετρήσεις
Για τις ανάγκες της έρευνας επιστρατεύτηκαν 11 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 2 plug-in υβριδικά και ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ χρησιμοποιήθηκαν και 4 ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν τόσο στα εργαστήρια και την πίστα του ADAC, όσο και σε πραγματικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους. Στα οχήματα επέβαιναν κούκλες-ανθρωποειδή (dummies) περίπου σαν αυτές που χρησιμοποιούνται στα crash tests, εξοπλισμένες με 10 αισθητήρες κατανεμημένους από τα πόδια έως το κεφάλι, παίρνοντας συνεχώς μετρήσεις. Μάλιστα οι κούκλες τοποθετήθηκαν σε δύο διαφορετικές θέσεις εντός του κάθε οχήματος για μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Η ακτινοβολία είναι υπαρκτή στα ηλεκτρικά. Πόσο επικίνδυνη είναι όμως;
Οι συνολικά 975.000 μετρήσεις είχαν μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης μετρήθηκαν τοπικές και σύντομες εντάσεις μαγνητικού πεδίου, κυρίως κατά την εκκίνηση, την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση των οχημάτων, ωστόσο ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις δεν ξεπεράστηκαν τα επιτρεπτά όρια και δεν αποδείχθηκε κανένας κίνδυνος για της υγεία των επιβατών, ακόμα και σε άτομα με εμφυτεύματα ή εγκύους. Οι μεγαλύτερες τιμές εντοπίστηκαν στα πόδια των εμπρός επιβατών, ενώ οι τιμές στον κορμό και το κεφάλι ήταν ιδιαίτερα χαμηλές.Μάλιστα, άξιο αναφοράς είναι πως οι σχετικές τιμές ανέβηκαν και κατά τη διάρκεια χρήσης του θερμαινόμενου καθίσματος, αξεσουάρ που υπάρχει τόσο σε ηλεκτρικά όσο και σε θερμικά οχήματα, ωστόσο και πάλι οι τιμές δεν ξεπέρασαν ούτε στιγμιαία τα επιτρεπτά όρια.
Τέλος, η έρευνα καταλήγει πως η μέση μετρημένη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε διαφέρει από αυτή που έχει μετρηθεί σε τρένα, μετρό, τραμ, ηλεκτρικά λεωφορεία ή ακόμα και ηλεκτρικά πατίνια.



