Η Alfa Romeo Alfetta GT.
12 Φωτογραφίες »

Η Alfa Romeo Alfetta GT.

Alfa Romeo: Γιορτάζει τα 70 χρόνια της Giulietta & τα 50 της Alfetta GT

3.656 Επισκέψεις στο άρθρο (18/1/2024)

- Σημαδιακό το 2024 για τα δύο ιστορικά μοντέλα της Alfa.
- Η Alfa Romeo ετοίμασε δύο logo, ενώ θα διοργανώσει και γιορτή.
- Η Giulietta Sprint κατασκευάστηκε σε 24.084 μονάδες.
- 136.275 Alfetta GT κατασκευάστηκαν από το 1974 έως το 1986.

Σημαδιακό το 2024 για τα δύο ιστορικά μοντέλα της Alfa

Η Alfa Romeo το 2024 γιορτάζει τα 70 χρόνια από την παρουσίαση της Giulietta Sprint (1954) και τα 50 της Alfetta GT (1974). Για να τιμήσει τα δύο ιστορικά της μοντέλα η ιταλική μάρκα δημιούργησε δύο νέα logo, ωστόσο το πιο σημαντικό είναι πως το μουσείο της στο Arese έχει προγραμματίσει εορταστικές εκδηλώσεις για τα δύο μοντέλα!

Η Alfa Romeo ετοίμασε δύο logo, ενώ θα διοργανώσει και γιορτή

Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα Alfa Romeo Centro Stile ήταν αυτό που δημιούργησε τα δύο νέα logo, που έχουν λεπτές αναφορές σε στοιχεία των δύο μοντέλων και είναι διαθέσιμα σε διάφορες χρωματικές εκδοχές. Επιπλέον, το μουσείο της Alfa Romeo στο Arese έχει προγραμματίσει εορταστικές εκδηλώσεις για τις επετείους, στις οποίες θα έρθουν στο φως αδημοσίευτες πληροφορίες από τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς, τους δοκιμαστές και εν γένει με όλους όσοι έχουν εμπλακεί σε βάθος με τα συγκεκριμένα μοντέλα. Την Κυριακή 5 Μαΐου οι προβολείς θα πέσουν στην Alfetta GT, ενώ στις 2 Ιουνίου τη σκυτάλη θα πάρει η Giulietta. Ποια ήταν όμως τα δύο ιστορικά μοντέλα της Alfa;

Η Giulietta Sprint κατασκευάστηκε σε 24.084 μονάδες

Το 1952 η παραγωγή της Alfa Romeo εστίαζε πλήρως στην 1900 οπότε η ιδέα για ένα νέο, μικρότερο μοντέλο με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω, ήρθε στο προσκήνιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γεννηθεί η Giulietta και κατ' επέκταση η έκδοση Sprint.

Μέσα στην ίδια χρονιά ένα πρωτότυπο ξεκίνησε τις δοκιμές στο δρόμο, με τη μορφή ενός κόμπακτ κουπέ που είχε αλουμινένιο κινητήρα 1.100 κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους. Τελικά η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 1.290 κ.εκ. και με τη χρήση μονού καρμπυρατέρ η ισχύς ήταν 65 άλογα που επαρκούσαν για τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο στις 21 Απριλίου του 1954 και ξεκίνησε άμεσα να πωλείται. Μόλις μερικές ημέρες αργότερα η λήψη παραγγελιών έπρεπε να παγώσει, καθώς η ζήτηση είχε ξεπεράσει κατά πολύ τη δυνατότητα παραγωγής. Με την τελευταία εξέλιξη του κινητήρα που έγινε το 1958 και με τη χρήση διπλού καρμπυρατέρ η ισχύς άγγιξε τους 79 άλογα, αυξάνοντας αντίστοιχα την τελική στα 170 χλμ./ώρα. Η παραγωγή όλων των εκδόσεων της Giulietta είχε συνολική διάρκεια 11 ετών, από το 1954 έως το 1965, με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τις 177.513 μονάδες, εκ των οποίων οι 24.084 ήταν Sprint.

136.275 Alfetta GT κατασκευάστηκαν από το 1974 έως το 1986

Δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα της Alfetta ακολούθησε μια κουπέ έκδοση του μοντέλου. Το μεταξόνιο της Alfetta GT 1.8 μίκρυνε κατά 11 εκατοστά και η ανάρτηση είχε πιο σφιχτή ρύθμιση. Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο δια χειρός Giugiaro, με fastback τελείωμα και ένα πολύ διακριτικό σπόιλερ. Το εμπρός τμήμα από την άλλη ήταν χαμηλό με τέσσερα χωριστά στρογγυλά φώτα. Η λογική της καμπίνας ακολουθούσε το σπορ ύφος του μοντέλου, με το κάθισμα του οδηγού να είναι τοποθετημένο χαμηλά και τον πίνακα οργάνων να φιλοξενεί μόνο ένα μεγάλο στροφόμετρο σε κεντρική θέση. Το ταχύμετρο και τα δευτερεύοντα όργανα βρίσκονταν στο μέσο του ταμπλό.

Παρότι με σπορ χαρακτήρα, η Alfetta GT σχεδιάστηκε κατά βάση ως μοντέλο τουρισμού με έμφαση στην καθημερινή ευχρηστία και την πρακτικότητα. Υπήρχε χώρος για τέσσερις ανθρώπους, τα πίσω παράθυρα άνοιγαν και ο χώρος αποσκευών ήταν αφενός μεγάλος, αφετέρου εύκολα προσβάσιμος.

Κατά το λανσάρισμά της η Alfetta GT απέδιδε 122 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. ενώ το 1976 η γκάμα μεγάλωσε με τη βασική έκδοση που είχε κινητήρα 1,6 λτρ. και την κορυφαία GTV με 2λιτρο κινητήρα. Η παραγωγή του μοντέλου ολοκληρώθηκε το 1986, ύστερα από 136.275 μονάδες.

TI LINGLONG AGORAZO
skoda