ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δακτύλιος: Σκέψεις να γίνει ψηφιακός με ζώνες & αναγνώριση πινακίδων

1.580 Επισκέψεις στο άρθρο (12/6/2025)
Δακτύλιος: Σκέψεις να γίνει ψηφιακός με ζώνες & αναγνώριση πινακίδων

Έτοιμη να αλλάξει τον Δακτύλιο σε νέα ψηφιακή μορφή η κυβέρνηση.
Ελεύθερα PHEV και ηλεκτρικά, περιορισμοί για τα Euro 6, εκτός κέντρου τα Euro 4 και πίσω.
Ζώνες κυκλοφορίας για τα οχήματα και έλεγχος μέσω αναγνώρισης πινακίδων.
Προωθείται η 24ωρη λειτουργία των ΜΜΜ.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Έτοιμη να αλλάξει τον Δακτύλιο η κυβέρνηση

Συζήτηση με θέμα την κατάργηση του Δακτυλίου από το κέντρο της Αθήνας θα ανοίξει η κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα τόνισε σε δηλώσεις του ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Το στέλεχος της κυβέρνησης, μεταξύ των όσων είπε, χαρακτήρισε το ισχύον σύστημα κυκλοφορίας στο κέντρο της πρωτεύουσας ως «παρωχημένο μέτρο» και έτσι στόχος της κυβέρνησης είναι να αντικατασταθεί από άλλο πιο σύγχρονο.

Ελεύθερα PHEV και ηλεκτρικά, περιορισμοί για τα Euro 6, εκτός κέντρου τα Euro 4 και πίσω

Ως προς την αντικατάστασή του, οι πρώτες σκέψεις που υπάρχουν είναι να υπάρξει ο ψηφιακός Δακτύλιος, όπου επί της ουσίας θα εκδίδεται ψηφιακή άδεια, με περιορισμούς σε ώρες, ημέρες ή τύπο οχήματος.

Τα τελευταία θα χωρίζονται σε κατηγορίες και ανάλογα με αυτή που θα ανήκουν, θα έχουν και συγκεκριμένες ή καθόλου ελευθέριες. Για παράδειγμα, τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα, ενώ τα οχήματα τεχνολογίας Euro 6 ενδεχομένως να έχουν περιορισμένη πρόσβαση. Από κει και πέρα, πολλές πιθανότητες συγκεντρώνει το ενδεχόμενο να υπάρξει πλήρης απαγόρευση διέλευσης από το κέντρο της Αθήνας, των παλιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων, τεχνολογίας Euro 4 όπως και των παλαιότερων τεχνολογιών.

Ζώνες κυκλοφορίας για τα οχήματα και έλεγχος μέσω αναγνώρισης πινακίδων

Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα στις πρώτες σκέψεις που θα συζητηθούν για την αντικατάσταση της τρέχουσας μορφής του Δακτυλίου, είναι και η καθιέρωση ζωνών κυκλοφορίας, μέσα στις οποίες θα κινούνται τα οχήματα, σύμφωνα πάντα με όσα θα ορίζει το νέο πλαίσιο κυκλοφορίας. Η πρόσβαση των οχημάτων ανά ζώνη κυκλοφορίας θα ελέγχεται μέσω συστήματος αναγνώρισης πινακίδων (ANPR - Automatic Number Plate Recognition) και φυσικά θα υπάρχει πρόστιμο στους παραβάτες.

Προωθείται η 24ωρη λειτουργία των ΜΜΜ

Για να μπορέσει να αντισταθμίσει τις απαγορεύσεις και να κάνει ευκολότερη την μετακίνηση των Ελλήνων πολιτών στο κέντρο της πρωτεύουσας, η κυβέρνηση σκοπεύει να αυξήσει τα δρομολόγια των ΜΜΜ, τόσο τις καθημερινές όσο και τα σαββατοκύριακα. Μάλιστα, όπως σας αναφέραμε πρόσφατα, αναμένεται να ξεκινήσει σε πιλοτική μορφή η 24ωρη λειτουργία του Μετρό.

Autotriti.gr
ΜΟΤΟ