Κινητήρας-Κατανάλωση: Με καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία
1.014 Επισκέψεις στο άρθρο (4/11/2025)
Χωρίς αμφιβολία η μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία (110 πραγματικά χλμ. σύμφωνα με τις μετρήσεις) είναι το ατού της συγκεκριμένης έκδοσης του BYD Seal U DM-i. Ακόμα και χωρίς ικανό απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας για ηλεκτροκίνηση, η μέση κατανάλωση βενζίνης είναι χαμηλή γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ..
Οι 218 ίπποι και τα 300 Nm ροπής προκύπτουν από το συνδυασμό ενός turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λτ. με λειτουργία σε αποδοτικό κύκλο Atkinson και ήπιες ρυθμίσεις (98 ίπποι και 122 Nm ροπής) και ενός δυνατού ηλεκτροκινητήρα (197 ίπποι και 300 Nm), που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κίνηση του αυτοκινήτου. Και όπως αναφέρθηκε από την αρχή η διαφορά είναι στη φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) Blade Battery (εξελιγμένη και κατασκευασμένη in-house), που από τις 18,3 έχει ανέβει στις 26,6 kWh.
Στην πράξη, το σύνολο της δοκιμής δεν δυσανασχετεί, παρά τους 2 τόνους, με τις μετρήσεις μας να δείχνουν 8,7 δλ. για το 0-100 (8,9 υπόσχεται η BYD), ενώ ικανοποιητικά είναι και τα πράγματα στο προσπέρασμα (60-100 σε 4,4 δλ. και 80-120 σε 6,0 δλ.). Τα νούμερα αυτά χωρίς να είναι άσχημα δεν είναι και από τα καλύτερα στα plug-in, καθώς η απόδοση των 218 ίππων είναι από τις μικρές στην κατηγορία.
Αντιθέτως όμως η ηλεκτρική αυτονομία είναι από τις καλύτερες. Μπορεί τα 125 χλμ. της θεωρίας να είναι γύρω στα 110 χλμ. στην πράξη (130+ χλμ. στην πόλη), αρκούν όμως για μια ηλεκτρική καθημερινότητα, χωρίς άγχος αυτονομίας. Στα υπέρ του συστήματος είναι σαφώς η υποδοχή 11 kW για απλή φόρτιση (γεμίζει σε 3 ώρες περίπου σε αντίστοιχη παροχή). Θα μπορούσαμε να πούμε το ίδιο και για την ταχυφόρτιση, όχι μια συνηθισμένη παροχή στα plug-in, αλλά με ισχύ μόλις στα 18 kW είναι σα να μην υπάρχει. Θεωρητικά σε 55 λεπτά φορτίζεις από το 30 στο 80%.
Πάντως ακόμα και χωρίς ικανό απόθεμα μπαταρίας για ηλεκτροκίνηση (η φόρτισή της παραμένει πάντα γύρω στο 20%), το αυτοκίνητο καίει λίγο μιας και ο πολύ δυνατός ηλεκτροκινητήρας έχει πάντα τον πρώτο λόγο αφήνοντας τον θερμικό σε υποστηρικτικό ρόλο. Oι μετρήσεις μας έδειξαν μια κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες, που πέφτει στα 3 λτ./100 χλμ. σε αστικές συνθήκες κίνησης.