• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο νέος κινητήρας 1,5 λτ. Dual VVT-iE κινητήρας της Toyota είναι ένας από τους ελάχιστους με δύο διαφορετικούς κύκλους λειτουργίας.

Κύριο χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα της Toyota είναι ο κορυφαίος βαθμός θερμικής απόδοσης, που φτάνει στο 38,5%.

Τα μυστικά του νέου κινητήρα 1,5 VVT-iE

Διαβάστηκε από 194762 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/4/2018
 

Βάζουμε το νέο ατμοσφαιρικό μοτέρ του Toyota Υaris στο μικροσκόπιο και ρίχνουμε φως στις τεχνικές λεπτομέρειες, που του επιτρέπουν να έχει κορυφαία θερμική απόδοση.
 
Ο νέος 1,5 VVT-iE αποδίδει 111 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή στρέψης 136 Nm στις 4.400 σ.α.λ. με το 87% της ροπής ωστόσο να αποδίδεται ήδη από τις 2000 σ.α.λ. Σε ότι αφορά την γεωμετρία του, ο κινητήρας ακολουθεί υποτετράγωνη αρχιτεκτονική (διάμετρος εμβόλου μικρότερη από την διαδρομή ήτοι 72,5x90,6 χλστ.) με αποτέλεσμα την βελτίωση του βαθμού απόδοσης, αλλά και την ανάπτυξη της ροπής. 
 
Ο νέος κινητήρας της Toyota καταφέρνει κορυφαίο βαθμό θερμικής απόδοσης: 38,5%. Για να επιτευχθεί αυτό το ποσοστό, ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιεί διπλό κύκλο λειτουργίας Otto-Atkinson. Ο κύκλος Otto χρησιμοποιείται για υψηλά φορτία, ενώ ο κύκλος Atkinson για τα χαμηλά και τα μεσαία. Η μετάβαση από τον έναν κύκλο στον άλλο γίνεται μέσω εξελιγμένου ελέγχου των βαλβίδων, που η Toyota ονομάζει VVT-iE (Variable Valve Timing intelligent system Electric Motor, και που στην πράξη μεταφράζεται σε συνεχή μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων με χρήση ηλεκτρικού κινητήρα. Έτσι, ο εκκεντροφόρος της εισαγωγής ελέγχεται μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα ενώ ο εκκεντροφόρος της εξαγωγής ελέγχεται υδραυλικά. 

Τι κάνει ο κύκλος Atkinson;
Με τον κύκλο Atkinson, η βαλβίδα εισαγωγής παραμένει ανοιχτή για περισσότερη ώρα μειώνοντας τον χρόνο του κύκλου συμπίεσης, αλλά και επιτρέποντας ένα μέρος του αέρα που έχει μπει στον κύλινδρο να «δραπετεύσει». Λόγω του μικρότερου χρόνου συμπίεσης, αυτό σημαίνει ότι ο κύκλος της εκτόνωσης διαρκεί περισσότερο και έτσι εξάγεται περισσότερο μηχανικό έργο από τον κινητήρα και έχουμε λιγότερες θερμικές απώλειες. Δυστυχώς, ο συνδυασμός της ανακυκλοφορίας καυσαερίων χαμηλής πίεσης, με τον κύκλο Atkinson, συνεπάγεται ότι υπάρχει λιγότερος φρέσκος αέρας μέσα στον κύλινδρο, κάτι που αναπόφευκτα σημαίνει λιγότερο καύσιμο και τελικά μειωμένη συγκέντρωση ισχύος. 
 
Από την άλλη, ο κύκλος Atkinson επιτρέπει στους μηχανικούς στο να χρησιμοποιήσουν υψηλότερη γεωμετρική συμπίεση που στον εν λόγω κινητήρα είναι στο 13,5:1. Η υψηλή γεωμετρική συμπίεση αυξάνει τον βαθμό απόδοσης του κινητήρα και ευνοεί την ανάπτυξη της ροπής. Το κακό με την υψηλή γεωμετρική συμπίεση, όπως ίσως θα γνωρίζετε και από τους κινητήρες πετρελαίου είναι η δημιουργία NOx, δηλαδή οξειδίων του αζώτου. Ο λόγος που τα οξείδια του αζώτου αναπτύσσονται όταν έχουμε μεγάλη συμπίεση, χωρίς να επεκταθούμε ιδιαίτερα σε όρους θερμοδυναμικής, έχει να κάνει με τον νόμο της φύσης που μας λέει ότι όσο πιο πολύ συμπιέσουμε ένα αέριο, αντίστοιχα αυξάνεται και η θερμοκρασία του. Όμως μεγάλη πίεση και θερμοκρασία στην περίπτωση του ατμοσφαιρικού αέρα οδηγεί στην δημιουργία NΟx. Η Toyota, λοιπόν, αντιμετωπίζει αυτό το φαινόμενο με δύο τρόπους: Mε κυκλοφορία καυσαερίων και υγρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής.
 
Γιατί όχι turbo;
Γιατί στην εποχή του downsizing και του turbo, η Toyota αυξάνει τα κυβικά και επιμένει ατμοσφαιρικά για τον «καλό» κινητήρα του Yaris; Λίαν συντόμως η κατανάλωση και οι ρύποι των οχημάτων θα υπολογίζονται με σενάρια τα οποία είναι εγγύτερα στην πραγματικότητα (προδιαγραφές ρύπων Euro 6c) που αντιμετωπίζει ο καθημερινός οδηγός και κατά τα φαινόμενα, απλά η μείωση των κυβικών δεν εξασφαλίζει χαμηλότερους ρύπους στην πράξη, αλλά κυρίως σε εργαστηριακό επίπεδο. Δυο ακόμη λόγοι έχουν να κάνουν με την απλότητα, που ενέχει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας, συγκριτικά με έναν turbo, αλλά και η αμεσότητα της απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια

Πως ψάχνεις ανταλλακτικά;

Βελτίωσε επιδόσεις τώρα! Με 3 κινήσεις

Ποια ζάντα σου ταιριάζει;

3 ατμοσφαιρικά μικρά με τιμή έκπληξη!

Η κίνηση στους δρόμους

Δοκιμή: Νέα Mercedes-Benz CLA

To Ford Kuga ST;

5 πράγματα για την εξάτμιση

Τι είναι το μπλοκέ διαφορικό;

Για ποιο Honda αξίζει να είσαι «χοντάκιας» σήμερα;

Αλκοόλ & οδήγηση: Μπορείς να οδηγήσεις την επόμενη μέρα;

Video: Γλίτωσε από του Tesla τα δόντια!

Βάλε υγραέριο χωρίς... λεφτά!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

RENAULT: Ανακάλυψε δροσιστικές, καλοκαιρινές προσφορές!

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές Peugeot για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Αυγούστου

περισσότερα »