Είναι επικίνδυνοι οι ηλικιωμένοι οδηγοί;

Είναι επικίνδυνοι οι ηλικιωμένοι οδηγοί;

4.773 Επισκέψεις στο άρθρο (5/2/2022)

Περιορισμούς στην απόσταση, την ώρα οδήγησης και συσκευές παρακολούθησης προτείνουν στη Βρετανία για τους ηλικιωμένους με προβλήματα υγείας. Χρειάζονται;

 

Έλεγχος στην 3η ηλικία. Χρειάζεται ή υπερβολές;

Ακούγεται περιοριστικό, όμως ο στόχος των μέτρων είναι να επιτρέψουν στους ηλικιωμένους να οδηγούν πιο ελεύθερα. Να οδηγούν με ασφάλεια. Να οδηγούν (!) και να μην είναι περιορισμένοι. Πως;

Σήμερα το δίπλωμα οδήγησης αποκτάται και έχει ισχύ για  μέχρι τα 65. Στα 65, και κάθε τρία χρόνια, μέχρι τα 80, πρέπει οι οδηγοί να αποδεικνύουν την ικανότητά τους με εξετάσεις. Και από τα 80, αυτό γίνεται κάθε δύο χρόνια.

Όμως με το προσδόκιμο ζωής να αυξάνεται, οι άνθρωποι θέλουν την ανεξαρτησία που τους παρέχει το αυτοκίνητό τους για περισσότερα χρόνια, και χωρίς την συνεχή δοκιμασία. Ένας λόγος που το προσδόκιμο έχει αυξηθεί, είναι ότι πολλά νοσήματα που στο παρελθόν ήταν σύντομα θανάσιμα, πλέον ελέγχονται, και μαθαίνουμε να ζούμε με αυτά για πολλά χρόνια.

Ο συνδυασμός όμως είναι λίγο ιδιαίτερος. Από τη μία η ηλικία είναι μεγαλύτερη, από την άλλη τα χρόνια νοσήματα είναι πλέον πολύ συχνά, λόγω της μεγάλης ηλικίας. Ο τρόπος ζωής όμως παραμένει δραστήριος και ζωηρός. Οπότε πως προστατεύουμε αυτούς τους οδηγούς, αλλά και τους άλλους χρήστες των δρόμων, και πως δεν τους αποθαρρύνουμε από την οδήγηση, και τους επιτρέπουμε να διατηρήσουν εύκολα την ανεξαρτησία τους;

Οι Βρετανοί βρίσκονται σε συμβουλευτική περίοδο εξετάζουν περιοριστικά μέτρα για τους οδηγούς άνω των 70 που πριν δεν μπορούσαν να οδηγήσουν λόγω κάποιας πάθησης. Έτσι οι πάσχοντες από άνοια, Πάρκινσον, διαβήτη και επιληψία θα μπορούν να οδηγούν, αλλά υπό κάποιους όρους.

Πρώτα οι αποστάσεις θα είναι μικρότερες. Έτσι περιορίζεται το διάστημα έκθεσής τους σε κίνδυνο, ενώ δεν τους αφήνει και να κουραστούν στο τιμόνι. Επιπλέον, η οδήγηση θα γίνεται μόνο με το φως της ημέρας, και θα απαγορεύεται μετά το σούρουπο, αφού πολλοί ηλικιωμένοι έχουν μειωμένα αντανακλαστικά, και όραση κάτω του μετρίου, ενώ το σκοτάδι δυσκολεύει στον υπολογισμό της απόστασης, και την αντίληψη του χώρου περιφερειακά.

Τέλος, θα πρέπει να συμφωνήσουν στην τοποθέτηση ενός «μαύρου κουτιού» που θα ελέγχει το χειρισμό του γκαζιού, του φρένου και του τιμονιού, και θα ειδοποιεί αν η χρήση είναι περίεργη, σπασμωδική, και γενικά δημιουργεί ανησυχία για την ικανότητα του χειρισμού του αυτοκινήτου από τον οδηγό του. Θα είναι δηλαδή σαν ένας «συνοδηγός» που ελέγχει συνέχεια να η οδήγηση γίνεται με ασφάλεια.

Οι οδηγοί αυτοί μέχρι σήμερα δεν μπορούσαν συχνά να οδηγήσουν καθόλου, και έτσι αυτά τα μέτρα θα τους επιτρέψουν να συνεχίσουν την οδήγηση. Εξαιρετικό! Όμως εκφράζονται φόβοι ότι αν αυτά τα μέτρα περάσουν, ανά πάσα στιγμή η κατηγορία που εμπίπτει σε αυτά θα διευρυνθεί, και άλλες ομάδες οδηγών, ηλικιωμένων ή όχι, θα υποχρεώνονται να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά.

Εσείς όμως τι λέτε; Είναι η οδήγηση μετά τα 74 επικίνδυνη; Χρειάζονται μέτρα για τους ηλικιωμένους οδηγούς; Και τελικά με τέτοια μέτρα, είναι καλύτερα οι οδηγοί που μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να οδηγήσουν, τώρα να μπορούν;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center