
Mega Test: Γύρος κατανάλωσης με 12+1 οικογενειακά SUV
|
Αν για τις πόλεις ισχύει το όσο πιο μικρό, τόσο το καλύτερο, τότε το smart είναι σίγουρα η σωτηρία για να κινείσαι στα στενά και να παρκάρεις όπου δεν χωράει κανείς άλλος. Σωτηρία αν το οδηγείς, πως το βλέπουν όμως οι άλλοι γύρω σου;
Το smart είναι ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε με μόνο σκοπό να δώσει λύση στο πρόβλημα της κίνησης στην πόλη. Και έδωσε. Με μήκος στα 2.5 μέτρα, όχι απλά χωράει σε θέσεις που είναι μόνο δυόμισι μέτρα, αλλά αφού το μήκος του δεν ξεπερνάει (πολύ) το φάρδος των περισσοτέρων αυτοκινήτων, χωράει και κάθετα. Που σημαίνει ότι μπορεί να «σφηνώσει» σε χώρους όσο είναι το πλάτος του, δηλαδή κάτω από 2 μέτρα!
Αυτό σημαίνει στην πράξη πως το smart χρειάζεται να ψάχνει λιγότερη ώρα για πάρκινγκ, και άρα ο οδηγός του κάθεται λιγότερη ώρα στην κίνηση, και κάνει τη δουλειά του πιο γρήγορα. Υπάρχει τίποτε καλύτερο;
Σίγουρα για χώρες όπως η Ελλάδα όπου η στάθμευση δεν είναι ελεγχόμενη, το smart είναι σωτηρία, και γι αυτό είναι και τόσο δημοφιλές. Σε χώρες με αποκλειστικά ελεγχόμενη στάθμευση, το smart είναι εμπορικά ανύπαρκτο. Αφού όλες οι θέσεις είναι ίδιες, είτε έχεις smart είτε Mercedes GLK, παρκάρεις το ίδιο εύκολα.
Στην Ελλάδα όμως η διαφορά είναι τεράστια. Έχει όμως και ένα άλλο αντίκτυπο. Γιατί πριν το smart, υπήρχαν ανάμεσα στα παρκαρισμένα και κάποια κενά. Υπήρχε χώρος λίγο πριν την στροφή, που δεν τολμούσε να παρκάρει κανείς γιατί εξείχε. Υπήρχε χώρος πριν τη στάση γιατί άφηνες κενό για την επίβαβαση/αποβίβαση. Μικρό, αλλά κενό.
Από τότε που λανσαρίστηκε το γερμανικό μίνι, 23 χρόνια πριν, όποια χαραμάδα υπάρχει στα παρκαρισμένα, γεμίζει με ένα smart. Όποια στροφή έχει λίγο χώρο, τώρα φτάνει σύριζα μέχρι την κάθετη, και τελειώνει με ένα smart. Εκεί που υπήρχε λίγο κενό για τη στάση, τώρα σφηνώνει ένα smart. Και εκεί που ένα άλλο αυτοκίνητο θα έκλεινε τη διάβαση, το smart αφήνει «δήθεν» τη μισή ανοιχτή, αλλά κλείνει την υπόλοιπη.
Άσε που κάθε τόσο βλέπεις και μια μούρη smart να εξέχει κάθετα από τα άλλα παρκαρισμένα, και ίσα που χωράς, ενώ αν θες να κάνεις παράλληλο παρκάρισμα δίπλα του, μένεις ένα μέτρο έξω, ή δεν χωράς καν.
Προφανώς για όλα τα παραπάνω δεν φταίει το ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά κυρίως η νοοτροπία των οδηγών του. Στην τελική δεν είναι και σωστό να κατηγορούμε ένα αυτοκίνητο που φτιάχτηκε για να δώσει λύση (και τα κατάφερε), επειδή η παιδεία πολλών οδηγών στην χώρα μας είναι χρόνια πίσω!
Με όλα τα οφέλη για τους οδηγούς του, αλλά και τα προβλήματα για τους υπόλοιπους, εσείς πως βλέπετε το smart για το πως «γεμίζει» τις πόλεις; Είναι σωτηρία ή πληγή; Τι λέτε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Δεν φταίει το μέσο, ο χρήστης φταίει.
Σωτηρία είναι οι μοτοσυκλέτες είτε για ευκολία ή για συγκίνηση. Με προσοχή και σύνεση και πάντα όρθιοι!
ΠΟΛΛΟΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΥΣ ΚΟΥΤΑΚΙΑ ΑΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΟ ΧΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟ
Σωστά τα λέει ο προλαλήσας δεν φταίει το μέσο αλλά ο χρήστης. Και σε τελική ανάλυση παρκαρισμένα σε γωνιές και σε στροφές θα δεις όλες τις μάρκες αυτοκινήτων και ουχί κατ' ανάγκην σμαρτάκια. Πάντως το άτιμο είναι πρακτικό για κίνηση στη πόλη ειδικά όταν πρέπι να κινηθείς σε στενά με εκατέρωθεν παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Ένα θέμα με το Smart είναι ότι εξ ορισμού είναι δεύτερο αυτοκίνητο. Ενώ με ένα μέτρο ακόμα, έχεις ένα μόνον αυτοκίνητο (και δύο παραπάνω θέσεις) τόσο για την πόλη όσο και για μικρά ταξίδια.
...ότι μικρό... για τις πόλεις... είναι πιο λειτουργικό, κ.τ.λ.