Εισαγγελέας Ε.Ε: «Η VW παραποιεί εκ νέου τις εκπομπές ρύπων»

3.064 Επισκέψεις στο άρθρο (24/9/2021)

Νέες περιπέτειες για την Volkswagen. Σύμφωνα με τον γενικό εισαγγελέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κ. Αθανάσιο Ράντο, η VW έχει τοποθετήσει ένα λογισμικό που παραποιεί τις εκπομπές ρύπων που παράγουν τα μοντέλα της, με την δικαιολογία ότι έτσι προστατεύονται οι κινητήρες τους.

Το Volkswagen Group βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα, όταν το 2015 κατηγορήθηκε ότι είχε τοποθετήσει ένα ειδικό λογισμικό στα μοντέλα της που είχε ως αποκλειστικό σκοπό να ξεγελά τα τεστ, παρουσιάζοντας χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τις πραγματικές. Τώρα, ο γερμανικός όμιλος φαίνεται πως μπαίνει ξανά στο στόχαστρο, καθώς, σύμφωνα με την Automotive News Europe, ο γενικός εισαγγελέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφέρει πως το λογισμικό που χρησιμοποιεί ο όμιλος για να προστατεύσει τον κινητήρα σε περιπτώσεις που η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι χαμηλή ή όταν το υψόμετρο είναι μεγάλο, είναι παράνομο.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Τι κάνει το λογισμικό 
Το λογισμικό της VW ελέγχει μια βαλβίδα που ανακυκλώνει τα καυσαέρια που βγαίνουν από τον κινητήρα, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το λογισμικό ωστόσο, κλείνει την βαλβίδα αυτή όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος δεν είναι μεταξύ 15 και 33 βαθμών Κελσίου και σε υψόμετρο άνω των 1.000 μέτρων με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι εκπομπές των NOx πάνω από το επιτρεπόμενο όριο.

Ζητούν αποζημίωση ιδιοκτήτες VW στην Αυστρία
Αν το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρήσει πως το λογισμικό της VW είναι παράνομο, τότε θα πρόκειται για ένα ακόμη πλήγμα για την φίρμα, την ώρα που έχουν επουλωθεί οι πληγές στην εικόνα της, έξι χρόνια μετά το dieselgate. Οι δικαστές, συνήθως ακολουθούν την κατεύθυνση που δίνει ο γενικός εισαγγελέας, ωστόσο έχουν την δυνατότητα να διαφωνήσουν και να βγάλουν το δικό τους συμπέρασμα. Το πρόβλημα ήρθε στην επιφάνεια από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VW από την Αυστρία που υποστηρίζουν πως αυτό το λογισμικό είναι παράνομο και πρέπει να αποζημιωθούν.

Ράντος: «Δεν δικαιολογείται η παρουσία του λογισμικού»
Ο Έλληνας γενικός εισαγγελέας, κ. Αθανάσιος Ράντος, σύμφωνα με την Automotive News Europe, σημείωσε ότι το δικαστήριο είχε κρίνει τον περασμένο Δεκέμβριο ότι τα λογισμικά παραποίησης των εκπομπών ρύπων είναι παράνομα, ακόμη και αν συμβάλλουν στην προστασία του κινητήρα. Επιπλέον, ο Ράντος είπε ότι το εύρος των 15-33 βαθμών Κελσίου δεν είναι αντιπροσωπευτικό των πραγματικών συνθηκών οδήγησης στην Αυστρία και στην Γερμανία, καθώς η μέση θερμοκρασία των χωρών αυτών είναι σημαντικά χαμηλότερη από 15 βαθμούς Κελσίου. Τα οχήματα αυτά χρησιμοποιούνται επίσης πολύ συχνά σε υψόμετρο άνω των 1.000 μέτρων. Τέλος, ο Ράντος σημειώνει πως το λογισμικό αυτό είναι μια «συσκευή απόκρυψης των πραγματικών δεδομένων» και ότι ο λόγος της τοποθέτησής του δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία.

Η θέση της VW
Η Vοlkswagen από την πλευρά της έχει δηλώσει ότι το εύρος θερμοκρασίας 15-33 βαθμών του λογισμικού που χρησιμοποιείται στα οχήματα της είναι επιτρεπτό, επειδή σκοπός του είναι να αποτρέψει βλάβες στους κινητήρες των αυτοκινήτων της. Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
test center