ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ελαστικά Semi-Slick VS Υψηλών επιδόσεων: Διαφορές, υπέρ - κατά

 Σχολιάστε 
11.500 Επισκέψεις στο άρθρο (9/6/2023)
Ελαστικά Semi-Slick VS Υψηλών επιδόσεων: Διαφορές, υπέρ - κατά
2 Φωτογραφίες »

Καλύτερη πρόσφυση σε όλες τις επιφάνειες & με μικρότερο κόστος κτήσης τα υψηλών επιδόσεων.
Ανώτερη οδηγική συμπεριφορά & με μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος τα Semi-Slick.
Για αγωνιστική οδήγηση σε πίστα θες Semi-Slick.
Για καθημερινή οδήγηση, προτιμάς τα υψηλών επιδόσεων.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

«Ελαστικά Semi-Slick ή Υψηλών επιδόσεων να βάλω; Αξίζει;» είναι ένα δίλημμα που πολλοί έχουν αναρωτηθεί πριν την αγορά ενός σπορ ελαστικού, χωρίς όμως να βρίσκουν μία σαφή απάντηση. Εμείς -ως Autotriti- στο παραπάνω ερώτημα θα λέγαμε πως «εξαρτάται». Πάμε όμως να δούμε μαζί σε τι ξεχωρίζει το κάθε ελαστικό, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του, καθώς και ποια είναι η κατάλληλη χρήση τους.
 

Τι είναι τα Semi-slick ελαστικά;

Οι κατασκευαστές δημιούργησαν τα semi-slick ελαστικά για τους πιο «ανήσυχους» οδηγούς και όσους ήθελαν μία νόμιμη εκδοχή ενός αγωνιστικού ελαστικού για χρήση σε δρόμο. Ως γνωστόν, τα slick ελαστικά (κοινώς γνωστά κι ως «καραφλά») προορίζονται μόνο για χρήση σε πίστα, λόγω της μη χάραξης αυλακώσεων που χαρίζει μία λεία επιφάνεια στο πέλμα. Αυτό είναι και το κύριο χαρακτηριστικό που επιτρέπει τη μέγιστη πρόσφυση και επιτάχυνση στο στεγνό (και μόνο).

Αποτελώντας ένα συνδυασμό αγωνιστικών και «πολιτικών» ελαστικών, τα semi-slick διαθέτουν χαρακτηριστικά ασφαλείας εγκεκριμένα για χρήση σε δρόμο. Αν και έχουν λιγότερη πρόσφυση σε στεγνό από ότι τα αγωνιστικά «αδέρφια» τους, τα ημι-slick ελαστικά είναι πιο ασφαλή στις υγρές επιφάνειες, επειδή διαθέτουν μία χάραξη αυλακώσεων στο πέλμα τους που απομακρύνει το νερό. Επιπλέον, είναι κατασκευασμένα από μαλακό καουτσούκ για ενίσχυση της απόδοσης στην πέδηση, ενώ το «πάτημά» τους επιτρέπει μεγαλύτερο εμβαδόν επαφής σε μία επιφάνεια, προσφέροντας την καλύτερη πρόσφυση από όλα τα νόμιμα ελαστικά δρόμου.
 

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των Semi-slick ελαστικών

Στα κύρια πλεονεκτήματα των semi-slick ελαστικών, συγκαταλέγονται η σπορ εμφάνιση και συμπεριφορά που τα κάνουν να ξεχωρίζουν από την υπόλοιπη γκάμα. Συνήθως ταιριάζουν καλύτερα σε μοντέλα που έχουν τον ίδιο «αθλητικό» και δυναμικό χαρακτήρα, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε στην πίστα είτε στο δρόμο χωρίς να χρειάζεται αλλαγή. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουν ξεκάθαρο «DNA» και τεχνογνωσία από τους μηχανοκίνητους αγώνες, τόσο σε θέματα πρόσφυσης, ακρίβειας και χειρισμού, όσο και στην απόκριση των απαιτήσεων πέδησης και επιτάχυνσης.

Στον αντίποδα όμως, βρίσκεται το υψηλό κόστος κτήσης τους που σε συνδυασμό με την ταχύτερη φθορά λειτουργούν αρνητικά στον παράγοντα της οικονομίας. Επιπλέον, όπως αναφέραμε προηγουμένως, η πρόσφυσή τους στο βρεγμένο οδόστρωμα θα λέγαμε πως είναι κάπως «ελλιπής» σε σχέση με τα τυπικά ελαστικά, ενώ λόγω σχεδιασμού, σίγουρα θυσιάζουν αρκετούς πόντους στον τομέα της άνεσης.
 

Ποια είναι τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων;

Τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων μπορούν επίσης να προσφέρουν στους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων εντυπωσιακή οδική συμπεριφορά, μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος και γρήγορη επιτάχυνση, αλλά σε ελαφρώς χαμηλότερο επίπεδο από αυτό των semi-slicks. Ωστόσο, αξίζει να σημειώσουμε πως τα εν λόγω ελαστικά έχουν το προβάδισμα της αυξημένης πρόσφυσης τόσο σε στεγνές όσο και σε βρεγμένες επιφάνειες, ενισχύοντας την ασφάλεια ανεξαρτήτως καιρού.

Στα χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων ελαστικών περιλαμβάνεται η γρήγορη απόκριση στον χειρισμό και στις εντολές διεύθυνσης, με καλύτερο φρενάρισμα. Χάρη στη σχεδίαση πέλματος που διαθέτουν ενισχύουν το κράτημά του στο στεγνό οδόστρωμα, ενώ με τις πυκνότερες αυλακώσεις προσφέρουν ικανοποιητική απομάκρυνση του υγρού στοιχείου. Αυξημένη είναι και η σταθερότητα που επιδεικνύου στις υψηλές ταχύτητες, λόγω την ενισχυμένης πλευρικής ακαμψίας. Παράλληλα, σε σύγκριση με τα semi-slick, παρουσιάζουν αυξημένη αντοχή στη φθορά.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
MG