Ένα βήμα μπροστά το PSA Groupe

4.145 Επισκέψεις στο άρθρο (12/3/2020)

Το PSA Group προετοιμάζεται ήδη για το δεύτερο «σκαλοπάτι» μείωσης των εκπομπών ρύπων, το 2025, έχοντας ήδη στο τσεπάκι τα όρια που θεσπίστηκαν πριν δύο μήνες στην Ευρώπη. Παράλληλα, στοχεύει να γίνει το αφεντικό των ηλεκτροκίνητων. Πως θέλει να το καταφέρει;


Έχουν περάσει μόλις λίγες εβδομάδες από την θέσπιση των νέων ορίων για τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη, όμως το PSA Groupe έχει ήδη ξεκινήσει τις προετοιμασίες για τον επόμενο γύρο στη μάχη κατά των εκπομπών CO2. Σημαντικός παράγοντας για την επίτευξη των αυστηρότερων στόχων είναι η ενσωμάτωση της κάθετης παραγωγής των ηλεκτροκινητήρων στα εργοστάσια της φίρμας και ο προγραμματισμός μιας «στροφής» αποκλειστικά προς την ηλεκτροκίνηση.

Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια; Οι ηλεκτροκινητήρες και τα εξαρτήματα αυτών να παράγονται εξ ολοκλήρου στα εργοστάσια του Ομίλου (in-house που λέμε και στα ελληνικά) ούτως ώστε να εξασφαλίζεται μια ομαλή πορεία, ανεξάρτητα από εξωτερικούς παράγοντες (π.χ. οι διαταραχές που υπάρχουν στην παραγωγική αλυσίδα αυτόν τον καιρό λόγω κορωνοϊού). Αυτή τη στιγμή τα ηλεκτροκίνητα οχήματα του γαλλικού Ομίλου χρησιμοποιούν κινητήρες και μπαταρίες, τους οποίους εφοδιάζεται από εταιρείες όπως η Continental, η Valeo-Siemens, η LG Chem κ.λπ..

Αρχής γενομένης από το 2022, όμως, αυτό πρόκειται να αλλάξει, καθώς τότε θα αρχίσει η παραγωγή των πρώτων ηλεκτροκινητήρων από μία κοινοπραξία της Peugeot-Citroen με την ιαπωνική εταιρεία Nidec, στο εργοστάσιο του γαλλικού Ομίλου στο Tremery της Γαλλίας. Επιπλέον, υπάρχει στα σκαριά μία σύμπραξη με την Punch Powertrain για την κατασκευή συστημάτων μετάδοσης για ηλεκτροκίνητα σύνολα στην ανατολική Γαλλία, ενώ το 2023 θα βγουν από την γραμμή παραγωγής οι πρώτες μπαταρίες της συνεργασίας Total-Saft σε Γαλλία και Γερμανία.

Βάσει των παραπάνω, ο CEO του PSA Groupe, Carlos Tavares, υπολογίζει ότι θα υπάρξει εξοικονόμηση περίπου 10% ελέγχοντας την παραγωγή κινητήρων, συστημάτων μετάδοσης και μπαταριών, αφού όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε δηλώσεις του «το μέλλον δεν αφορά τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές πωλούνται ήδη. Μπορεί κάποιος να τα αγοράσει. Η πραγματική πρόκληση για το μέλλον είναι οι μηδενικές εκπομπές με προσιτή τιμή αγοράς».

Τέλος, σημειώστε ότι αυτή τη στιγμή οι εταιρείες υποχρεούνται να έχουν μέσο όρο εκπομπών ρύπων στο μιξ των πωλήσεών τους, 95 γρ./χλμ., και όταν υπάρχει παράβαση, πληρώνουν 95 ευρώ για κάθε επόμενο γρ./χλμ. επί τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν. Για παράδειγμα μια εταιρεία έχει μέσο όρο ρύπων 100 γρ./χλμ. (+5 γρ./ χλμ. από το όριο) και έχει πουλήσει 100.000 αυτοκίνητα, άρα 95 ευρώ επί 5 γραμμάρια= 475 επί 100.000 αυτοκίνητα, ισούται με 4.750.000 ευρώ! Αυτό το όριο πρόκειται να κατέβει στα 81 γρ./χλμ. το 2025, ενώ ο επόμενος στόχος, για το 2030, είναι τα 59 γρ./χλμ., κάνοντας επιτατική την στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και άλλες μορφές «πράσινων» μετακινήσεων.

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center