ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Euro NCAP: Αποτελέσματα 11 crash test - Ποιο SUV πήρε 3 αστέρια;

 Σχολιάστε 
1.851 Επισκέψεις στο άρθρο (22/5/2025)
Euro NCAP: Αποτελέσματα 11 crash test - Ποιο SUV πήρε 3 αστέρια;
4 Φωτογραφίες »

To νέο Dacia Bigster έλαβε τη χαμηλότερη βαθμολογία (3 αστέρια).
5άστερα τα VW Tayron, Audi Q5, Tesla Model 3, MGS5, Voyah Courage και το Kia EV3 (με safety pack).
Δείτε τα video των δοκιμών.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Τα αποτελέσματα του δεύτερου κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης για το 2025

Το δεύτερο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης για το 2025 ολοκλήρωσε ο Euro NCAP, μετά την πρώτη ανακοίνωση που έγινε νωρίτερα μέσα στη χρονιά, με τον οργανισμό να ανακοινώνει τα αποτελέσματα 11 νέων μοντέλων. Η μεγάλη πλειοψηφία βαθμολογήθηκε με 5 και 4 αστέρια, ωστόσο υπήρξε και η μία περίπτωση αξιολόγησης με 3 αστέρια, αυτή του Dacia Bigster, που είναι στην ουσία ο μεγαλύτερος «αδελφός» του δημοφιλούς Duster.

Dacia Bigster - 3 αστέρια

Το Dacia Bigster είναι το μεγαλύτερο αυτοκίνητο της ρουμανικής φίρμας, το οποίο χάρη στο μήκος των 4,57 μέτρων που διαθέτει έρχεται να ενταχθεί στην κατηγορία των μεσαίων SUV, αν και η μάρκα το αναφέρει ως οικογενειακό SUV (C-SUV). Έχει πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,71 μέτρα, την ώρα που το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2,7 μέτρα. Αξιολογήθηκε με τρία αστέρια καθώς τα αποτελέσματα για το στήθος του οδηγού και του πίσω επιβάτη ήταν οριακά στην μετωπική πρόσκρουση, ενώ δεν παρέχει προστασία με αερόσακο για τον μετριασμό της επαφής ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Χαμηλή βαθμολογία έλαβε και στην κατηγορία των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας, επιβεβαιώνοντας -σύμφωνα με την ανακοίνωση του Euro NCAP- την low budget φήμη της μάρκας.

Προστασία ενηλίκων: 69%
Προστασία παιδιών: 85%
Προστασία πεζών: 60%
Safety Assist: 57%
 

Kia EV3 με στάνταρ εξοπλισμό (4 αστέρια) και safety pack (5 αστέρια)

Το αμιγώς ηλεκτρικό Kia EV3 είναι το πιο μικρό μοντέλο της EV γκάμας της νοτιοκορεάτικης φίρμας. Το EV3 με το στάνταρ πακέτο ασφαλείας έλαβε 4 αστέρια, ενώ το ίδιο μοντέλο με το πιο πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας (ADAS) απέσπασε την υψηλότερη αξιολόγηση των 5 αστέρων. Παρατηρώντας τη βαθμολογία, διαπιστώνει κανείς πως το 1 έξτρα αστέρι κρίθηκε στο πεδίο Safety Assist, δηλαδή δεν αλλάζει κάτι στην ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά παίζει σημαντικό ρόλο για τον Euro NCAP ο εφοδιασμός των αυτοκινήτων με συστήματα που αποτρέπουν ή βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει την πρόσκρουση.

Kia EV3 (στάνταρ εξοπλισμός) - 4 αστέρια
Προστασία ενηλίκων: 83%
Προστασία παιδιών: 84%
Προστασία πεζών: 77%
Safety Assist: 67%

Kia EV3 (με safety pack) - 5 αστέρια
Προστασία ενηλίκων: 83%
Προστασία παιδιών: 84%
Προστασία πεζών: 78%
Safety Assist: 78%
 

Τα αποτελέσματα των Peugeot 3008 και 5008

Το Peugeot 3008, το οικογενειακό SUV (C-SUV) της γαλλικής φίρμας, καθώς επίσης και 7θέσια εκδοχή του, το 5008, βαθμολογήθηκαν με 4 αστέρια από τον Euro NCAP, βάσει των -αυστηρών- κανόνων. Τα δύο γαλλικά SUV έχασαν το «άριστα» λόγω της μη ύπαρξης κάποιων -υποχρεωτικών για τον Euro NCAP- συστημάτων, όπως για παράδειγμα την Ανίχνευση Παρουσίας Παιδιού σε όλες τις θέσεις του οχήματος, το αυτόματο φρενάρισμα στην όπισθεν για αποφυγή πεζού, την ειδοποίηση ανοίγματος πόρτας για αποφυγή ποδηλάτη κ.ά. Κοιτώντας την επιμέρους βαθμολογία παρακάτω πήραν πάνω από 80% στην προστασία των επιβατών, ενηλίκων και παιδιών. Δεν αποκλείεται μάλιστα, μετά τα αποτελέσματα, η Peugeot να εμπλουτίσει τον στάνταρ εξοπλισμό της σουίτας των συστημάτων της έτσι ώστε σε επικείμενη επανάληψη της δοκιμασίας να πιάσει την κορυφαία βαθμολογία. Αμφότερα προσφέρονται με ήπια υβριδικούς κινητήρες, Plug-in σύνολα και σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Peugeot 3008 - 4 αστέρια

Προστασία ενηλίκων: 82%
Προστασία παιδιών: 85%
Προστασία πεζών: 79%
Safety Assist: 62%

Peugeot 5008 - 4 αστέρια

Προστασία ενηλίκων: 82%
Προστασία παιδιών: 85%
Προστασία πεζών: 79%
Safety Assist: 62%

Audi Q5 - 5 αστέρια

Στην λίστα των αποτελεσμάτων βρίσκουμε το νέας γενιάς Audi Q5. Η μάρκα μεταμόρφωσε πλήρως το SUV, ενώ το εξόπλισε με περισσότερες τεχνολογίες που το βοήθησαν να αποσπάσει βαθμολογία 5 αστέρων. η βαθμολογία του είναι καλή τόσο στον τομέα της προστασίας των επιβατών, όσο και σε αυτή των πεζών.

Προστασία ενηλίκων: 85%
Προστασία παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 79%
Safety Assist: 77%
 

VW Tayron - 5 αστέρια

Συνεχίζουμε γερμανικά με ακόμα ένα μοντέλο του VW Group, το νέο VW Tayron, το οποίο αρίστευσε επίσης στις δοκιμές του Euro NCAP. Οι αξιολογήσεις του ήταν πολύ ικανοποιητικές και στις τέσσερις κατηγορίες. Πιο αναλυτικά:

Προστασία ενηλίκων: 87%
Προστασία παιδιών: 85%
Προστασία πεζών: 83%
Safety Assist: 80%
 

Opel Grandland - 4 αστέρια

Από την Γερμανία κατάγεται και η Opel, με τον οργανισμό να έχει την ευκαιρία να αξιολογήσει το νέας γενιάς Grandland που σε σχέση με το προηγούμενο μεγάλωσε σημαντικά σε διαστάσεις. Χαρακτηριστικό είναι ότι το μήκος του είναι πλέον κατά 17,3 εκ. μεγαλύτερο. Όπως και στις προαναφερθείσες 4άστερες περιπτώσεις, το Opel Grandland έχασε το 1 αστέρι καθώς δεν έχει στάνταρ κάποια συστήματα που ο Euro NCAP θεωρεί απαραίτητα. Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα των crash test κυμάνθηκαν πάνω από το 80%, βαθμολογία καλή για την κλάση.

Προστασία ενηλίκων: 82%
Προστασία παιδιών: 85%
Προστασία πεζών: 79%
Safety Assist: 62%
 

Tesla Model 3 - 5 αστέρια

Κορυφαία βαθμολογία απέσπασε στις δοκιμές πρόσκρουσης το ανανεωμένο Tesla Model 3, που έφερε μαζί του πιο σπορ ανάρτηση, νέα καθίσματα, πιο επιθετική εμφάνιση και ισχύ από 460 άλογα. Το ηλεκτρικό best seller βαθμολογήθηκε με 90% και 93% στην προστασία των επιβατών, ενώ πολύ καλή ήταν και η βαθμολογία του στους τομείς της προστασίας πεζών και των συστημάτων ασφάλειας.

Προστασία ενηλίκων: 90%
Προστασία παιδιών: 93%
Προστασία πεζών: 89%
Safety Assist: 87%
 

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
KGM