Γιατί η Mazda έχει «γραμμένη» την ηλεκτροκίνηση;

Γιατί η Mazda έχει «γραμμένη» την ηλεκτροκίνηση;

6.421 Επισκέψεις στο άρθρο (21/4/2022)

Απλά βενζινοκίνητο το επόμενο MX-5, και χωρίς «ιδρώτα» βενζινοκίνητη και η υπόλοιπη γκάμα.

Με μεγάλα και «άνετα» μοτέρ, δεν φοβάται τους ρύπους!

Η Mazda έχει ήδη ηλεκτρικά μοντέλα. Και σύντομα θα έχει και περισσότερα. Όμως αυτό δεν την σταματάει ούτε να εξελίσσει βενζινοκινητήρες, ούτε να λανσάρει μοντέλα μόνο βενζινοκίνητα. Γιατί «δεν μασάει» η Mazda;
 
Όταν όλες οι μάρκες «κόβουν» συμβατικά και λανσάρουν ηλεκτρικά, τι νομίζει πως κάνει η Mazda; Είναι τρελοί οι Γιαπωνέζοι; Ή μήπως έχουν κάτι που δεν έχουν οι άλλοι;
 
Βλέπεις η «καΐλα» για την ηλεκτροκίνηση έχει τρία μέτωπα. Από τη μία ο πρώτος κερδίζει, αφού φτιάχνει γρήγορα όνομα στη νέα τεχνολογία, τραβάει τα βλέμματα και κερδίζει την εμπιστοσύνη σε μία τεχνολογία που ακόμη οι περισσότεροι οδηγοί δεν εμπιστεύονται.
 
Κατά δεύτερον, η επένδυση στα ηλεκτρικά είναι τεράστια, και γρήγορα πρέπει να φέρουν κέρδη ώστε να καλύψουν το έξοδο. Οπότε μια γκάμα είναι σημαντικό να βγει στις εκθέσεις όσο το δυνατόν συντομότερο ώστε να προλάβει τα υψηλά περιθώρια κέρδους που υπόσχεται, τουλάχιστον στην αρχή της, η νέα τεχνολογία.
 
Το τρίτο όμως είναι το σημαντικότερο. Γιατί με την «ένεση» ηλεκτρικών και άρα μηδενικών ρύπων (στην εξάτμιση) στη γκάμα μιας μάρκας, πέφτει ο μέσος όρος ρύπων του στόλου της και έτσι μειώνεται η ρήτρα διοξειδίου που πρέπει να πληρώσουν. Αυτό το τελευταίο είναι και ο βασικότερος λόγος πίσω από την πρεμούρα της ηλεκτροκίνησης.
 
Είναι τόσο τσουχτερό το πρόστιμο, που μάρκες όπως ο όμιλος Fiat, πριν την ενσωμάτωσή του στην Stellantis, αναγκαζόταν να πληρώνει στην Tesla ένα τεράστιο ποσό, ώστε οι πωλήσεις της ηλεκτρικής μάρκας να μετράνε μαζί με των ιταλών, για να μειώνουν το πρόστιμο.
 
Η Mazda όμως δεν έχει τέτοια ανάγκη. Ακόμη και με πλήρως συμβατική γκάμα, χάρη στους πολύ εξελιγμένους βενζινοκινητήρες της, μπορεί να είναι κάτω από τα όρια, και να μην πληρώνει φράγκο. Το πλήρωσε σε κόστος εξέλιξης των βενζινοκινητήρων της που είναι κυρίως δίλιτροι, και δουλεύουν «χαλαρά» ώστε να καίνε λίγο. Για την Ελλάδα με τα φορολογικά τερτίπια, ένα δίλιτρο με 110 άλογα ακούγεται περίεργο, είναι όμως η καλύτερη λύση για ένα μικρομεσαίο που αλλιώς θα είχε ένα μικρό τούρμπο που θα αναγκάζεται να κάψει παραπάνω για να το κινήσει. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Για τη Mazda η ηλεκτροκίνηση έρχεται σε αργούς ρυθμούς, όπως θα έπρεπε για όλες τις μάρκες με δεδομένο ότι η απαγόρευση της βενζίνης προβλέπεται το 2035. To ΜΧ-30 είναι το πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας, και πωλείται ήδη, μειώνοντας ακόμη τους ρύπους του στόλου της. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Mazda ρίχνει επίσης στην αγορά ένα υβριδικό μοντέλο. Το νέο Mazda 2, έρχεται απ΄ ευθείας από την Toyota, και είναι βασικά ένα Yaris που θα δώσει στη Mazda ακόμη περισσότερο χρόνο να λανσάρει τα ηλεκτρικά της αργότερα.

Εν τω μεταξύ οι βενζινοκινητήρες της Mazda είναι η απόλυτη τεχνολογία αιχμής στα μοτέρ εσωτερικής καύσης, και θα είναι και τα μόνα μοτέρ στο επόμενο MX-5.
 
Εσύ περίμενες κάτι άλλο; Ηλεκτρικό MX-5 από τώρα; Και εδώ που τα λέμε, υπάρχει λόγος για κάποιο άλλο μοντέλο της Mazda να είναι ηλεκτρικό από τώρα; Δεν κάνει καλά η μάρκα που απλά περιμένει; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
moto