
Πολλοί λένε πως με τα αυτόματα κιβώτια οι νέοι οδηγοί δεν θα ξέρουν να οδηγούν.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά μπορείς να τα οδηγήσεις με μόνο ένα πεντάλ.
Τελείως διαφορετικός ο χειρισμός όταν δεν χρησιμοποιείς το πεντάλ του φρένου.
Αν η γενιά μάθει μόνο με ένα πετάλι θα είναι αδύνατο να οδηγήσουν «κανονικό» αυτοκίνητο.
Πολλοί λένε πως με τα αυτόματα κιβώτια οι νέοι οδηγοί δεν θα ξέρουν να οδηγούν
Η «μάχη» του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είχε πάντα δύο άξονες. Από τη μία η άποψη πως αν δεν έχεις πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου δεν απολαμβάνεις την οδήγηση, και το αυτόματο κιβώτιο αφαιρεί από αυτόν τον έλεγχο. Για τα σπορ αυτοκίνητα το αυτόματο κιβώτιο έγινε «ανάθεμα» μέχρι που τα μοτέρ έγιναν τόσο ισχυρά που τα χειροκίνητα απλά δεν αντέχουν τη ροπή. Και έτσι τα αυτόματα «κέρδισαν» και αυτή τη μάχη. Από την άλλη ήταν πάντα η άποψη πως τα αυτόματα είναι για όσους «δεν ξέρουν» να οδηγούν, ενώ σίγουρα αν μάθεις σε αυτόματο, δεν μπορείς μετά να οδηγήσεις χειροκίνητο. Βέβαια τώρα που όλα γίνονται αυτόματα, καμία από τις δύο απόψεις πλέον δεν στέκει.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά μπορείς να τα οδηγήσεις με μόνο ένα πεντάλ
Η ηλεκτροκίνηση έφερε πολλά πάνω κάτω στο αυτοκίνητο, όμως αυτό που ίσως όσοι δεν έχουν οδηγήσει ηλεκτρικό δεν γνωρίζουν είναι η οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ. Εννοείται στα ηλεκτρικά υπάρχουν μόνο δύο πεντάλ, αφού χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει συμπλέκτης. Όμως τώρα καταργείται και το πεντάλ του φρένου. Ακόμη βέβαια υπάρχει, αλλά όταν θέσεις σε λειτουργία την οδήγηση με ένα πεντάλ, γίνεται (σχεδόν) άχρηστο. Το αυτοκίνητο κινείται όσο πατάς το γκάζι. Πολύ γκάζι, πας γρήγορα, λίγο γκάζι (κόβει και) πας αργά. Αν θες να σταματήσεις, αφήνεις το γκάζι τελείως. Είναι κάτι το τελείως καινούργιο και αν δεν το δοκιμάσεις, δεν μπορείς να καταλάβεις πώς λειτουργεί.
Τελείως διαφορετικός ο χειρισμός όταν δεν χρησιμοποιείς το πεντάλ του φρένου
Η οδήγηση με ένα πεντάλ ,αλλάζει τελείως το πώς πατάς το γκάζι. Γιατί ακόμη και αν θες να κόψεις και να πας πιο αργά, πάλι πατάς το γκάζι, απλά λιγότερο. Στα συμβατικά αυτοκίνητα το γκάζι ελέγχει σε πρώτη φάση την επιτάχυνση και κατόπιν την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Στην οδήγηση με ένα πεντάλ, το γκάζι βασικά ελέγχει την ταχύτητα. Η θέση του ποδιού καθορίζει πόσο γρήγορα θα πηγαίνεις. Η αλλαγή της θέσης είναι αυτή που καθορίζει πόσο θα επιταχύνεις, όταν το πατάς, αλλά και πόσο θα επιβραδύνεις (ή φρενάρεις) όταν το αφήνεις. Καμία σχέση με το πώς πατάς το γκάζι σε ένα συμβατικό.
Αν η γενιά μάθει μόνο με ένα πετάλι θα είναι αδύνατο να οδηγήσουν «κανονικό» αυτοκίνητο
Ισχύει ότι αν μάθεις μόνο σε αυτόματο, δεν μπορείς να οδηγήσεις χειροκίνητο. Αυτό όμως δεν είναι σημαντική «ρίξη» με το παρελθόν. Γιατί μπορείς να οδηγήσεις όλα τα συμβατικά αυτόματα και όλα τα ηλεκτρικά. Αν όμως μάθεις μόνο με ένα πεντάλ, τότε θα μπορείς να οδηγήσεις μόνο αυτοκίνητα που υποστηρίζουν αυτή τη λειτουργία, δηλαδή μόνο κάποια ηλεκτρικά. Με τις σχολές οδήγησης στο εξωτερικό να προσφέρουν πλέον την οδήγηση με ένα πεντάλ ως μέρος της εκπαίδευσης, κάποιοι εκπαιδευόμενοι ήδη ζητούν να μάθουν μόνο αυτό, αφού το μέλλον, όπως το βλέπουν οι ίδιοι, είναι μόνο ηλεκτροκίνητο. Αυτοί οι οδηγοί δεν θα μπορέσουν να οδηγήσουν συμβατικό αμάξι.
Τι λες όμως; Πειράζει; Αυτή μπορεί να είναι η μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της οδήγησης; Αν όμως όλα τα αυτοκίνητα είναι έτσι σε 10-15 χρόνια, θα έχει σημασία αν οι νέοι οδηγοί δεν μπορούν να οδηγήσουν τα τότε παλιά και παρωχημένα συμβατικά αμάξια;