
Με λίγα χιλιόμετρα οι φθορές είναι λιγότερες, ας είναι μια γενιά ακόμη πιο πίσω.
Μια νεότερη γενιά ακόμη και με περισσότερα χιλιόμετρα σημαίνει πιο σύγχρονο αυτοκίνητο.
Στην ίδια γενιά πρέπει να διαλέξεις πολλά χιλιόμετρα ή πιο παλιό αυτοκίνητο.
Η συντήρηση είναι η λέξη κλειδί και στις δύο περιπτώσεις.
Με λίγα χιλιόμετρα οι φθορές είναι λιγότερες, ας είναι μια γενιά ακόμη πιο πίσω
Σκέψου ένα αμάξι 12 ετών με μόλις 25.000 (γνήσια) χιλιόμετρα. Συνήθως αυτά τα (σπάνια) αυτοκίνητα έχουν έναν ιδιοκτήτη, που για τον άλφα ή βήτα λόγο δεν κινούσε το αυτοκίνητο πολύ. Είτε γιατί υπήρχε άλλο αυτοκίνητο στην οικογένεια, είτε γιατί ήταν μεγάλης ηλικίας ο οδηγός. Περισσότερα αυτοκίνητα θα βρεις με χαμηλά για την ηλικία τους χιλιόμετρα, 50-70.000 χιλιόμετρα. Σκέψου το, με 15.000 μέσο όρο το χρόνο, στα 12 χρόνια πρέπει να έχει 180.000 χλμ. Ακόμη και με 100.000 λίγα είναι.
Μια νεότερη γενιά ακόμη και με περισσότερα χιλιόμετρα σημαίνει πιο σύγχρονο αυτοκίνητο
Φυσικά όταν μιλάμε για άλλη γενιά, εκτός από την ηλικία σε χρόνια, μιλάμε τελικά και για διαφορετικό αυτοκίνητο. Οι διαφορές όμως είναι μικρότερες όταν πρόκειται για facelift, και έτσι όταν έχεις να διαλέξεις ουσιαστικά στην ίδια γενιά, παλιότερο με λίγα χιλιόμετρα ή νεότερο με περισσότερα, κοιτάς και τι παραπάνω παίρνεις εκτός από μικρότερη ηλικία. Και η διαφορά στην ηλικία μπορεί να είναι μέχρι και 4-5 χρόνια. Όμως το νεότερο αμάξι θα έχει νεότερης τεχνολογίας κινητήρα, Euro 5 αντί για 4 ή 6 αντί για 5. Μπορεί να έχει και τελείως διαφορετικό μοτέρ, ή στοιχεία εξοπλισμού που δεν έχει το παλιότερο.
Στην ίδια γενιά πρέπει να διαλέξεις πολλά χιλιόμετρα ή πιο παλιό αυτοκίνητο
Το θέμα είναι πως συχνά έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα που είναι σχεδόν ίδια αλλά τα χωρίζουν μερικά χρόνια και μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα. Για κάποιους το πιο καινούργιο αμάξι έχει περισσότερη αξία αφού παρότι έχει «περπατήσει» περισσότερο, οι φθορές του έχουν γίνει σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα και έτσι παραμένει πιο καινούργιο. Δεν υπάρχει τρόπος να μετρήσεις το πιο είναι πιο καινούργιο όμως. Ένα αμάξι του 2008 με 80.000χλμ και ένα του 2014 με 160.000χλμ απέχουν μεν 6 χρόνια το ένα από το άλλο, όμως το δεύτερο έχει κάνει δύο ζωές του πρώτου.
Η συντήρηση είναι η λέξη κλειδί και στις δύο περιπτώσεις
Σκέψου τη συντήρηση. Με λιγότερα χιλιόμετρα, εσύ θα κρατήσεις όταν το πάρεις τον ίδιο ιμάντα χρονισμού και ας θέλει στα «χαρτιά» ακόμη 20-30.000 χιλιόμετρα για να τον αλλάξεις; Δεν θα έχουν φθαρεί τόσα μέρη (ειδικά ότι είναι ελαστικό) από τα χρόνια; Δεν θα θέλει πάλι τέτοιες δουλειές; Αυτό με τα πολλά χιλιόμετρα το ξέρεις πως με το καλημέρα θα πάει για ιμάντα, ίσως δίσκο πλατό, ίσως αμορτισέρ, και πολλά σινεμπλόκ. Γιατί τα χιλιόμετρα που έχει γράψει τα έχουν «φάει» όλα αυτά. Είναι όμως στο άλλο, με τα μισά χιλιόμετρα αλλά 5-6 χρόνια ακόμη στην πλάτη του «κανούργια» όλα αυτά και έχουν «άλλη τόση» ζωή; Ισχύει;
Τι λες εσύ; Ποιό προτιμάς; Πιο καινούργιο και ας έχει πιο πολλά χιλιόμετρα ή παλιότερο «κελεπούρι» με λίγα χιλιόμετρα; Τι επισκευές λες πως θα αποφύγεις αν έχει λιγότερα χιλιόμετρα; Ή μήπως και τα δύο θέλουν τα ίδια;