ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

2CV (Ντεσεβό): Η Citroen εξετάζει σοβαρά να επαναφέρει το πιο εμβληματικό της μοντέλο

3.022 Επισκέψεις στο άρθρο (10/6/2025)
2CV (Ντεσεβό): Η Citroen εξετάζει σοβαρά να επαναφέρει το πιο εμβληματικό της μοντέλο
2 Φωτογραφίες »

Το «αυτοκίνητο του λαού» ίσως ξαναγεννηθεί.
Η επιτυχία της Renault με το λανσάρισμα του 5 βάζει και άλλες εταιρίες να δουν το παρελθόν τους.
Πόσο «ντεσεβό» θα ήταν μια αναγέννηση του μοντέλου;.
Οι αρετές του 2CV αντανακλώνται στο C3 και αυτό κάνει πιο δύσκολη την απόφαση.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Το «αυτοκίνητο του λαού» ίσως ξαναγεννηθεί

Σε μια εποχή όπου η αυτοκινητοβιομηχανία ακροβατεί ανάμεσα σε ηλεκτροκίνηση, premium τεχνολογίες και design με νοσταλγικές αναφορές, η Citroen εξετάζει σοβαρά την πιθανότητα να επαναφέρει το πιο εμβληματικό της μοντέλο: το 2CV - Deux Chevaux (Δύο Ίπποι). Το «αυτοκίνητο του λαού», που γεννήθηκε στον απόηχο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ίσως ξαναγεννηθεί για να προσφέρει μια νέα εκδοχή του απλού, προσβάσιμου και ευρηματικού αυτοκινήτου που όλοι έχουμε ανάγκη.

Η επιτυχία της Renault με το λανσάρισμα του 5 βάζει και άλλες εταιρίες να δουν το παρελθόν τους

Οι επιτυχίες των αναβιώσεων των Renault 5 και Renault 4 ενθάρρυναν τις γαλλικές εταιρείες να κοιτάξουν πίσω στη σχεδιαστική τους κληρονομιά. Όμως το δίλημμα της Citroen είναι πιο περίπλοκο. Πρέπει το νέο 2CV να «μιλά» στο παρελθόν ή να επανασχεδιαστεί πλήρως για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας εποχής; Ο πρώην CEO της Citroen, Thierry Koskas, παραδέχεται πως η κληρονομιά της μάρκας είναι από τις ισχυρότερες στην αυτοκινητοβιομηχανία. «Έχουμε τη 2CV, την Traction Avant, τη DS... Αυτά τα αυτοκίνητα είναι παγκοσμίως αναγνωρίσιμα. Αλλά η πρόκληση είναι να μη δημιουργήσεις ένα ρετρό αμάξωμα απλώς για νοσταλγικούς λόγους, αν αυτό δεν εξυπηρετεί τον σύγχρονο οδηγό».

Πόσο «ντε σεβό» θα ήταν μια αναγέννηση του μοντέλου;

Το 2CV χαρακτηριζόταν από τη μοναδική του απλότητα: μαλακή ανάρτηση για να μπορεί να κινηθεί ακόμα και στο χωράφι, καραβόπανο για την υφασμάτινη οροφή, μικρός κινητήρας για μεγάλη οικονομία καυσίμου. Σήμερα, οι σύγχρονες απαιτήσεις ασφαλείας και ηλεκτροκίνησης καθιστούν τον επανασχεδιασμό του πρόκληση. Ο επικεφαλής σχεδίασης Pierre Leclercq αναγνωρίζει ότι η αισθητική της προπολεμικής εποχής με τους στενούς τροχούς και τα τονισμένα φτερά απέχει πολύ από τις ανάγκες των σημερινών οχημάτων.«Μπορούμε να εμπνευστούμε από το παρελθόν, αλλά η αισθητική και η λειτουργικότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων απαιτούν ευρύτερη βάση, μεγαλύτερους τροχούς, διαφορετικές αναλογίες», σημειώνει. Το ερώτημα δεν είναι μόνο αν θα επιστρέψει η 2CV, αλλά πώς; Θα πρόκειται για πιστή αναβίωση ή για μια πλήρως ανασχεδιασμένη εκδοχή με ρετρό «πινελιές»; Θα είναι hatchback ή SUV, όπως συνέβη με το Renault 4; Και πάνω απ΄ όλα, θα μπορέσει να κερδίσει ξανά τις καρδιές του κοινού, όπως έκανε κάποτε με το «σαλιγκάρι» που δεν σταματούσε πουθενά; Το ερώτημα παραμένει: πόσο 2CV μπορεί να παραμείνει ένα νέο μοντέλο αν το σώμα, ο κινητήρας και η φιλοσοφία πρέπει να αλλάξουν;

Οι αρετές του 2CV αντανακλώνται στο C3 και αυτό κάνει πιο δύσκολη την απόφαση

Ίσως η Citroen έχει ήδη λανσάρει ένα «σύγχρονο 2CV» χωρίς να το ονομάζει έτσι. Ο λόγος για το νέο C3, που προσφέρει φιλική τιμή, απλότητα, άνεση και ηλεκτρική έκδοση που τιμολογιακά βρίσκεται στην βάση της κατηγορίας. Όπως λέει ο Koskas, «το C3 αντανακλά τις αξίες της 2CV: τόλμη, άνεση, απλότητα, προσιτότητα». Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Xavier Chardon έχει μπροστά του ένα δύσκολο έργο: να αποφασίσει αν θα «αναστήσει» ένα αυτοκίνητο-σύμβολο ή αν θα αφήσει την κληρονομιά του να ζει μέσα από μοντέρνα μοντέλα όπως το C3. Η απόφαση είναι τεράστια και υψηλού ρίσκου. Όπως παραδέχεται ο Leclercq, «ο κόσμος πάντα ρωτά πότε θα επιστρέψει η 2CV. Η απάντηση είναι: ίσως. Αλλά ας δούμε πρώτα πού πάει η αγορά».

ford
ford
Autotriti.gr