Το 2CV 6 Hermès, ντυμένο από την Hermès μέσα και έξω, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2008 για να σηματοδοτήσει τα 60ά γενέθλια του 2CV.

Το 2CV 6 Hermès, ντυμένο από την Hermès μέσα και έξω, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2008 για να σηματοδοτήσει τα 60ά γενέθλια του 2CV.

75 χρόνια Citroen 2CV: H γέννηση και η αποθέωση του «ασχημόπαπου»

7.225 Επισκέψεις στο άρθρο

- Ονομάστηκε Deux Chevaux (Δύο Ίπποι) αλλά απέδιδε 9 άλογα
- Είχε θεϊκή ανάρτηση: Περνούσε πάνω από λακκούβες με ένα καλάθι αυγά χωρίς να σπάει
- 246 από τα 250 πρωτότυπα 2CV καταστράφηκαν στο Β' Παγκόσμιο πόλεμο
- O χρόνος παράδοσης του 2CV είχε φτάσει ακόμη και τα 6 χρόνια λόγω μεγάλης ζήτησης

Ονομάστηκε Deux Chevaux (Δύο Ίπποι) αλλά απέδιδε 9 άλογα

Το όνομα του αυτοκινήτου πάνω στο οποίο βασίστηκε το 2CV ήταν TPV (τα αρχικά του οποίου σημαίνουν στα ελληνικά Πολύ Μικρό Αυτοκίνητο). Όταν μπήκε σε παραγωγή το 1949, μετονομάστηκε σε 2CV που σημαίνει 2 ίπποι στα γαλλικά (Deux Chevaux), καθώς τόσοι ήταν οι φορολογήσιμοι από τους 9 που διέθετε το όχημα των 357 κ.εκ.. Ο κινητήρας ήταν δικύλινδρος και αερόψυκτος, ενώ είχε κιβώτιο 3 σχέσεων και μία overdrive για την όπισθεν. 

Είχε θεϊκή ανάρτηση: Περνούσε πάνω από λακκούβες με ένα καλάθι αυγά χωρίς να σπάει

Η σχεδίαση του 2CV μπορεί να είναι εμβληματική, ωστόσο, ακόμη και σε σύγκριση με τα μοντέλα της εποχής του, το πρώτο θρυλικό Citroen δεν διεκδικούσε δάφνες για τον σχεδιασμό του και για αυτό το λόγο είχε το προσωνύμιο «ασχημόπαπο». Ωστόσο, είχε την δυνατότητα να κάνει εξαιρετικά 6 πράγματα: να μεταφέρει 4 άτομα, να είναι πολύ οικονομικό, να μεταφέρει 50 κιλά πατάτες στο πορτ-μπαγκάζ, να έχει μέγιστη ταχύτητα 60 χλμ./ώρα, να μπορεί να οδηγείται από γυναίκες και να περνάει πάνω από λακκούβες χωρίς πρόβλημα.

246 από τα 250 πρωτότυπα 2CV καταστράφηκαν στο Β' Παγκόσμιο πόλεμο

Μία από τις πρώτες του αποφάσεις του Pierre-Jules Boulanger, προέδρου της Citroen όταν ξέσπασε ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος ήταν να κρύψει κάθε ίχνος του Citroen 2CV, ώστε οι Ναζί να μην επωφεληθούν από τις τεχνολογίες του. Τα 250 πρωτότυπα και τα αυτοκίνητα προ-παραγωγής είτε καταστράφηκαν, είτε θάφτηκαν είτε κρύφτηκαν και τελικά επιβίωσαν μόνο 4 από αυτά. Τα σχέδια και τα μηχανήματα για την κατασκευή των αυτοκινήτων επιτάχθηκαν από τους Ναζί αλλά με τη βοήθεια της Γαλλικής Αντίστασης, όλα τα κρίσιμα εξαρτήματα και σχέδια κρύφτηκαν σε όλη τη Γαλλία.

O χρόνος παράδοσης του 2CV είχε φτάσει ακόμη και τα 6 χρόνια λόγω μεγάλης ζήτησης

Το 2CV έκανε αμέσως επιτυχία παρά το γεγονός ότι ο Τύπος από τις ΗΠΑ και την Αγγλία το αντιμετώπιζε με περιφρόνηση. Οι παραγγελίες κυριολεκτικά πλημμύρισαν τα γραφεία της Citroen και συνεχίστηκαν για μεγάλο χρονικό διάστημα με τέτοιο ρυθμό που η Citroen δημιούργησε μια λίστα αναμονής και έδωσε προτεραιότητα σε ορισμένους αγοραστές έναντι άλλων. Μέσα σε μήνες η αναμονή για ένα νέο 2CV ήταν 3 χρόνια και σταδιακά αυτή αυξήθηκε σε 6 χρόνια με αποτέλεσμα το μεταχειρισμένο 2CV να αρχίσει να πωλείται σε υψηλότερες τιμές από τα καινούργια.

Σελίδα 2Η... Michelin βοήθησε να αναπτυχθεί το Citroen 2CV
Σελίδα 3Τα προβλήματα που έφερε στη Citroen και στο 2CV ο πόλεμος
Σελίδα 4Το ντεμπούτο του το 1949 και η έκρηξη σε παραγγελίες
Σελίδα 5Είχε δεκάδες εκδόσεις και προσωνύμιο «ασχημόπαπο»
Toyota
SEAT