ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

H ιστορία της smart και η premium μάρκα ηλεκτρικών που είναι σήμερα

 Σχολιάστε 
2.349 Επισκέψεις στο άρθρο
H ιστορία της smart και η premium μάρκα ηλεκτρικών που είναι σήμερα
12 Φωτογραφίες »

Από τη διάσημη ωρολογοποιία swatch γεννήθηκε η smart.
To fortwo έγινε αστικό σύμβολο με το στυλ και την πρακτικότητά του και κράτησε «ζωντανή» τη smart.
Από το 2019 η smart είναι μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα.
Σήμερα έχει 3 premium μοντέλα στις δημοφιλέστερες SUV κατηγορίες της αγοράς

autotriti team

Από τη διάσημη ωρολογοποιία swatch γεννήθηκε η smart

Η ιστορία της smart ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όταν ο ιδρυτής της ελβετικής ωρολογοποιίας Swatch, Nicolas Hayek, οραματίστηκε την ιδέα ενός μικρού, οικονομικού και φιλικού προς το περιβάλλον αυτοκινήτου πόλης. Εμπνευσμένος από την απλότητα και τη λειτουργικότητα των ρολογιών Swatch, ο Hayek ήθελε να «μεταλαμπαδεύσει» την ταυτότητα της funky swatch, στην αυτοκίνηση, όμως από το όραμα μέχρι την υλοποίηση μεσολάβησαν πολλοί σταθμοί και καταστάσεις.

Ο Hayek στην προσπάθειά του να βρει συνεργάτη από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας δεδομένης της δυσκολίας του εγχειρήματος (για την κατασκευή, την ασφάλεια, την τοποθέτησή του στην αγορά κλπ), απευθύνθηκε σε γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες. Από αυτές η μόνη που έδειξε σοβαρό ενδιαφέρον και είδε ως ευκαιρία επέκτασής της στα αυτοκίνητα πόλης, ήταν η Daimler-Benz, μετέπειτα Mercedes-Benz. To 1994 ιδρύθηκε επίσημα η Smart GmbH, ως κοινοπραξία των δύο εταιρειών από τα αρχικά των Swatch Mercedes ART.

Το 1997 παρουσιάζεται στη Φρανκφούρτη το πρώτο smart city-coupe (ο προπομπός του fortwo) και με τη «χαριτωμένη» σχεδίασή του και τις λιλιπούτειες διαστάσεις του (σ.σ. μήκος στα 2,5 μ.) αλλάζει ριζικά την αντίληψη του κόσμου περί αστικών μετακινήσεων.

To fortwo έγινε αστικό σύμβολο με το στυλ και την πρακτικότητά του και κράτησε «ζωντανή» τη smart

Το fortwo γίνεται γρήγορα και χωρίς ιδιαίτερο κόπο trend. Όσοι το έβλεπαν το ζήλευαν και όσοι το είχαν, δεν το άλλαζαν με τίποτα. Το smart fortwo έβαλε χρώμα στις πόλεις και εντυπωσίασε με την ποιότητά του, την ασφάλεια και την οικονομία του, ενώ κυρίαρχο χαρακτηριστικό του στη χρήση μάλλον αποτέλεσε το high-light του να παρκάρει σε περίπτωση ανάγκης ( ; ) ακόμα και κάθετα.

Το 2005 το fortwo κινδύνεψε να μείνει στην ιστορία ως το αυτοκίνητο που έκανε «μπαμ» κατά την είσοδό του στην αγορά αν και περισσότερο ηχηρός θα ήταν τότε ο κρότος στην ενδεχόμενη έξοδό του λόγω οικονομικών προβλημάτων της smart. Η Mercedes όμως αξιολόγησε σωστά την επιρροή του ονόματός του και επένδυσε στην εξέλιξή του, με τη δεύτερη γενιά του (ως fortwo πλέον) να έρχεται πιο ώριμη σε όλα τα επίπεδα και να διαθέτει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Η τρίτη του γενιά και προκειμένου να συνεχίσει να είναι βιώσιμη, κατασκευάστηκε σε συνεργασία με τη Renault (σ.σ. και σε τετράθυρη έκδοση forfour) και επένδυσε περισσότερο στις ηλεκτρικές του εκδόσεις που το συνόδεψαν μέχρι το τέλος της καριέρας του, δίδοντας τη σκυτάλη στην νέα εποχή της smart που γνωρίζουμε σήμερα…


Με εντυπωσιακή εμφάνιση, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και ανάλογη premium εικόνα, με τεχνολογία αιχμής και fun to drive χαρακτήρα, τα νέα αυτοκίνητα της smart συνεχίζουν τον μύθο της εταιρείας.
12 Φωτογραφίες »

Με εντυπωσιακή εμφάνιση, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και ανάλογη premium εικόνα, με τεχνολογία αιχμής και fun to drive χαρακτήρα, τα νέα αυτοκίνητα της smart συνεχίζουν τον μύθο της εταιρείας.

Από το 2019 ξεκινά η νέα εποχή για την smart

Το 2019 η Mercedes θέλοντας να παγιώσει τη θέση της στην αγορά, αποφάσισε να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση. Και λίγο πριν ξεκινήσει την αλλαγή ολόκληρης της γκάμας της έστρωσε το δρόμο με την τελευταία γενιά του fortwo. Σε συνεργασία με την Geely η οποία είναι στρατηγικός εταίρος και συνεργάτης της Mercedes, εξελίσσεται η αναγέννηση της smart με την μάρκα να αλλάζει επίπεδο και να σχεδιάζει μια νέα γκάμα μοντέλων στις δημοφιλέστερες κατηγορίες.

Το νέο αυτό κεφάλαιο της smart στηρίζεται σε κάποιους βασικούς πυλώνες ώστε να διατηρήσει τη φιλοσοφία του πιο εμβληματικού της μοντέλου (fortwo), ακόμα και αν το μέγεθος, ο χαρακτήρας και η ίδια αγορά έχουν αλλάξει. H καινοτομία, η premium ταυτότητα, το ξεχωριστό design και ο fun to drive χαρακτήρας των μοντέλων της είναι τα προεξάρχοντα χαρακτηριστικά της νέας της γκάμας.

Σήμερα έχει 3 premium μοντέλα στις δημοφιλέστερες SUV κατηγορίες της αγοράς

Συνέχεια του άρθρου >>>
Smart
NEXEN N BLUE S