Ηλεκτρική Mercedes EQG: Σπινιάρει στις 360 μοίρες, σαν... τανκ! [vids]
6 Φωτογραφίες »

Ηλεκτρική Mercedes EQG: Σπινιάρει στις 360 μοίρες, σαν... τανκ! [vids]

3.170 Επισκέψεις στο άρθρο

- Ηλεκτρικό με off-road ικανότητες όπως η G-Class, λέει η Mercedes
- Σε κάθε τροχό έχει έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα
- Μπορεί να κάνει επιτόπια πιρουέτα 360 μοιρών, όπως τα… τανκς
- Με 550 χλμ. αυτονομία και από 600 έως 700 άλογα

Ηλεκτρικό με off-road ικανότητες όπως η G-Class, λέει η Mercedes

Μπαίνεις στον επίσημο τιμοκατάλογο της Mercedes και φτάνεις στο τέλος του. Εκεί στέκεται η Mercedes G-Class. Είναι το μεγαλύτερο και το πιο σκληροτράχηλο SUV της γερμανικής μάρκας, το οποίο κοστίζει πάνω από 200 χιλιάρικα. Και, φυσικά, αποτελεί την επιτομή του off-road «αστεριού». Ναι, αλλά πώς θα σας φαινόταν το ίδιο θηριώδες μοντέλο να είναι αμιγώς ηλεκτρικό, να ζυγίζει πάνω από 3 τόνους, μα να κάνει κι... άλλα κόλπα;

Σε κάθε τροχό έχει έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα

Αναφερόμαστε στην ηλεκτρική Mercedes EQG, το ηλεκτρικό SUV που αναμένεται μέσα στο 2024 και φιλοδοξεί να δημιουργήσει μία νέα σχέση ανάμεσα στην ηλεκτροκίνηση και την off-road 4κίνηση. Γιατί, έχετε ακούσει ξανά για αυτοκίνητο με τέσσερις διαφορετικούς κινητήρες, έναν σε κάθε τροχό; Είναι μία στοχευμένη διάταξη, καθώς μέσω αυτής η Mercedes θέλει να προσφέρει στην EQG έναν ασυναγώνιστο συνδυασμό απόδοσης εκτός δρόμου και εκλεπτυσμένης κίνησης στην άσφαλτο.
 
Καταρχάς να πούμε ότι υπάρχει ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση και άκαμπτος πίσω άξονας, τύπου Dion. Ένας άξονας ο οποίος εξελίχθηκε πρόσφατα, για χρησιμοποιηθεί ειδικά στην νέα EQG. Να πούμε ότι οι μπροστινοί ηλεκτροκινητήρες έχουν τοποθετηθεί χαμηλά εντός του άξονα, σε κάθε του πλευρά, ενώ οι δύο πίσω ηλεκτροκινητήρες έχουν ενσωματωθεί σε πιο εσωτερικό σημείο. Η κίνηση θα μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς με ένα μηχανικό κιβώτιο δύο ταχυτήτων.

Μπορεί να κάνει επιτόπια πιρουέτα 360 μοιρών, όπως τα… τανκς

Το παραπάνω ηλεκτρικό σύστημα λειτουργεί συνδυαστικά και επιτρέπει στην Mercedes EQG να κάνει μία πλήρη επίγεια πιρουέτα, 360 μοιρών. Δηλαδή όπως τα τανκ και τα άρματα μάχης! Η Mercedes ονομάζει αυτή τη δυνατότητα «G-Turn» (στροφή G). Πρόκειται για κανονική περιστροφή, γύρω από τον εαυτό της η οποία θα γίνεται ανεξαρτήτως επιφάνειας, ακόμα και στο χιόνι ή την άμμο.
 
Αρχικά, ο οδηγός θα χρειαστεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία G-Turn πατώντας ένα κουμπί τοποθετημένο στο ταμπλό. Κατόπιν θα μπορεί να επιλέξει αν θα στρίψει αριστερά ή δεξιά, μέσω των χειριστηρίων ταχυτήτων στο τιμόνι. Τότε, στη μία πλευρά θα γίνεται μία περιστροφή των τροχών προς τα μπροστά, ενώ οι άλλοι τροχοί θα κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση.
 

Με 550 χλμ. αυτονομία και από 600 έως 700 άλογα

ΜΜέχρι στιγμής δεν έχουν βγει επίσημες ανακοινώσεις για τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά έχουν γίνει κάποιες εικασίες. Λέγεται πως η νέα Mercedes EQG θα έχει 600-700 άλογα ισχύ (άγνωστη η ροπή), ενώ ως προς την αυτονομία της θα προσεγγίσει τα 550 χλμ. με μία φόρτιση.
 
Αυτό που ξέρουμε, βάσει των όσων έχει ανακοινωθεί, είναι πως το νέο θηριώδες SUV θα έχει διαφορετικές μπαταρίες από εκείνες που χρησιμοποιούνται στα υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes. Για την ακρίβεια οι νέοι συσσωρευτές θα απαρτίζονται από ιόντα με βάση το πυρίτιο, αλλά και από ανόδια σιλικόνης. Αυτά τα στοιχεία σε συνδυασμό με διάφορες χημικές αναθεωρήσεις στα κελιά υπόσχονται 20% έως 40% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, συγκριτικά με τις μπαταρίες που εξοπλίζουν σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
 
Κατά τα άλλα, αναλόγως του «τερέν» οδήγησης θα διαφοροποιείται και το επιλεγμένο προφίλ. Εκτός από τα γνωστά drive modes Eco, Comfort και Sport, η νέα EQG θα προσφέρει τρεις λειτουργίες οδήγησης εκτός δρόμου, τις Trail, Rock και Sand. Το παρών θα δίνει και μια πρόσθετη λειτουργία που θα επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει μια προκαθορισμένη ταχύτητα σε οδήγηση εκτός δρόμου. 
 

Σελίδα 2Mercedes EQ: Η μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της αγοράς
ford
NISSAN