
3 ευρώ στα 100 χλμ. δίνεις το ηλεκτρικό Frontera (22.900 ευρώ). Έχει επίσης το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ & τον περισσότερο χώρο για τα πόδια (24 εκ.).
7 ευρώ «καίει» το LPG Duster που είναι φθηνότερο (20.500 ευρώ) ευρώ αλλά με χειρότερες επιδόσεις και κύλιση.
13 ευρώ το βενζινοκίνητο T-Roc (27.980 ευρώ) που είναι σβέλτο λόγω 150 ίππων και με πλούσιο εξοπλισμό.
Dacia Duster με LPG, ηλεκτρικό Opel Frontera ή βενζινοκίνητο Volkswagen T-Roc;
Συγκρίνουμε τρία SUV που έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό τους καλούς χώρους, αλλά πολλές διαφορές σε όλους τους υπόλοιπους τομείς. Πρώτη και κυριότερη είναι πως «καίνε» διαφορετικό καύσιμο!
Από τη μία πλευρά έχουμε το Dacia Duster με το διπλό κινητήρα LPG και βενζίνης. Έχει τιμή-από τα 20.500 ευρώ (έκδοση Essential) και αποδίδει 100 ίππους. Στη συνέχεια είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Opel Frontera των 113 ίππων. Πρόκειται για το φθηνότερο ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, με τιμή εκκίνησης τα 22.900 ευρώ (έκδοση Edition). Τέλος, μία κατηγορία κάτω συναντάμε το Volkswagen T-Roc, το SUV πόλης που στην καθαρή βενζινοκίνητη επιλογή των 150 ίππων (χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων) κοστίζει 27.980 ευρώ (έκδοση More).
Το ηλεκτρικό Frontera είναι το πιο οικονομικό σε κόστος οδήγησης, δίνεις σκάρτα 3 ευρώ/100 χλμ.
Η διαφορετική τεχνολογία κινητήρα στα τρία αυτοκίνητα συνεπάγεται και διαφορετικό κόστος μετακίνησης. Στη συγκεκριμένη παράμετρο το Frontera έχει προβάδισμα, ειδικά αν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, το ηλεκτρικό SUV της Opel έχει μέση πραγματική κατανάλωση 18,3 kWh/100 χλμ., που σε συνθήκες οικιακής φόρτισης μεταφράζεται σε σκάρτα 3 ευρώ σε κόστος μετακίνησης. Από εκεί και πέρα, η χωρητικότητα της μπαταρίας του Opel Frontera (43,8 kWh το ωφέλιμο πακέτο της) οριοθετεί ένα συγκεκριμένο αστικό πεδίο δράσης, με σχεδόν 300 χλμ. αυτονομίας στην πόλη με κόστος 7 ευρώ.

Ευρύχωρα SUV σε 3 καύσιμα: Dacia Duster με LPG, ηλεκτρικό Opel Frontera ή βενζινοκίνητο VW T-Roc; | autotriti.gr
Τα διπλά λεφτά σε κατανάλωση δίνεις με το υγραεριοκίνητο Dacia Duster, που έχει συνδυαστική αυτονομία 1.150 χλμ.
Το Dacia Duster με τον 1.000άρη κινητήρα διπλού καυσίμου, βενζίνης και υγραερίου, θα κοστίσει τα διπλά χρήματα στα 100 χλμ. σε σχέση με το ηλεκτρικό Frontera. Θεωρούμε προφανές ότι θα κινείσαι με LPG πατώντας το σχετικό διακόπτη αριστερά στο ταμπλό, όπερ σημαίνει γύρω στα 7 ευρώ/100 χλμ. (τιμή υγραερίου τα 0,74 ευρώ/λτ.). Στην περίπτωση του Dacia Duster LPG, πάντως, το σημαντικό πλεονέκτημα έχει να κάνει με τη συνδυαστική αυτονομία, καθώς τα 51 λτ. στη δεξαμενή του υγραερίου μαζί με τα 50 λτ. στο ρεζερβουάρ βενζίνης εξασφαλίζουν στο τέλος της ημέρας περισσότερα από 1.100 χλμ. αυτονομίας.
Τρίτο σε κόστος χρήσης το Volkswagen T-Roc που «καίει» καθαρή βενζίνη
Παραδοσιακή βενζίνη «καίει» το Volkswagen T-Roc, που δεν έχει στην γκάμα του κάποια εξηλεκτρισμένη επιλογή με ήπια ή full υβριδική τεχνολογία. Στην δημοφιλή έκδοση των 150 ίππων με το 6άρι μηχανικό σασμάν η μέση πραγματική κατανάλωση είναι στα 7,6 λτ./100 χλμ., νούμερο ικανοποιητικό δεδομένης της φύσης του κινητήρα, αλλά και πάλι έρχεται 3ο στο κόστος χρήσης (13 ευρώ με τιμή βενζίνης τα 17,4 ευρώ/λτ.).Καλύτερες επιδόσεις για το αυτόματο Frontera, σβέλτο το T-Roc, πιο αργό το Duster
Όπως ισχύει με την κατανάλωση, έτσι και στο κομμάτι των επιδόσεων έχουμε μετρήσεις αντίστοιχες με τις προδιαγραφές του κινητήρα κάθε μοντέλου. Λόγω ηλεκτρικής φύσης αλλά και αυτόματου κιβωτίου το Frontera έχει τις καλύτερες ρεπρίζ. Μπορεί να τα 113 άλογα να μη φαντάζουν πολλά, όμως στην πράξη με το ηλεκτρικό της Opel μπορείς να κινηθείς με άνεση μέσα στην πόλη αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο (60-100 σε 6,0 δλ. και 80-120 σε 8,5 δλ.). Σβέλτο είναι και το Volkswagen T-Roc, με τον 1.500άρη TSI να έχει την ελαστικότητα και την γραμμική λειτουργία μέχρι τις υψηλές στροφές περιστροφής, έστω κι αν χαμηλά τον περιμένεις πιο «γεμάτο» από ό,τι είναι με την καλή του απόδοση να εμφανίζεται κοντά στις 2.000 σ.α.λ.. Σε κάθε περίπτωση, είναι πιο γρήγορο από το Dacia Duster LPG, που θα σε πάει πολύ οικονομικά στο ταξίδι αλλά με συγκεκριμένους περιορισμούς ως προς την ταχύτητα και ευκολία κίνησης.
Διαβάστε στη συνέχεια την αναλυτική συγκριτική δοκιμή των Dacia Duster, Opel Frontera & Volkswagen T-Roc.
Σελίδα 2 | Εξοπλισμός - Εσωτερικό - Χώροι |
Σελίδα 3 | Οδική συμπεριφορά & Η γνώμη μας |
Σελίδα 4 | Μετρήσεις, τιμές, εξοπλισμοί & τεχνικά χαρακτηριστικά |