ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Καλύτερα με 2 διαφορετικές Octavia; Μία βενζίνης-diesel, μία ηλεκτρική

(25/8/2025)
Καλύτερα με 2 διαφορετικές Octavia; Μία βενζίνης-diesel, μία ηλεκτρική

Η νέα γενιά της Octavia θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική.
Η υπάρχουσα Octavia θα συνεχίσει παράλληλα με θερμικά μοντέλα.
Για πρώτη φορά δύο παρόμοια αυτοκίνητα στην ίδια γκάμα.
Και άλλες μάρκες θα μπορούσαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα.

autotriti team

Η νέα γενιά της Octavia θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική

Την επόμενη Octavia και μάλιστα σε μορφή στέισον, θα δείξει η Skoda με το πρωτότυπο Vision O στο Μόναχο, και θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική. Η Skoda αλλάζει πλατφόρμα στην Octavia, που πλέον θα πατάει στο πάτωμα SSP, όπως θα κάνουν και τα επόμενης γενιάς Golf και A3. O όμιλος ανέπτυξε τη νέα πλατφόρμα με αρκετές καθυστερήσεις, ώστε πάνω της να φτιάχνει από Polo μέχρι Panamera, ενώ πρόσφατα είπε πως θα της κάνει και μία παραλλαγή για θερμικά μοτέρ, αν και μιλάμε μάλλον για range-extender, δηλαδή μοτέρ-γεννήτριες.

Η υπάρχουσα Octavia θα συνεχίσει παράλληλα με θερμικά μοντέλα

Μία αποκλειστικά ηλεκτρική νέα Octavia θα ανοίξει «τρύπα» σε πολλές αγορές που ακόμη τη θέλουν θερμική. Έτσι η υπάρχουσα Octavia, πιθανώς με ένα ακόμη facelift, θα συνεχίσει να παράγεται και να πωλείται κανονικά, παράλληλα με την νέα γενιά, ακριβώς για αυτούς τους αγοραστές. Η Skoda θεωρεί πως αυτός ο τρόπος είναι ο καλύτερος δυνατός ώστε οι αγοραστές ηλεκτρικών να έχουν πρόσβαση σε ολοκαίνουργια τεχνολογία σε κάθε τομέα. Η επιλογή της πλατφόρμας SSP έναντι της υπάρχουσας MEB είναι μόνο ένα δείγμα αυτής της απόφασης, ενώ παράλληλα αν παρέμενε στην MEB δεν θα ήταν παρά μία εξέλιξη του σημερινού μοντέλου.

Για πρώτη φορά δύο παρόμοια αυτοκίνητα στην ίδια γκάμα

Η λογική της Skoda είναι μοναδική στην αγορά και από το 2027 που η νέα Octavia θα μπει στην παραγωγή θα είναι η μόνη μάρκα που θα έχει δύο φορές το ίδιο μοντέλο στη γκάμα της. Είναι άγνωστο αν η ηλεκτρική Octavia θα κρατήσει το ίδιο όνομα ή θα αλλάξει ή προσθέσει κάτι στον τίτλο της, όμως η ουσία είναι ίδια. Και για πολύ κόσμο αυτή η απόφαση είναι η καλύτερη δυνατή, αφού άλλοι κατασκευαστές κατήργησαν τελείως τα θερμικά τους μοντέλα για χάρη των νέων, ηλεκτρικών αντικαταστατών τους, αφήνοντας μεγάλη μερίδα της αγοράς χωρίς πρόσβαση σε θερμικό και φθηνότερο αυτοκίνητο.

Και άλλες μάρκες θα μπορούσαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα

Τα περισσότερα θερμικά μοντέλα που καταργήθηκαν για χάρη ηλεκτρικών, «κόπηκαν» από τη γκάμα κυρίως λόγω κόστους μετατροπής τους στις σύγχρονες νόρμες ρύπων και ασφαλείας. Η τρέχουσα Octavia δεν έχει τέτοιο θέμα, όμως το εγχείρημα της Skoda ίσως δείξει πως αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Η Ford για παράδειγμα, που τώρα «ψάχνεται» πάλι να κλείσει την τρύπα που άφησε η κατάργηση των Fiesta και Focus, ίσως παρά το κόστος εκσυγχρονισμού των μοντέλων αυτών, θα πλούτιζε περισσότερο τη γκάμα τους και σίγουρα θα έκανε ευτυχισμένους πολλούς αγοραστές που θα ήθελαν να μπορούν να αγοράσουν τα δύο δημοφιλή μοντέλα.
 
Εσύ τι λες; Είναι το σύστημα της Skoda καλύτερο από την αντικατάσταση με ηλεκτρικό; Ή θα δείχνει πολύ παλιά η τρέχουσα Octavia δίπλα στην νέα όταν βγει; Και τελικά τι πειράζει αν εσύ μπορείς να αγοράσεις ένα μοντέλο που θες θερμικό;

Hyundai
6 asiatika elastika