ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Kia EV4: 95% υγεία μπαταρίας με 110.000 χλμ. & «ξύλο» στο Nürburgring

 Σχολιάστε 
1.623 Επισκέψεις στο άρθρο (31/7/2025)
Kia EV4: 95% υγεία μπαταρίας με 110.000 χλμ. & «ξύλο» στο Nürburgring
2 Φωτογραφίες »

Τεστ αντοχής με 10.000 χλμ. στην «πράσινη κόλαση» και συνεχείς κύκλους υπερφόρτισης.
Μέρος της δοκιμασίας η κάλυψη 110.000 χλμ. σε κάθε σενάριο οδήγησης, η υγεία της μπαταρίας έπεσε μόνο κατά 5%.
Η Kia προσφέρει 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύηση και υπόσχεται να διατηρηθεί χωρητικότητα μπαταρίας τουλάχιστον 70%.
Η κορεάτικη μάρκα έχει ήδη αποδείξει τις σπορ προθέσεις της με εκδόσεις GT, ίσως αναμένεται μία δυναμική για το EV4.

autotriti team

Τεστ αντοχής με 10.000 χλμ. στην «πράσινη κόλαση» και συνεχείς κύκλους υπερφόρτισης

Παρόλο που το EV4 δεν προορίζεται για πίστα, η Kia αποφάσισε να δοκιμάσει το ηλεκτρικό της sedan με σκληρό τρόπο στο πιο απαιτητικό circuit του κόσμου, το Nürburgring Nordschleife. Σε ένα εξαντλητικό τεστ 10.000 χλμ., οι μηχανικοί το πίεσαν στο 90-95% της απόδοσής του, με συνεχείς κύκλους υπερφόρτισης ανάμεσα σε γύρους. Ο στόχος; Φυσικά όχι το να σπάσει ρεκόρ γύρου, αλλά να διαπιστωθεί πώς ανταποκρίνεται η μπαταρία, τα ηλεκτρονικά και το σασί σε θερμική και μηχανική καταπόνηση που ξεπερνά τα καθημερινά δεδομένα.

Μέρος της δοκιμασίας η κάλυψη 110.000 χλμ. σε κάθε σενάριο οδήγησης, η υγεία της μπαταρίας έπεσε μόνο κατά 5%

Η πρόκληση του Nürburgring ήταν μόνο ένα κομμάτι μιας ευρύτερης προσπάθειας. Συνολικά, το EV4 κάλυψε 110.000 χιλιόμετρα σε δημόσιους ευρωπαϊκούς δρόμους, αντιμετωπίζοντας κάθε πιθανό σενάριο: από παγωμένες, ορεινές διαδρομές μέχρι καλοκαιρινή κυκλοφοριακή συμφόρηση σε αστικά κέντρα. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, μηχανικοί της Hyundai Motor Europe Technical Center αξιολογούσαν την απόδοση του συστήματος μετάδοσης, των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και – φυσικά – της μπαταρίας.

Αξιοσημείωτο είναι πως, μετά την ολοκλήρωση όλου του κύκλου δοκιμών, το αυτοκίνητο εμφάνισε 95% «υγεία μπαταρίας», δηλαδή απώλεια μόλις 5% της αρχικής χωρητικότητας. Ένα νούμερο που εμπνέει εμπιστοσύνη στην ηλεκτροκίνηση για το μέλλον.

Η Kia προσφέρει 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύηση και υπόσχεται να διατηρηθεί χωρητικότητα μπαταρίας τουλάχιστον 70%

Το EV4 βασίζεται σε 400βολτη αρχιτεκτονική, γεγονός που το καθιστά πιο προσιτό τεχνολογικά από τα μεγαλύτερα μοντέλα της Kia που χρησιμοποιούν 800V. Όλα τα EV4 εξοπλίζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα 201 ίππων τοποθετημένο εμπρός, προσφέροντας αξιόλογες επιδόσεις για καθημερινή χρήση. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η βασική έκδοση συνοδεύεται από μπαταρία 58,3 kWh, ενώ η κορυφαία φέρει μεγαλύτερη μονάδα 81,4 kWh.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, η Kia προσφέρει εγγύηση διάρκειας 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων, δεσμευόμενη ότι η μπαταρία θα διατηρεί τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας. Η συγκεκριμένη πολιτική ευθυγραμμίζεται με τις κορυφαίες πρακτικές του κλάδου και επιβεβαιώνει τη δέσμευση της εταιρείας στην ποιότητα και την ανθεκτικότητα.

Η κορεάτικη μάρκα έχει ήδη αποδείξει τις σπορ προθέσεις της με εκδόσεις GT, ίσως αναμένεται μία δυναμική για το EV4

Αν και το EV4 δεν σχεδιάστηκε ως σπορ μοντέλο, η Kia απέδειξε πως η πλατφόρμα του μπορεί να αντέξει πολλά περισσότερα από την καθημερινή χρήση. Οι δοκιμές στο Nürburgring δεν έγιναν για λόγους εντυπωσιασμού, αλλά για να αποκτηθεί εμπειρία και να διασφαλιστεί πως ακόμα και υπό πίεση, το αυτοκίνητο παραμένει αξιόπιστο και ασφαλές. Ωστόσο, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι η εταιρεία έχει ήδη δείξει προδιάθεση για πιο σπορ προσεγγίσεις με τα μοντέλα GT που διαθέτει σε άλλες σειρές.

 Το EV4, λοιπόν, ίσως δεν είναι μόνο ένας στιβαρός καθημερινός σύντροφος. Μπορεί, στο μέλλον, να αποτελέσει και τη βάση για μια πιο δυναμική, GT έκδοση, που θα εκμεταλλεύεται την ανθεκτικότητα που αποδείχθηκε στις δοκιμές. Όπως φαίνεται, η τεχνογνωσία υπάρχει και η Kia δείχνει αποφασισμένη να τη χρησιμοποιήσει

ford
MG