• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
«Κράζουν» τα μικρά turbo. Τα έχουν οδηγήσει όμως;

«Κράζουν» τα μικρά turbo. Τα έχουν οδηγήσει όμως;

6.456 Επισκέψεις στο άρθρο (15/1/2022)

Καλά να ξέρεις και να κράζεις; Αν όμως το μόνο 1.300άρι που έχεις οδηγήσει είναι Corolla 25ετίας, τότε τι άποψη μπορεί να έχεις για τα σύγχρονα 1,3 τούρμπο μοτέρ;

Όσοι ξέρεις ότι τα «κράζουν», έχουν οδηγήσει ποτέ μικρό μοτέρ με τούρμπο;

Όλοι έχουν ίσο δικαίωμα στην άποψή μας. Αυτό όμως δε σημαίνει πως είναι και όλες οι απόψεις ίσες σε αξία. Γιατί άλλο να έχεις οδηγήσει ένα μικρό τούρμπο και να ξέρεις, και άλλο να κράζεις χωρίς να έχεις μπει καν για βόλτα.

Παρόλα αυτά στο ίντερνετ δεν δίνουμε λογαριασμό ούτε για το τι είμαστε, ούτε το τι ξέρουμε, ούτε το τι λέμε. Όμως διαβάζουμε και διαμορφώνουμε άποψη, από αυτά που γράφονται. Και η άποψη για τα μικρά τούρμπο φαίνεται πως εδώ και 10 και πλέον χρόνια παραμένει μάλλον αρνητική.

Πως δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1500 κιλά με ένα μικρό μοτέρ, 1,2-1,3 λίτρα και τούρμπο, ότι και να λέμε, και παρά την λέξη «τούρμπο» μετά τον κυβισμό του, αντιμετωπίζεται σαν να ήταν τα 1.200 κυβικά το μόνο χαρακτηριστικό του.

Και φυσικό είναι αν αφήσεις την λέξη «τούρμπο» στην άκρη, να ξυπνήσουν οι μνήμες του παρελθόντος (ή και για κάποιους και του παρόντος) όταν ανέβαινες με το παλιό Nissan Almera (ή και Sunny) την ανηφόρα για το χωριό γεμάτος, και ήθελες μέχρι και πρώτη στο κιβώτιο για να τη βγάλεις.

Ή το προσπέρασμα που ποτέ δεν έκανες στον Αχλαδόκαμπο με το Kadett, γιατί ήξερες πως ήθελες πέντε λεπτά για να επιταχύνεις 60-80, ακόμη και αν ήσουν άδειος, πόσο μάλλον με πέντε επιβάτες και αποσκευές.

Όμως να αυτές είναι οι μόνες εικόνες που έχεις από 1.300 κυβικά, και μάλιστα σε ελαφρύτερα αυτοκίνητα, είναι τελείως λανθασμένες. Από τη μία γιατί τα μικρά τούρμπο μοτέρ έχουν σίγουρα περισσότερα άλογα. Όμως τα άλογα δεν λένε παρά μόνο μέρος της ιστορίας.

Η υπόλοιπη ιστορία είναι στη ροπή, που είναι 50% περισσότερη από αυτή ενός (ατμοσφαιρικού) δίλιτρου αυτοκινήτου. Που σημαίνει πως ρεπρίζ, επιτάχυνση και ανηφόρες είναι εύκολη υπόθεση. Πολύ πιο εύκολη και παρά το βάρος, από ένα 2λιτρο της ίδιας εποχής με το γνωστό Starlet 1.300 που συγκρίνεις.

Και για το κερασάκι; Το κιβώτιο ταχυτήτων. Γιατί με 6 σχέσεις, τα μικρά τούρμπο έχουν κλιμάκωση που να ευνοεί τις επιδόσεις και την κατανάλωση, αφού σε κάθε αλλαγή είσαι «μέσα» στην καμπύλη ροπής.

Οπότε τι λες; Επιμένεις να συγκρίνεις τα μικρά ατμοσφαιρικά μοτέρ 20ετίας και βάλε, με τα τούρμπο μοτέρ σήμερα; και τελικά η άποψή σου είναι από εμπειρία με ένα μικρό τούρμπο; Ή μήπως δεν έχεις οδηγήσει μικρό τούρμπο ποτέ;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »