ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Χάθηκε η «μόστρα» στα ηλεκτρικά τώρα που τόσα πολλά είναι κινέζικα;

(7/7/2025)
Χάθηκε η «μόστρα» στα ηλεκτρικά τώρα που τόσα πολλά είναι κινέζικα; | autotriti.gr

Χάθηκε η «μόστρα» στα ηλεκτρικά τώρα που τόσα πολλά είναι κινέζικα; | autotriti.gr

Κάποιοι πλήρωσαν 40.000 για Tesla 10ετίας όσο η ηλεκτροκίνηση ήταν ακόμη καινούργια.
Η τεχνολογία είναι πλέον κοινότυπη και τα ηλεκτρικά δεν σηκώνουν «φρύδια» όταν περνούν.
Τα «άγνωστα» αυτοκίνητα δεν έχουν πλέον το μυστήριο του καινούργιου.
Επανέρχεται σταδιακά η «τάξη» με τις premium μάρκες να ξαναπαίρνουν την θέση τους.

autotriti team

Κάποιοι πλήρωσαν 40.000 για Tesla 10ετίας όσο η ηλεκτροκίνηση ήταν ακόμη καινούργια

Πόση φιγούρα μπορείς να κάνεις σήμερα με ένα ηλεκτρικό; Σίγουρα όχι όση μπορούσες πριν μόλις πέντε χρόνια, που η τεχνολογία ήταν καινούργια. Μήπως όμως έχει χαθεί τελείως το ζήτημα της «μόστρας» και έγιναν πλέον και τα ηλεκτρικά απλά κοινότυπα, και θες πάλι, όπως πριν, ένα premium για να «δειχτείς»;

Μόλις πέντε χρόνια πέρασαν από τότε που κάποιοι έδιναν 40.000 ευρώ, όσο ένα ολοκαίνουργιο Audi A4 για να πάρουν ένα Tesla Model S 10ετίας με παλιά μπαταρία και πλαστικά από Hyundai Atos 30 ετών. Γιατί; Γιατί η ηλεκτροκίνηση και η Tesla ήταν ακόμη συνώνυμα πράγματα, και ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα ξεχώριζε σαν τη μύγα μες το γάλα, και έκανε «μπαμ». Η ηλεκτροκίνηση ήταν φρέσκο πράγμα και όσοι την υιοθετούσαν νωρίς φάνταζαν «προχωρημένοι» και σίγουρα πιο «πλούσιοι», αν και η «σαραντάρα» για το Tesla δεν ήταν η πιο έξυπνη κίνηση.

Η τεχνολογία είναι πλέον κοινότυπη και τα ηλεκτρικά δεν σηκώνουν «φρύδια» όταν περνούν

Σήμερα όμως το πράγμα είναι τελείως διαφορετικό. Η ηλεκτροκίνηση είναι κοινός τόπος. Ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχουν όλοι όσοι μπορούν να έχουν και καινούργιο αυτοκίνητο. Η φιγούρα περιορίζεται λοιπόν στο «καινούργιο» και όχι στο ηλεκτρικό. Και με τόσα ηλεκτρικά πλέον στο δρόμο, κανείς δεν ξαφνιάζεται όταν περνάει ένα χωρίς να κάνει καθόλου ήχο. Για πολλούς μάλιστα, η πόλωση που έχει δημιουργήσει η ηλεκτροκίνηση και έχει χωρίσει την αγορά στα δύο, ένα ηλεκτρικό μπορεί να γίνει και «σημαία» για να το κράξουν. Τα πράγματα έχουν αλλάξει εντελώς.

Τα «άγνωστα» αυτοκίνητα δεν έχουν πλέον το μυστήριο του καινούργιου

Αυτό που σίγουρα έχει αλλάξει είναι το πώς βλέπουμε τα «άγνωστα» μοντέλα στο δρόμο. Όσο οι κατασκευαστές λανσάρισαν τα πρώτα τους ηλεκτρικά, πολλά δεν ήξερες καν τι μάρκα είναι μέχρι να δεις το σηματάκι στο καπό. Η σχεδίαση άλλαξε ριζικά και απότομα και πολλά αυτοκίνητα έγιναν αγνώριστα, κάνοντας το «άγνωστο» και λίγο εξωτικό, όσο τουλάχιστον η ηλεκτροκίνηση ήταν καινούργια. Σήμερα όταν βλέπεις άγνωστο αυτοκίνητο στο δρόμο, υποθέτεις πως είναι κινέζικο και εκτός από μια δεύτερη ματιά από περιέργεια, δύσκολα θα του ρίξεις τρίτη από «θαυμασμό» γιατί είναι κάτι νέο, φρέσκο και μάλλον ακριβό. Ίσα ίσα, με τους γνωστούς κατασκευαστές να έχουν κατασταλάξει στα σχέδιά τους, αν ένα αυτοκίνητο δεν το αναγνωρίσεις αμέσως, απλά το αγνοείς. Το αντίθετο από πριν.

Επανέρχεται σταδιακά η «τάξη» με τις premium μάρκες να ξαναπαίρνουν την θέση τους

Που σημαίνει πως για όποιον το αυτοκίνητο είναι «φιγούρα» ένα ηλεκτρικό από μόνο του δεν τα καταφέρνει. Ακόμη περισσότερο ένα ηλεκτρικό από νέα μάρκα είναι ακόμη πιο δύσκολο να πουλήσει «μόστρα». Και σίγουρα ένα Tesla, ειδικά τώρα που τα καμώματα του Musk έριξαν την εικόνα της μάρκας στα τάρταρα. Αυτό όμως σημαίνει πως για όσους θέλουν να δείχνουν το αυτοκίνητό τους, η επιστροφή στις παλιές, καλές, γνωστές premium μάρκες είναι ο μόνος τρόπος. To «status symbol» επέστρεψε στους παραδοσιακούς κατασκευαστές που πλέον έχουν άλλη βαρύτητα, συμβατικά ή ηλεκτρικά, και οι premium από αυτούς ξαναπήραν τη θέση τους στην κορυφή της αυτοκινητιστικής ταξινόμησης.
 
Εσύ τι λες όμως; Ισχύει; Υπάρχει ακόμη «μούρη» στην ηλεκτροκίνηση ή είναι πια κοινότυπη; Και τι πρέπει να δεις στο δρόμο σήμερα για να σε εντυπωσιάσει;

ford
ford
mercedes value