ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ξέρεις πόσα χρώματα ταξί «παίζουν» στην Ελλάδα;

 Σχολιάστε 
5.285 Επισκέψεις στο άρθρο (14/8/2024)
Ξέρεις πόσα χρώματα ταξί «παίζουν» στην Ελλάδα;
2 Φωτογραφίες »

- Κίτρινα ταξί στην Αθήνα από το 1981 έως σήμερα
- Εκτός από κίτρινα (Αθήνα) και μπλε (Θεσσαλονίκη) υπάρχουν τουλάχιστον άλλα 10 χρώματα
- Ίσως η χώρα με τα περισσότερα χρώματα ταξί στον Κόσμο
- 1ο επίσημο ταξί στην Ελλάδα ήρθε το 1902, αλλά υπήρχαν και πειρατικά

Κίτρινα ταξί στην Αθήνα από το 1981 έως σήμερα

Όσοι κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας, σίγουρα βλέπουν την «κίτρινη φυλή» να κατακλύζει τους δρόμους. Ωστόσο τα ταξί της πρωτεύουσας δεν ήταν πάντα κίτρινα. Πιο συγκεκριμένα, με τα χρόνια είχε καθιερωθεί τα ταξί να έχουν γκρι χρώμα, ωστόσο το 1981, επί κυβερνήσεως Ανδρέα Παπανδρέου, με υπουργική απόφαση, ορίστηκε πως όλα τα ταξί σε Αθήνα και Πειραιά πρέπει να βαφτούν με πορτοκαλί ή κίτρινο χρώμα. Για να επισημοποιηθεί βέβαια αυτό χρειάστηκαν 3 χρόνια, με τα ταξί της Αττικής εκτός από κίτρινο χρώμα, να πρέπει να έχουν και μια μπλε σκούρα λωρίδα περιμετρικά, κάτω από τα παράθυρα.

Εκτός από κίτρινα (Αθήνα) και μπλε (Θεσσαλονίκη) υπάρχουν τουλάχιστον άλλα 10 χρώματα

Το κίτρινο χρώμα επελέγη γιατί είναι πιο ευδιάκριτο στο σκοτάδι, αλλά και γιατί δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένο μεταξύ των υπόλοιπων αυτοκινήτων. Ωστόσο, εκτός της πρωτεύουσας, εκείνη την εποχή αποφασίστηκε να έχουν ενιαίο χρώμα τα ταξί σε κάθε πόλη της Ελλάδας.

Έτσι βρεθήκαμε να έχουμε κίτρινα ταξί (Αθήνα, Πειραιάς, Αλεξανδρούπολη, Κιλκίς, Μυτιλήνη), μπλε ταξί με λευκό ουρανό (Θεσσαλονίκη, Πρέβεζα, Κοζάνη, Ρόδο), βυσσινί (Πάτρα, Έδεσσα) και γκρι-ασημί (Λάρισα, Αργος, Ηράκλειο, Βόλος, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Μεσολόγγι, Καρπενήσι, Σαλαμίνα, Σάμος κ.α.).

Ίσως η χώρα με τα περισσότερα χρώματα ταξί στον Κόσμο

Όμως εκτός από τα 4 «βασικά» χρώματα που αναφέραμε, υπάρχουν αρκετές ακόμα παραλλαγές, με «κοντινά» χρώματα και διχρωμίες. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν Κόκκινα (πχ. Λαμία) μονόχρωμα ή με λευκή οροφή (Ηγουμενίτσα), πορτοκαλί (Καβάλα), πράσινα κυπαρισσί (Γιάννενα) και με λευκό ουρανό (Ξάνθη), χρυσά με λευκή οροφή (Αρτα), ανοιχτό γαλάζιο με λευκό ουρανό (Φλώρινα) και τελείως λευκά (Ρέθυμνο) ή μπεζ (Καλαμάτα, που παλιότερα είχαν λαδί χρώμα).

Όλοι οι παραπάνω χρωματικοί συνδυασμοί, ξεπερνούν τους 10 και (θεωρητικά) είναι πάνω από τις 2 χώρες με τα περισσότερα χρώματα ταξί στον κόσμο, το Μαρόκο και την Ταϊλάνδη. Ωστόσο δεν μπορεί επίσημα να δηλωθεί κάτι τέτοιο, καθώς και στις υπόλοιπες χώρες μπορούν να υπάρχουν αρκετές παραλλαγές.
 

1ο επίσημο ταξί στην Ελλάδα ήρθε το 1902, αλλά υπήρχαν και πειρατικά

Τέλος, αξίζει να αναφερθούμε στο πρώτο ταξί που ξεκίνησε επίσημα να λειτουργεί στην χώρα μας και πιο συγκεκριμένα στην Αθήνα το 1902. Την εποχή εκείνη τα αυτοκίνητα εκτός από δυσεύρετα ήταν και ιδιαίτερα ακριβά, με αποτέλεσμα ελάχιστοι να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα. Η ανάγκη για πιο έκτακτες ή πολυτελείς μετακινήσεις (εκτός δηλαδή από τη μετακίνηση με ζώα και περπατώντας), έφερε στο προσκήνιο ιδιωτικά αυτοκίνητα που λειτουργούσαν πειρατικά ως ταξί μερικά χρόνια νωρίτερα.
 

Hyundai
MINETTA AYTOKINHTO KAI KATOIKIA