ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κυβερνοεπίθεση «πάγωσε» την Jaguar Land Rover – Δάνειο £500 εκατ. για στήριξη προμηθευτών

1.035 Επισκέψεις στο άρθρο (6/10/2025)
Κυβερνοεπίθεση «πάγωσε» την Jaguar Land Rover – Δάνειο £500 εκατ. για στήριξη προμηθευτών
2 Φωτογραφίες »

Η κυβερνοεπίθεση «πάγωσε» την παραγωγή από τις 31/8.
Δάνειο £500 εκατ. για στήριξη προμηθευτών.
Αγγλική κρατική εγγύηση – μαξιλάρι £1,5 δισ.
Σταδιακή επανεκκίνηση της παραγωγής.
Η διακοπή των εργασιών κοστίζει £50 εκατομμύρια κάθε εβδομάδα.

autotriti team

Η κυβερνοεπίθεση «πάγωσε» την παραγωγή από τις 31/8

Μια σοβαρή κυβερνοεπίθεση έπληξε τη Jaguar Land Rover (JLR) στα τέλη Αυγούστου, αναγκάζοντας την εταιρεία να κλείσει προληπτικά τα συστήματά της. Η επίθεση ξεκίνησε στις 31 Αυγούστου και «πάγωσε» πλήρως την παραγωγή στα εργοστάσια της JLR από εκείνη την ημέρα. Ως αποτέλεσμα, όλες οι γραμμές συναρμολόγησης σε Βρετανία, Σλοβακία, Βραζιλία και Ινδία παρέμειναν ακινητοποιημένες, προκαλώντας ευρεία διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η παραγωγή δεν είχε επανεκκινήσει καθόλου μέσα στον Σεπτέμβριο, καθώς η εταιρεία διερευνούσε και αντιμετώπιζε το πρόβλημα, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλες απώλειες εσόδων.

Δάνειο £500 εκατ. για στήριξη προμηθευτών

Σε μια προσπάθεια να σταθεροποιήσει τις δραστηριότητές της και να υποστηρίξει το δίκτυο προμηθευτών της, η Jaguar Land Rover προχωρά στη σύναψη ιδιωτικού δανείου ύψους έως και £500 εκατομμυρίων (περίπου 575 εκατ. ευρώ). Το δάνειο αυτό θα χρηματοδοτηθεί από ιδιωτικές πηγές και σκοπό έχει να προσφέρει ρευστότητα στους προμηθευτές που πλήττονται, ώστε να διασφαλιστεί ότι η αλυσίδα εφοδιασμού παραμένει ζωντανή κατά τη διακοπή λειτουργίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το δάνειο κανονίζεται ιδιωτικά και είναι ανεξάρτητο από την κρατική εγγύηση που ανακοινώθηκε παράλληλα. Σύμφωνα με πηγές, η JLR έχει επίσης προσφύγει σε εμπορικές τράπεζες αναζητώντας επιπλέον χρηματοδότηση ύψους περίπου £2 δισεκατομμυρίων, προκειμένου να ενισχύσει τη ρευστότητά της και να αντιμετωπίσει τις πιέσεις που προκάλεσε η κρίση.
 
Παράλληλα με το δάνειο, η ίδια η εταιρεία έχει λάβει προσωρινά μέτρα υποστήριξης των συνεργατών της. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της JLR, έχει δημιουργηθεί ειδικό γραφείο βοήθειας (help desk) για προμηθευτές και εφαρμόστηκε χειροκίνητο σύστημα πληρωμών ώστε να εξοφληθούν εκκρεμείς οφειλές, ενώ καταβάλλονται προσπάθειες για την πλήρη αποκατάσταση των αυτοματοποιημένων συστημάτων πληρωμών. Πράγματι, η JLR ανέφερε ότι έθεσε σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα «σταδιακής επανεκκίνησης» των λειτουργιών της – αρχικά όχι της παραγωγής, αλλά των κρίσιμων ψηφιακών υποδομών. Το τμήμα πληροφορικής κατάφερε να επαναφέρει μέρος των συστημάτων, επιτρέποντας στην εταιρεία να επεξεργάζεται πληρωμές προς προμηθευτές και να καταχωρεί νέα οχήματα, ακόμη κι αν οι γραμμές παραγωγής παρέμεναν ανενεργές.

Αγγλική κρατική εγγύηση – μαξιλάρι £1,5 δισ.

 
Η σοβαρότητα της κατάστασης ανάγκασε και την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να παρέμβει. Στα τέλη Σεπτεμβρίου, οι βρετανικές αρχές ανακοίνωσαν ένα πακέτο στήριξης για τη Jaguar Land Rover υπό τη μορφή κρατικής εγγύησης δανείου ύψους £1,5 δισεκατομμυρίων (περίπου 1,7 δισ. ευρώ). Πρόκειται ουσιαστικά για ένα εγγυημένο από το κράτος δάνειο, μέσω του οργανισμού UK Export Finance, σχεδιασμένο να προσφέρει στους προμηθευτές βεβαιότητα ότι θα πληρωθούν, καθώς η παραγωγή της JLR παραμένει παγωμένη. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που μια ιδιωτική εταιρεία στη Βρετανία λαμβάνει τέτοιου είδους κρατική χρηματοδοτική στήριξη ως αποτέλεσμα κυβερνοεπίθεσης.
 
Ο λόγος για αυτήν την πρωτοφανή κρατική εγγύηση ήταν ο άμεσος κίνδυνος κατάρρευσης πολλών μικρών επιχειρήσεων-προμηθευτών της JLR. Η JLR απασχολεί περίπου 30.000 εργαζόμενους στα δικά της εργοστάσια στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ επιπλέον περίπου 100.000 άνθρωποι εργάζονται σε εταιρείες της ευρύτερης αλυσίδας εφοδιασμού της. Πολλοί από αυτούς τους προμηθευτές βασίζονται αποκλειστικά στη JLR για δουλειά, και με τη διακοπή των παραγγελιών υπήρχε φόβος χρεοκοπίας τους. Μάλιστα, μια κοινοβουλευτική επιτροπή ανέφερε ότι ορισμένοι μικροί προμηθευτές δήλωσαν πως διέθεταν ρευστότητα μόλις για μία εβδομάδα ακόμη πριν ξεμείνουν από μετρητά. Η κυβέρνηση, λοιπόν, παρενέβη για να αποτρέψει ένα κύμα καταρρεύσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Βάσει της συμφωνίας, η JLR θα αποπληρώσει το κρατικά εγγυημένο αυτό δάνειο σε ορίζοντα πενταετίας, ώστε να ενισχύσει τα ταμειακά της διαθέσιμα και να μπορέσει να καλύψει τις καθυστερημένες πληρωμές προς τους προμηθευτές της.
 

Σταδιακή επανεκκίνηση της παραγωγής

Η Jaguar Land Rover έχει ξεκινήσει μια προσεκτική, σταδιακή προσπάθεια επανεκκίνησης της παραγωγής της. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, σήμερα 6 Οκτωβρίου ξεκινά η μερική επαναλειτουργία ορισμένων παραγωγικών μονάδων της εταιρείας. Ο στόχος είναι να επανεκκινήσουν οι γραμμές συναρμολόγησης τόσο στα εργοστάσια του Ηνωμένου Βασιλείου (Σόλιχαλ, Γούλβερχαμπτον, Χέιλγουντ) όσο και στις εγκαταστάσεις της JLR στη Σλοβακία, τη Βραζιλία και την Ινδία .
Παρόλα αυτά, επικρατεί η εκτίμηση ότι η πλήρης αποκατάσταση της παραγωγικής ικανότητας θα απαιτήσει αρκετό χρόνο. Πηγές κοντά στην εταιρεία ανέφεραν ότι η JLR δύσκολα θα επανέλθει σε πλήρεις ρυθμούς λειτουργίας πριν τα Χριστούγεννα. Μέχρι και σήμερα, δεν είχε κατασκευαστεί κανένα όχημα από την ημέρα της επίθεσης, ενώ η εταιρεία είχε αναγκαστεί να σταματήσει να δίνει νέες παραγγελίες σε περίπου 700 προμηθευτές της κατά τη διάρκεια του «παγώματος». Το μεγαλύτερο μέρος των 33.000 εργαζομένων της JLR στο ΗΒ παρέμεινε στο σπίτι, με την αγωνία να παρατείνεται για το αν και πότε θα επιστρέψουν στην εργασία τους.

Συνέχεια του άρθρου >>>