ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

MINI Rocketman: Επιστρέφει το αυθεντικό MINI χάρη στην νέα κατηγορία «E-car» της ΕΕ;

1.035 Επισκέψεις στο άρθρο (13/10/2025)
MINI Rocketman: Επιστρέφει το αυθεντικό MINI χάρη στην νέα κατηγορία «E-car» της ΕΕ;
6 Φωτογραφίες »

H νέα κατηγορία «E-car» μοιάζει να βασίστηκε στις αρχές δημιουργίας της MINI.
Το όραμα του συγχρονου MINI Rocketman των 3,4 μέτρων επιστρέφει.
Η ΕΕ θέλει να προστατεύσει τη βιομηχανία της από τις φθηνές κινεζικές εισαγωγές.
Το Rocketman με τιμή κάτω από €20.000 θα μπορούσε να γίνει σύμβολο της ευρωπαϊκής ηλεκτροκίνησης.

autotriti team

H νέα κατηγορία «E-car» μοιάζει να βασίστηκε στις αρχές δημιουργίας της MINI

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άναψε επίσημα το «πράσινο φως» για τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων, γνωστής ως Segment E ή E-car, με στόχο τη μαζική διάδοση οικονομικών, ελαφριών και απόλυτα αστικών ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται ουσιαστικά για το ευρωπαϊκό αντίστοιχο των ιαπωνικών Kei cars που και αυτά περνάνε στην φάση της ηλεκτροκίνησης (βλέπε το Honda N-ONE e:) , δηλαδή μικροσκοπικών, φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων που άλλαξαν την αυτοκίνηση της Ιαπωνίας τη δεκαετία του ʼ60.

Για τη MINI, η εξέλιξη αυτή μοιάζει σαν να γράφτηκε γι’ αυτήν. Μια εταιρεία που γεννήθηκε πάνω στην ιδέα του «μέγιστου χώρου με το ελάχιστο μέγεθος και χαμηλό κόστος», βλέπει τώρα την Ευρώπη να στρώνει τον δρόμο για την επιστροφή ενός πραγματικά «μίνι» MINI.
 

Το όραμα του συγχρονου MINI Rocketman των 3,4 μέτρων επιστρέφει

Το 2011, στη Γενεύη, η MINI είχε παρουσιάσει το Rocketman Concept, ένα πρωτότυπο μόλις 3,4 μέτρων που απέδιδε φόρο τιμής στο αυθεντικό Mini του 1959, συνδυάζοντας μίνιμαλ σχεδίαση, χαμηλό βάρος και εξαιρετική ευελιξία. Παρότι η ιδέα τότε θεωρήθηκε εμβληματική, η παραγωγή δεν προχώρησε ποτέ – το κόστος ανάπτυξης μιας αποκλειστικής πλατφόρμας μικρού αυτοκινήτου ήταν απαγορευτικό και τα περιθώρια κέρδους μηδενικά.
Δεκατέσσερα χρόνια μετά, το Rocketman δείχνει πιο επίκαιρο από ποτέ. Η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία E-car υπόσχεται χαμηλότερους κανονιστικούς περιορισμούς, μικρότερο κόστος συμμόρφωσης και φορολογικά κίνητρα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τους καταναλωτές, κάνοντας βιώσιμη την ιδέα ενός «μίνι-MINI».


Ένα ηλεκτρικό Rocketman με αυτονομία 200-250 χλμ. τιμή κάτω από 20.000 ευρώ και κορυφαίο σχεδιασμό θα μπορούσε να γίνει σύμβολο της ευρωπαϊκής ηλεκτροκίνησης και να γέμιζε τα αστικά κέντρα της Ευρώπης.
6 Φωτογραφίες »

Ένα ηλεκτρικό Rocketman με αυτονομία 200-250 χλμ. τιμή κάτω από 20.000 ευρώ και κορυφαίο σχεδιασμό θα μπορούσε να γίνει σύμβολο της ευρωπαϊκής ηλεκτροκίνησης και να γέμιζε τα αστικά κέντρα της Ευρώπης.

Η ΕΕ θέλει να προστατεύσει τη βιομηχανία της από τις φθηνές κινεζικές εισαγωγές

Η ΕΕ επιδιώκει να προστατεύσει τη βιομηχανία της από τις φθηνές κινεζικές εισαγωγές, προσφέροντας παράλληλα προσιτή ηλεκτροκίνηση στους πολίτες. Όπως τα Kei cars έδωσαν ώθηση σε μάρκες όπως η Suzuki και η Honda, έτσι και τα E-cars θα μπορούσαν να προσφέρουν νέα ζωή στις ευρωπαϊκές φίρμες που βλέπουν τις πωλήσεις τους να πέφτουν. Η MINI, που τα τελευταία χρόνια «μεγάλωσε» μέσω μοντέλων όπως το Countryman, έχει χάσει σε ένα βαθμό το στοιχείο του «less is more» που την έκανε να ξεχωρίζει στο παρελθόν. Ένα Rocketman παραγωγής, μικρότερο από το Cooper, θα μπορούσε να επαναφέρει το brand στις ρίζες του — ως το πιο «έξυπνο» μικρό αυτοκίνητο της πόλης.

Το Rocketman με τιμή κάτω από €20.000 θα μπορούσε να γίνει σύμβολο της ευρωπαϊκής ηλεκτροκίνησης

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν μπορεί να υπάρξει κερδοφορία σε τόσο μικρή κατηγορία. Η BMW Group ενδέχεται να χρειαστεί συνεργασίες ή κοινές πλατφόρμες, ενώ η παραγωγή σε μικρότερη κλίμακα, όπως στο εργοστάσιο της Οξφόρδης, θα απαιτήσει πιθανότατα νέες τεχνολογίες μπαταριών και φθηνότερα ηλεκτρικά συστήματα.
Ωστόσο, η δυναμική είναι προφανής: ένα ηλεκτρικό Rocketman με αυτονομία 200-250 χλμ., τιμή κάτω από €20.000 και κορυφαίο σχεδιασμό θα μπορούσε να γίνει σύμβολο της ευρωπαϊκής ηλεκτροκίνησης και να γέμιζε τα αστικά κέντρα της Ευρώπης.
Η δημιουργία της κατηγορίας E-car δεν αφορά απλώς μικρά ηλεκτρικά για την πόλη, θα μπορούσε να αποτελέσει το πεδίο όπου η Ευρώπη θα ξαναβρεί την καινοτομία της στα αυτοκίνητα. Αν η MINI αποφασίσει να τολμήσει, το Rocketman μπορεί να μετατραπεί από ξεχασμένο concept σε σημείο αναφοράς της νέας εποχής των «μίνι» EVs, αναβιώνοντας το επαναστατικό πνεύμα του 1959 που έκανε το όνομα MINI θρύλο.
Εσύ θα ήθελες να σποκτήσεις ένα MINI Rocketman αν έμπαινε στην παραγωγή;