Ντέρμπι αιωνίων: Mercedes A-Class ή BMW Σειρά 1;

57.001 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2019)

Η έλευση της νέας BMW Σειράς 1 σήμανε τα τύμπανα του «πολέμου» στην κλάση των premium μικρομεσαίων, εκεί που η Mercedes A-Class ήταν μέχρι πρότινος η πιο «φρέσκια» πρόταση. Ποια είναι τα «όπλα» τους και ποιο κερδίζει τελικά στο ντέρμπι των αιωνίων;

Οι Mercedes-Benz και BMW έχουν μια άτυπη κόντρα εδώ και 10ετίες, η οποία, λίγο παλαιότερα, εστίαζε κυρίως σε σεντάν μοντέλα –C-Class Vs Σειρά 3, E-Class Vs Σειρά 5 κ.λπ.- αλλά πλέον, με τις νέες τάσεις της εποχής, επικεντρώνεται μια οκτάβα χαμηλότερα στα μικρομεσαία μοντέλα, καθώς επίσης και λίγο… ψηλότερα στα SUV. Εμείς θα ασχοληθούμε με τη μονομαχία ανάμεσα στις νέες γενιές της Mercedes A-Class και της άρτι αφιχθείσας BMW Σειράς 1.

Το big thing της Σειράς 1 είναι η «στροφή» στην προσθιοκίνηση, κάτι που επετεύχθη πάνω σε νέο δάπεδο, το οποίο προσφέρει, μεταξύ άλλων, αυξημένους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Στο πεδίο των διαστάσεων, η νέα Σειρά 1 είναι ακριβώς 10 πόντους μικρότερη από την A-Class σε μήκος (Σειρά 1: 4.319 χλστ., A-Class: 4.419 χλστ.), ενώ έχει και κοντύτερο μεταξόνιο κατά 59 χλστ. (Σειρά 1: 2.670 χλστ., A-Class: 2.729 χλστ.). Όπως και το βαυαρικό μικρομεσαίο, έτσι και η A-Class βασίζεται σε νέο δάπεδο και πιο συγκεκριμένα στην αναδιαμορφωμένη πλατφόρμα MFA (Modular Front Architecture). Παρά το μικρότερο μήκος, ο «Aσσος» έχει μεγαλύτερο όγκο αποσκευών κατά 10 λτ. από την A-Class (370 λτ.), ενώ και τα δύο premium μικρομεσαία υπόσχονται ευρυχωρία για τους επιβάτες, με τις δύο μάρκες να διατείνονται για την αύξηση των χώρων για κεφάλι, γόνατα και ώμους.

Συνεχίζοντας με την καμπίνα, το εσωτερικό των δύο μοντέλων είναι αυτό που λέμε «ο ορισμός του premium». Μαλακές επενδύσεις, ψηφιακά βοηθήματα και λειτουργίες, υλικά υψηλής ποιότητας και γενικότερα όλο το πακέτο που συνοδεύει τη γκάμα των δύο εταιρειών δίνουν βροντερό «παρών». Η A-Class έχει πιο hi-tech προσανατολισμό με το «κάδρο» του MBUX (Mercedes-Benz User Experience) και τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών (στη βασική έκδοση είναι 7 ιντσών) ωστόσο, και η Σειρά 1 δεν πάει πίσω με την κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής 8,8 ιντσών -προαιρετικά 10,25 ιντσών- του συστήματος infotainment BMW Operating System 7.0 να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Από εκεί και πέρα, οι καμπίνες κινούνται σε γνώριμα για την εκάστοτε μάρκα σχεδιαστικά μονοπάτια, χωρίς να λείπουν τα στοιχεία που τις χαρακτηρίζουν (π.χ. ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης στην κονσόλα της BMW).
 

Φτάνουμε στο πεδίο των κινητήρων, εκεί που η A-Class έχει το πάνω χέρι με μεγαλύτερη παλέτα επιλογών. Στη βάση των μηχανικών συνόλων του «αστεριού» βρίσκεται ο νέος βενζινοκινητήρας M282 χωρητικότητας 1.332 κ.εκ. σε τρεις εκδόσεις ισχύος με 109 (A 160), 136 (A 180) και 163 (A 200) άλογα. Πάνω από αυτόν βρίσκεται ο 2λιτρος M260 σε δύο version με 190 (A 220) και 224 (A250) ίππους, ενώ στην κορυφή έχουμε -προς το παρόν- τον εξίσου 2 λτ. κινητήρα της AMG A 35 με 306 άλογα. Στο diesel συναντούμε τον OM608 turbo κινητήρα των 1,5 λτ. με 95 (A 160d) και 116 (A 180d) άλογα, ενώ υπάρχει και ένα 2λιτρος με 150 (Α 200d) και 190 (A 220d) άλογα, αντίστοιχα.
 
 
Από την άλλη, η Σειρά 1 λανσάρεται με 3 πετρελαιοκινητήρες και 2 βενζινοκινητήρες. Αρχίζοντας από το diesel, συναντούμε τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1,5 λτ. με ισχύ 116 ίππων στην έκδοση 116d, ενώ ένα σκαλοπάτι ψηλότερα βρίσκεται η 118d με το 2λιτρο μοτέρ των 150 ίππων. Κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση η 120d xDrive με τον 2λιτρο κινητήρα που αποδίδει 190 άλογα. Στη βενζίνη, αρχική έκδοση είναι η 118i με τον 3κύλινδρο 1.500άρη turbo κινητήρα των 140 ίππων και επόμενο στάδιο είναι ο ισχυρότερος «Ασσος», M135i xDrive, με τον τετρακύλινδρο turbo χωρητικότητας 2,0 λτ. με ονομαστική ισχύ 306 ίππων.

Στην εξωτερική εμφάνιση, τέλος, ο «Ασσος» άλλαξε ριζικά υιοθετώντας τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της BMW με φαρδύτερο look, μυώδεις καμπύλες και έντονες γραμμές. Τα «νεφρά» στη μάσκα είναι ενωμένα, όπως και στην πιο πρόσφατη 3άρα, ενώ γενικά το σχήμα παραπέμπει σε μύτη καρχαρία. Ολοκαίνουργιοι προβολείς και προφυλακτήρες εμπρός και πίσω συνθέτουν την εικόνα της νέας Σειράς 1, ενώ η πίσω κολόνα διατηρεί το παραδοσιακό στιλ Hofmeister. Στο αντίπαλο στρατόπεδο, η νέα γενιά της A-Class «πατάει» πάνω στο «επιθετικό» σχεδιαστικό προφίλ της προηγούμενης, έχοντας ωστόσο ολοκαίνουριο μπροστινό μέρος, με πιο αιχμηρής σχεδίασης φωτιστικά σώματα LED καθώς και νέα μάσκα και προφυλακτήρα. Η εμφάνιση, όμως, είναι υποκειμενικό ζήτημα, οπότε... περί ορέξεως.

Στο δια ταύτα, είναι πολύ νωρίς για να έχουμε τιμές για τη νέα Σειρά 1 στην ελληνική αγορά, όμως οι Βαυαροί θα έχουν δύσκολη δουλειά, αφού θα πρέπει να ανταγωνιστούν-αντιμετωπίσουν την A-Class με την εισαγωγική έκδοση Α 160 των 22.125 ευρώ στη βενζίνη και Α 160d των 22.000 ευρώ στο diesel.

Εσας, ποιο μοντέλο από τα δύο σας αρέσει περισσότερο και ποιο θα προτιμούσατε να αγοράστε; Και τελικά, είτε φαν του «αστεριού», είτε «Μπεμβεδάκιας» τα οι νέες προτάσεις στα μικρομεσαία επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες που έχετε από τις δύο κραταιές premium φίρμες;

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center