Nissan GT-R: Η «άγνωστη» ιστορία πίσω από την γέννηση του «Godzilla»

14.755 Επισκέψεις στο άρθρο (22/4/2024)
Nissan GT-R: Η «άγνωστη» ιστορία πίσω από την γέννηση του «Godzilla»
2 Φωτογραφίες »

- Το «θαύμα» των 6 κυλίνδρων με την «παράνομη» ιπποδύναμη
- Μοτέρ που «κλειστό» άντεχε πάνω από 600 άλογα
- Το πρώτο γρήγορο 4κίνητο made in Japan
- Οι μηχανικοί της Nissan έκαναν «βίδες» την κορυφαία Porsche της εποχής & δημιούργησαν το απόλυτο JDM εργαλείο

Nissan Skyline R32 GT-R

Με ιστορία 65+ ετών, το Nissan Skyline αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πλέον αγαπημένα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας. Με συνολικά 13 γενιές μέχρι σήμερα και τελευταίο εκπρόσωπο το υστερικά γρήγορο GT-R R35 που φτάνει τους 600 ίππους (και είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε και να οδηγήσουμε στην πίστα των Μεγάρων), το Skyline απέκτησε και ένα ακόμα προσωνύμιο, «Godzilla».

Την ονομασία αυτή την πήρε αρχικά η 8η γενιά του και υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό.

R32: Ο πρώτος Godzilla

Για να καταλάβουμε την σημαντικότητα του R32, πρέπει να αναφέρουμε ότι ο αρχικός σκοπός του Skyline ήταν να αποτελέσει απάντηση στα «αλλοδαπά» μοντέλα που κυριαρχούσαν στους αγώνες αυτοκινήτων της Ιαπωνίας την δεκαετία του `60. Αμερικάνικα, γερμανικά και ιταλικά γρήγορα μοντέλα πρωταγωνιστούσαν την εποχή εκείνη. Έτσι γεννήθηκαν και οι κορυφαίες εκδόσεις του Skyline, με την κωδική ονομασία GT-R, από την 3η γενιά του μοντέλου και έπειτα, γνωστή και ως Hakosuka (1971).

Ωστόσο αυτή η επιτυχία έδειξε να ατονεί με τα χρόνια και ενώ ο ανταγωνισμός «κάλπαζε». Και φτάνουμε στο 1989, στην 8η πλέον γενιά του Skyline, όπου η Nissan έβγαλε το πιο «μαγικό» μέχρι τότε μοντέλο της. Το ισχυρότερο Nissan Skyline R32 GT-R, είχε κάτω από το καπό του έναν νέο, πανίσχυρο κινητήρα, 4διεύθυνση και για πρώτη φορά εξοπλιζόταν με 4κίνηση!


To R32 ήταν το πρώτο 4κίνητο GT-R.
2 Φωτογραφίες »

To R32 ήταν το πρώτο 4κίνητο GT-R.

Το θαύμα των 6 κυλίνδρων & το μυστικό των 2 «Τ»

Ο RB26DETT, όπως ήταν ο κωδικός του, ήταν ένας 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας 2,6 λίτρων και 24 βαλβίδων. Εξοπλιζόταν με δύο τουρμπίνες της Garrett και η απέδιδε 280 ίππους και 360Nm ροπής. Το πιο ενδιαφέρον όμως ήταν πως η ιπποδύναμη αυτή ήταν… «κομμένη» από την Nissan, για νομικούς λόγους καθώς υπήρχε περιορισμός στην ιπποδύναμη των αυτοκινήτων που έβγαιναν από την παραγωγή.

Με ελάχιστο κόπο, μπορούσε κάποιος να παρακάμψει τους «κόφτες» σε εξάτμιση, turbo και εγκέφαλο και το μοτέρ σκαρφάλωνε στους 320 ίππους, ενώ το 0-100 ερχόταν σε λιγότερο από 5 δλ. (4,7), επίδοση ανάλογη των ευρωπαϊκών supercars της εποχής. Μάλίστα το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι οι αντοχές του κινητήρα στη βελτίωση. Σχεδιασμένος για ανθεκτικότητα και αξιοπιστία σε αγωνιστική χρήση, ο RB26DETT μπορούσε να αγγίξει τους 600 ίππους χωρίς να ανοιχθεί το εσωτερικό του! Πώς να μην γεμίσουν τα παιδικά δωμάτια της εποχής με αφίσες του;

Σελίδα 2Το πρώτο γρήγορο 4κίνητο made in Japan και η γερμανική… έμπνευση
Hyundai
OPEL