
Από το μοτίβο με τα αστέρια στο συμβατικό μοντέλο, περνάμε στην ολοκαίνουργια φωτιζόμενη iconic γρίλιας στην νέα Mercedes GLC με EQ Technology.
Είναι αμιγώς ηλεκτρική (EQ Technology), για αυτό έχει «χτιστεί» σε διαφορετική πλατφόρμα - πάτωμα.
Έχει καλύτερους χώρους για επιβάτες & αποσκευές, γιατί είναι πιο μεγάλη σε διαστάσεις.
Στο εσωτερικό υπάρχει η μεγαλύτερη οθόνη ever σε αυτοκίνητο της Mercedes (MBUX Hyperscreen 39,1 ιντσών).
Ολοκαίνουργια σχεδίαση, με κλειστή εμπρός μάσκα που έχει 942 κυψέλες και 140 LED.
Είναι αμιγώς ηλεκτρική (EQ Technology), για αυτό έχει «χτιστεί» σε διαφορετική πλατφόρμα - πάτωμα
Η νέα Mercedes GLC υπήρξε ένα από τα μοντέλα που κέντρισαν τα βλέμματα στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το παγκόσμιο best-seller SUV της luxury γερμανικής μάρκας πέρασε σε καινούργια «φάση» ζωής και έφερε στο προσκήνιο μία σειρά καινοτομίες και νέα χαρακτηριστικά που τη διαχωρίζουν από το υπάρχον μοντέλο.
Προφανώς η σημαντικότερη διαφοροποίηση έχει να κάνει με την γκάμα κινητήρων της. Η νέα Mercedes GLC γίνεται για πρώτη φορά αμιγώς ηλεκτρική και ουσιαστικά αντικαθιστά την EQC. Για να συμβεί αυτό είναι χτισμένη πάνω σε διαφορετικό πάτωμα (πλατφόρμα MB.EA Small), εξ ου και η νέα ονομασία της (Mercedes-Benz GLC with EQ Technology), η οποία εντάσσεται στη γενικότερη αλλαγή φιλοσοφία του brand. Μέχρι στιγμής έχει παρουσιαστεί η κορυφαία έκδοση GLC 400 4MATIC με EQ Technology, ένα 4κίνητο μοντέλο 489 ίππων που αντλεί ενέργεια από μία 94άρα μπαταρία και το οποίο υπόσχεται αυτονομία 713 χιλιομέτρων (WLTP).
Θυμίζουμε ότι η τρέχουσα συμβατική γκάμα της GLC (που εξακολουθεί να κυκλοφορεί) είναι «χτισμένη» πάνω στην πλατφόρμα MRA2. Εδώ έχουμε αποκλειστικά θερμικές προτάσεις, με ήπια υβριδικές επιλογές βενζίνης και diesel, καθώς και Plug-in hybrid σύνολα.
Έχει καλύτερους χώρους για επιβάτες & αποσκευές, γιατί είναι πιο μεγάλη σε διαστάσεις
Η αξιοποίηση νέας πλατφόρμας αυξάνει όλες τις διαστάσεις της νέας Mercedes GLC με EQ Technology. Σε σύγκριση με το υπάρχον μοντέλο είναι μακρύτερη κατά 129 χλστ. (μήκος 4.845 χλστ.), ψηλότερη κατά 23 χλστ. (1.913 χλστ.) και ελάχιστα μεγαλύτερη σε πλάτος (+4 χλστ. στα 1.644 χλστ.). Επίσης, φέρει κατά 92 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.972 χλστ.), που σύμφωνα με τη Mercedes μεταφράζεται σε 47 χλστ. περισσότερο «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών.
Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, το κυρίως πορτ-μπαγκάζ της GLC με EQ Technology είναι στα 570 λίτρα και έχει διπλό πάτωμα με δυνατότητα ρύθμισης ύψους 8 εκατοστών. Συμπληρωματικά, υπάρχουν άλλα 100 λίτρα στο frunk, μπροστά στο καπό. Θυμίζουμε ότι οι mild hybrid εκδόσεις της Mercedes GLC είναι στα 600 λίτρα (390 λτ. οι PHEV), αλλά ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα η ηλεκτρική GLC έχει 100 λίτρα παραπάνω χώρο αποθήκευσης (1.740 έναντι 1.640 λίτρων).

Στην τρέχουσα GLC υπάρχει ξεχωριστός πίνακας οργάνων και οθόνη infotainment, ενώ στην νέα ηλεκτρική Mercedes θα δούμε την MBUX Hyperscreen του σχεδόν 1 μέτρου να εκτείνεται από τη μία άκρη του ταμπλό στην άλλη.
Στο εσωτερικό υπάρχει η μεγαλύτερη οθόνη ever σε αυτοκίνητο της Mercedes (MBUX Hyperscreen 39,1 ιντσών)
Νέο design και πιο εξελιγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο συναντάμε στο εσωτερικό της νέας Mercedes GLC με EQ Technology. Στο τρέχον μοντέλο υπάρχει η οθόνη infotainment των 11,9 ιντσών στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, ενώ μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών.
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC δεν έχει τίποτα από τα παραπάνω, αλλά τα έχει... όλα μαζί. Στη θέση του κλασικού ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια 99,3 εκατοστών (ή αλλιώς 39,1 ιντσών). Το συγκεκριμένο ψηφιακό πάνελ εκτείνεται από άκρη σε άκρη και ξεχωρίζει για την ευκρίνειά του αφού διαθέτει οπίσθιο φωτισμό matrix και 1.000 LED, ενώ προσφέρει δυνατότητα προβολής πολλαπλών θεμάτων και στιλ. Ουσιαστικά μιλάμε για την τελευταία γενιά της MBUX Hyperscreen, χωρίς όμως τα διαχωριστικά πάνελ μεταξύ των τριών οθονών (πίνακας οργάνων, infotainment και οθόνη συνοδηγού σε έξτρα εξοπλισμό).
Εκτός της φουτουριστικής σχεδίασης η υπερ-οθόνη της νέας Mercedes GLC με EQ Technology διακρίνεται και για τις προδιαγραφές της χάρη στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης γίνεται σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης και ελέγχου του ηλεκτρικού SUV της Mercedes. Ο «εγκέφαλος» MB.OS (Mercedes-Benz Operating System) αναλαμβάνει να μάθει το οδηγικό προφίλ, να προσαρμόσει ό,τι χρειάζεται σύμφωνα με τις τρέχουσες συνθήκες και να πάρει αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών, μέσω ισχυρών επεξεργαστών, ικανών να διαχειριστούν 254 τρισεκατομμύρια (!) λειτουργίες το δευτερόλεπτο.
Σελίδα 2 | Σχεδίαση & τεχνολογίες οδήγησης |