• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Από το 2019: Η επόμενη GLA θα είναι πιο πρακτική, πιο ευρύχωρη και πιο ψηλή. Η σχεδίαση θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το πρωτότυπο της Μercedes για την A-Class από την πρόσφατη έκθεση της Σαγκάης.

Από το 2020: Η GLA Coupe θα είναι πιο κοντά στη σημερινή GLA και θα έχει ως στόχο να μη χαθεί το lifestyle κοινό της αγοράς, το οποίο δίνει μικρότερη σημασία σε θέματα χώρων κλπ.

Nέες Mercedes GLA & GLA Coupe

Διαβάστηκε από 20067 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/8/2017

Στη δεύτερη γενιά της GLA, η Mercedes σπάει στα δύο την αρχική ιδέα με στόχο να καλύψει όσο το δυνατόν καλύτερα την αγορά των μικρομεσαίων crossover.

 
What is new
- Δεύτερη γενιά GLA 
- Διπλό σχέδιο με Coupe έκδοση 
- Νέοι κινητήρες 
- Και υβριδική τεχνολογία 
 
Από την πρώτη στιγμή κατά την οποία αποφασίστηκε, μετά από δύο γενιές A-Class, ότι το επόμενο μοντέλο θα άλλαζε από ενός όγκου σχήμα και θα γινόταν κλασικό χάτσμπακ, το σχέδιο των μικρομεσαίων Mercedes μεγάλωσε και έγινε ένα από τα μεγαλύτερα της εταιρείας. Το 2012 λοιπόν η 3η γενιά έφερε και τη σεντάν έκδοση CLA αλλά και την crossover GLA. H τέταρτη γενιά της A-Class βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης αφού το ντεμπούτο της θα γίνει την Aνοιξη του 2018. Για μία ακόμα φορά το σχέδιο των Γερμανών για τη μικρομεσαία κλάση είναι ευρύτατο. Ας δούμε τη σχετική ατζέντα: 
  • Α-Class πεντάθυρη, Απρίλιος 2018 
  • Α-Class σεντάν, Οκτώβριος 2018 
  • Β-Class, Φεβρουάριος 2019 
  • CLA, Aπρίλιος 2019 
  • CLA Shooting Brake, Iούλιος 2019 
  • GLB, Σεπτέμβριος 2019 
  • GLA, Aπρίλιος 2019 
  • GLA Coupe, 2020
Σχεδίαση: χωρίζοντας την αρχική ιδέα 
H επόμενη GLA θα αλλάξει σημαντικά: θα είναι μεγαλύτερη, πιο ώριμη σχεδιαστικά και, κυρίως, πιο πρακτική. Αυτό δε σημαίνει ότι το τωρινό μοντέλο κρίνεται ως λάθος. Απλώς το σχέδιο της Mercedes αλλάζει και προβλέπει μια GLA πιο καλά εκμεταλλεύσιμη από πλευράς χώρων και μια GLA Coupe η οποία θα είναι αρκετά πιο δυναμική. Αυτό αλλάζει και τα ματσαρίσματα με τους αντιπάλους στην αγορά. Η μεν GLA θα κοιτάει πιο πολύ προς τη BMW X1 και το Audi Q3 ενώ η Coupe θα βάζει στο στόχαστρο πιο καλά κεντραρισμένα, τη μελλοντική BMW Χ2 και το Audi Q4. Σχεδιαστικά, η GLA θα είναι πιο συγκρατημένη, πιο ενήλικη και με αναλογίες πιο κοντά σε αυτές ενός κλασικού SUV. Η GLA Coupe από την άλλη πλευρά, θα είναι πιο κοντά στη σιλουέτα του σημερινού μοντέλου και θα έχει μια «χωρίς τύψεις» προσέγγιση στο θέμα των χώρων. Ενώ η GLA θα είναι πιο τετραγωνισμένη στο πίσω μέρος και η οροφής της θα αργεί να πέσει προς την πέμπτη πόρτα, η GLA Coupe θα έχει πιο σπορ διαμόρφωση, χαμηλότερο ύψος, μικρότερα παράθυρα και πιο δυναμικό στιλ. 
 
Και να σκεφτεί κανείς ότι το «διαίρει και βασίλευε» της Mercedes στα μικρομεσαία crossover έχει και συνέχεια αφού λίγο πριν τις GLA θα έχουμε ήδη δει τη GLB, μια προσαρμογή αισθητικών στοιχείων από τη G-Class σε μια χαμηλότερη κατηγορία. Αυτό το αυτοκίνητο πάντως θα είναι μέχρι και επταθέσιο – για έξτρα διαφοροποίηση.  
 
Τεχνικά: Νέο δάπεδο - μεγαλύτερο μεταξόνιο 
Αμφότερες οι GLA βέβαια, όπως και το πλήθος των παραλλαγών της γκάμας θα βασίζεται στη νέα A-Class. Αυτό σημαίνει ότι θα χρησιμοποιούν τη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας MFA και θα εκμεταλλεύονται ένα σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο. 

Από πλευράς κινητήρων, όσο κι αν κερδίζει πόντους η ηλεκτροκίνηση, η GLA και η σπορ αδελφή της θα βασίζονται εκ νέου πάνω σε κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Με κυβισμό από 1,2 έως 1,4 λίτρα και τετρακύλινδρα μπλοκ η γκάμα της βενζίνης με προέλευση τη Γαλλία, θα καλύπτει αρχικά ένα εύρος ισχύος από 109 έως 163 ίππους. Η γκάμα των ντίζελ θα ξεκινά από 1,6 λίτρα με απόδοση 116 ίππων και θα συνεχίζει με πιο μεγάλα σύνολα 150 και 190 ίππων αντί 136 και 177 που είναι σήμερα. Μια διαφορά ανάμεσα σε GLA και GLA Coupe είναι ότι η δεύτερη δε θα διαθέτει το βασικό μοτέρ της πρώτης, αλλά θα ξεκινά από το επόμενο. Μία δίλιτρη βενζίνη με 231 ίππους αλλά και μια εκδοχή με απόδοση από 310 έως 340 ίππους θα δίνουν επιπλέον επιλογές. Η δεύτερη θα λέγεται GLA 40 και θα έχει ως στόχο να γεφυρώνει τις εκδόσεις μέχρι την AMG η οποία όχι μόνο θα συνεχίσει να υπάρχει αλλά θα αποκτήσει και ισχύ αρκετά πάνω από τους 400 ίππους, όπως έχουμε ήδη πει για όλη τη γκάμα της A-Class συνολικά. Λέγεται μάλιστα ότι στη μεν GLA η ισχύ ίσως είναι στους 408 ίππους και στην κουπέ στους 420! Σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει mild-hybrid βοήθεια για όλες τις εκδόσεις με μοτέρ 15 kW (20 ίππων) και έξτρα ροπή 70 Nm. Στόχος είναι η μείωση της κατανάλωσης και κατόπιν μια ελάχιστη ηλεκτρική αυτονομία. Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση δεν είναι εκτός σχεδίου για τη γκάμα της A-Class αλλά θα στηριχτεί από μοντέλο της υποδιεύθυνσης ΕQ. To όχημα θα έχει crossover αμάξωμα (επειδή βολεύει η τοποθέτηση των μπαταριών) και θα λέγεται EQA. To μοτέρ θα αποδίδει 150 kW (204 ίπποι), η μπαταρία θα αποθηκεύει 60 kWh και θα δίνει αυτονομία 400 χλμ. περίπου. 
 
Εσωτερικό: Με στοιχεία από τα μεγάλα σεντάν 
Πολλά στοιχεία από τις λιμουζίνες της Mercedes θα υιοθετεί στο εσωτερικό της η GLA – κάτι που νωρίτερα θα έχει ξεκινήσει από την κλασική πεντάθυρη A-Class. Το ταμπλό θα είναι ψηφιακό στο μεγαλύτερο μέρος του, είτε πρόκειται για την κεντρική κονσόλα είτε για τον πίνακα οργάνων. Τα μικρά touchpad στο τιμόνι έχουν προέλευση την E-Class ενώ θα υπάρχει ασύρματη φόρτιση και φουλ συνδεσιμότητα για τα κινητά. Από πλευράς τεχνολογίας το επίπεδο θα είναι φυσικά πολύ υψηλό.