Delphi Technologies GDi GFP3 500+ bar

Νέο σύστημα ψεκασμού στα 500+ bar

1.927 Επισκέψεις στο άρθρο (16/5/2019)

Η Delphi Technologies εξελίσσει ένα νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου που λειτουργεί στα 500+ bar, υποσχόμενο να μειώσει έως και κατά 50% τις εκπομπές αέριων σωματιδίων στους ρύπους των θερμικών κινητήρων.

Το Διεθνές Συμπόσιο Αυτοκίνησης της Βιέννης, που φέτος πραγματοποιείται στις 16 και 17 Μαΐου, φιλοξενεί πάντα τις νεότερες τεχνολογίες κα εξελίξεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, δίνοντας πάντα μια πρώτη γεύση για το τι θα ακολουθήσει στο εγγύς μέλλον. Φέτος, οι προβολείς έπεσαν στο νέο σύστημα ψεκασμού της Delphi Technologies το οποίο, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, είναι σε θέση να λειτουργεί με πίεση ακόμα και άνω των 500 bar.

Για να αποκτήσετε καλύτερη «εικόνα», το κορυφαίο σύστημα έγχυσης καυσίμου που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανώτατο όριο λειτουργίας τα 350 bar (σ.σ. το επαναστατικό για το 2016 σύστημα των 350 bar είχε παρουσιαστεί από την ίδια εταιρεία μειώνοντας τότε κατά 70% τους ρύπους σε σχέση με το εμπορικότερο με πίεση 200 bar). Όσον αφορά στα οφέλη του καινούργιου συστήματος, οι επιστήμονες της Delphi Technologies υπόσχονται έως και 50% μικρότερες εκπομπές ρύπων σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα. 
 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η ερευνητική εταιρεία, η μείωση του αριθμού των σωματιδίων που εκλύονται, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είναι μικρότερα των 23 nm, θα βοηθήσει τους κατασκευαστές να ανταποκριθούν στα ολοένα και αυστηρότερα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων.

Σε τεχνολογικό επίπεδο τώρα, η μεγαλύτερη πρόκληση για την ομάδα της Delphi Technologies ήταν να επιτευχθούν υψηλές πιέσεις χωρίς όμως να αυξηθούν τα φορτία από την αντλία, και αυτό γιατί οι περισσότεροι κινητήρες τροφοδοτούν την αντλία μέσω της κίνησης του εκκεντροφόρου με ιμάντα, οπότε η λύση στο πρόβλημα θα απαιτούσε τον δαπανηρό επανασχεδιασμό και την περαιτέρω ενίσχυση του μηχανισμού του εκκεντροφόρου σε ζωτικά, δομικά του σημεία. Παρόλα αυτά, βρέθηκε η χρυσή τομή με τον σχεδιασμό ενός συστήματος στεγανοποίησης στο εσωτερικό της αντλίας GFP3, όπως αποκαλύπτει ο Walter Piock, αρχιμηχανικός της Delphi Technologies, μειώνοντας παράλληλα τη διάμετρο εμβόλου, πράγμα που εμποδίζει την αύξηση των φορτίων στα κινούμενα μέρη.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως, η συγκεκριμένη πρόταση της εταιρείας θα λανσαριστεί από το 2022 και έπειτα.

Toyota
moto