Μόλις 900 Aventador SVJ θα παραχθούν. Η τιμή της; 350.000¤ χωρίς φόρους. Η οδηγική απόλαυση που προσφέρει; Απερίγραπτη…

Σχεδίαση από άλλο πλανήτη. Αυτήν την Lambo δεν θα βαρεθείς ποτέ να την κοιτάς.

Κάτω από το γυαλί κρύβεται ένα μηχανολογικό διαμάντι. Το ηχητικό πανδαιμόνιο του ατμοσφαιρικού V12 είναι απερίγραπτο, ακόμα και με νότες.

Κανόνια που βγάζουν φλόγες και αρμόζουν τα μάλα στην πολεμική αυτή μηχανή.

Τεράστια είναι τα paddles πίσω από το τιμόνι, κορυφαία τα υλικά. Στην κεντρική κονσόλα φυσικά το μάτι πέφτει στο κόκκινο κουμπί της εκκίνησης.

720 PS, 770 Nm και χωρίς turbo! Σίγουρα από τους τελευταίους των Μοϊκανών.

Στον πίνακα οργάνων το μάτι πέφτει σε δύο πράγματα: στο 3ψηφιο νούμερο του κοντέρ και στα κόκκινα στις 9.000 στροφές.

Το πακέτο ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων «έρχεται» από την Huracan Perfomante και παράγει δύναμη μέχρι και σε μεμονωμένο τροχό.

0-100 σε 2,8 δλ. και τελική στα 350 χλμ./ώρα.

Το σύστημα εξαγωγής είναι ελαφρύτερο και πιο ψηλά τοποθετημένο.

Full στο ανθρακόνημα. Η Lamborghini Aventador SVJ ζυγίζει μόλις 1.575 κιλά.

Σε σχέση με την απλή Avetador η SVJ έχει διπλά πιο παχιές αντιστρεπτικές, είναι κατά 15% πιο σφιχτή, το τιμόνι είναι πιο άμεσο και τα P Zero Corsa είναι ειδικά εξελιγμένα για τη συγκεκριμένη έκδοση.

24 ώρες με Lamborghini Aventador SVJ

9.110 Επισκέψεις στο άρθρο (9/3/2019)

Αιθέρια, πολεμική, μοναδική, από τους τελευταίους των Μοϊκανών… Είναι δύσκολο να περιγράψεις τα συναισθήματα που σου προκαλεί αυτή η Aventador. Είχαμε την τύχη να περάσουμε μια μέρα μαζί της στην πίστα του Estoril και αναφέρουμε…

Ναι, δεν είναι καινούρια, έχει 7 χρόνια στην πλάτη και βρίσκεται μάλλον στη δύση της καριέρας της, όμως όταν την αντικρίζεις στα paddocks του Estoril αναφωνείς πως η σχεδίασή της είναι από άλλο πλανήτη, ενώ όταν παίρνει μπροστά ο κινητήρας της οι σεισμικές δονήσεις και τα μπάσα μπουμπουνητά σου σηκώνουν την τρίχα κάγκελο. Φανταστείτε τι γίνεται όταν ξεκινήσεις τους γύρους στη μήκους 4,2 χλμ. ανασχεδιασμένη πίστα στην Πορτογαλία…

Βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση δεν είχαμε να κάνουμε με την απλή Aventador, ή την έκδοση SV, αλλά με μια πολύ ειδική κατασκευή που θα παραχθεί σε 900 μόνο κομμάτια (τα 800 έχουν ήδη πουληθεί), την SVJ, της οποίας το αρτικόλεξο σημαίνει Super Veloce Jota και έχει τιτλοφορήσει λίγες και ειδικές μόνο Lambo κατά το παρελθόν, όπως οι Miura, Diablo και Murcielago.

Τι το ιδιαίτερο έχει, λοιπόν, η Aventador SVJ, ώστε να αξίζει να δώσεις (στη Γερμανία) περί τα 415.000 ευρώ; 

Η εμφάνιση ακόμη και της απλής Aventador είναι σαν να έχει βγει από το Star-Wars, όμως εδώ το σκηνικό είναι ακόμη καλύτερο, πιο πολεμικό, πιο επιβλητικό. Αυτό οφείλεται στο πακέτο ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων που οι Ιταλοί ονομάζουν ALA 2.0, έρχεται από την Huracan Perfomante και ανεβάζει τις αεροδυναμικές κάθετες δυνάμεις σε πρωτοφανή επίπεδα (η SVJ έχει 40% μεγαλύτερη αρνητική άντωση σε σχέση με την SV!). Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το μοντέλο διαθέτει ενεργά εμπρός και πίσω πτερύγια, ώστε να αλλάζει η ροή του αέρα και να διοχετεύεται ανά περίπτωση, π.χ. μπορεί να παραχθεί μεγαλύτερη αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη στον εσωτερικό τροχό κατά τη διάρκεια μιας στροφής! Ωστόσο, δεν θα μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Ανοίγουμε την πόρτα και μπαίνουμε στην καμπίνα. Όχι, τελικά, η θέση οδήγησης δεν κάνει για πολύ ψηλούς. Τα γόνατά μας βρίσκουν στην κολόνα του τιμονιού, το ταβάνι γλείφει το κεφάλι, ενώ πεντάλ και τιμόνι είναι λίγο μακριά μας. Λεπτομέρειες που τις «ξεπερνάμε» γρήγορα, όπως και το παλιό σύστημα πολυμέσων της Audi. 

Στη συνέχεια πατάμε το κουμπί της εκκίνησης που βρίσκεται κάτω από το κόκκινο καπάκι και επιλέγουμε πρόγραμμα οδήγησης. Μη μας ρωτάτε… φυσικά και επιλέγουμε το πρόγραμμα «Corsa», αφού το μενού της ημέρας περιλαμβάνει μόνο πίστα. Γκάζι και πάμε να ντριφτάρουμε! Ουπς… τελικά το ESC εδώ δεν σε αφήνει να κάψεις όση γόμα θες από τα P Zero Corsa μιας και η γωνία πλαγιολίσθησης είναι πιο μικρή από όσο αναμένεις. Στο ESC off «παίζεις» μεν περισσότερο, αλλά αυτή η νέα χάραξη της πίστας δεν σε αφήνει να χαρείς… Μάλιστα στα κλειστά, αργά κομμάτια η SVJ θέλει τελικά πολύ υπομονή και λεπτούς χειρισμούς στο τιμόνι ώστε να βάλεις σωστά τα μούτρα της μέσα στη στροφή και να μην υποστρέψεις.

Όσο βέβαια περνάνε οι ώρες και ο ήλιος ανεβαίνει στον ουρανό, η πιστά αποκτά καλύτερο grip και εμείς εξοικειωνόμαστε περισσότερο με τις τεχνικές λεπτομέρειες του μοντέλου, με την ενεργή τετραδιεύθυνση, την ανάρτηση με pushrods και μαγνητοροϊκά αμορτισέρ, την -πιο απολαυστική για εμάς- κατανομή της ροπής (στη SVJ δίνεται περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα σε σχέση με την απλή Aventador), αλλά πάνω από όλα συνεχίζουμε να μαγευόμαστε από ένα πράγμα: Αχ… αυτόν τον 6,5 λίτρων V12 (με περιεχόμενη γωνία 60ο, τροποποιημένες κυλινδροκεφαλές, βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο και ελαφρύτερο σφόνδυλο) που για την περίσταση έχει ανέβει στα 770 άλογα, έχει τα κόκκινα στις 8.750 σ.α.λ., εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις (0-100 σε 2,9 δλ., 0-200 σε 8,6 δλ., τελική 350 χλμ./ώρα) και στο πάτημα του γκαζιού είναι μια οπερετική, ηχητική πανδαισία. Θεωρούμε μάλιστα πως είναι και ένας από τους τελευταίους του είδους (τα επόμενα supercar θα είναι turbo και «υβριδικοηλεκτρικά») και για αυτό μας ξεσηκώνει ακόμη περισσότερο, είτε στις μεσαίες 5.000 στροφές που είναι βελτιωμένος, είτε στον ουρανό, στις 9.000 σ.α.λ.. Από την άλλη, βέβαια δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για το κιβώτιο. Οι αλλαγές ψηλά δεν είναι όσο ακαριαίες τις θες και αυτό επηρεάζει εν τέλει την ισορροπία και συχνά θα χρειαστεί να κάνεις μικροδιορθώσεις με το τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η Jota είναι η πιο απολαυστική Aventador που υπάρχει και μπορείς να της συγχωρέσεις τις πολύ μικρές αδυναμίες…

Toyota
moto