
Όμορφο στο μάτι. Μας άρεσε η αναγραφή του ονόματος και της μάρκας στο αμάξωμα, καθώς και pixel φιλοσοφία που έχει ακολουθηθεί.
Μετά την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ήρθε η στιγμή για τη νέα, hybrid έκδοση του Fiat Grande Panda που αποδίδει 110 άλογα, έχει αυτόματο κιβώτιο, χαμηλή κατανάλωση και αναμένεται σύντομα, από τον Ιούνιο, στην Ελλάδα.
autotriti team
Αρχικά να υπενθυμίσουμε πως το νέο Fiat Grande Panda δεν ανήκει στα μίνι μοντέλα πόλης όπως το ξέραμε ως Panda, αλλά στα μικρά (σαν τα Yaris, C3, 308, Polo κτλ.) και μάλιστα έχει και crossover χαρακτηριστικά, μιας και διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και μοντέρνα boxy σχεδίαση.
Βρεθήκαμε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Τορίνο για να οδηγήσουμε την hybrid έκδοση των 110 ίππων η οποία θα είναι διαθέσιμη για παραγγελία στην Ελλάδα τον Ιούνιο, και οι πρώτες εντυπώσεις μας είναι πολύ θετικές. Τόσο με την σχεδίασή του, όσο με τον κινητήρα και την οδική του συμπεριφορά.
Πολύ όμορφο και μοντέρνο σε εμφάνιση
Δεν θα αναφερθούμε εκτενώς στη σχεδίαση αφού την έχουμε αναλύσει στην ηλεκτρική του έκδοση, θα επαναλάβουμε όμως πως οι Ιταλοί το έχουν με το design! Λίγο η συνεχής και έντεχνη αναγραφή του ονόματος και της μάρκας στο αμάξωμα, λίγο η pixel λογική σε μάσκα και φανάρια, κάτι τα crossover χαρακτηριστικά και οπωσδήποτε η μεγάλη χρωματική παλέτα, και το Fiat Grande Panda είναι νεανικό, μοντέρνο, πανέμορφο. Προσωπικά μάλιστα, μας άρεσε πολύ στα ανοιχτόχρωμα χρώματα με αγαπημένα το κίτρινο και το γαλάζιο.
Ομοίως και για το εσωτερικό του η γνώμη μας, όπως και για ηλεκτρικό, είναι πολύ καλή. Μοντέρνα, νεανική και εργονομική σχεδίαση συνδυάζεται με οικολογικά υλικά σε ένα τελικό αποτέλεσμα που αφήνει αίσθηση καλής απτής ποιότητας. Τόσο, από τη θέση του οδηγού, όσο και του συνοδηγού όπου ανακαλύψαμε πως στην έκδοση la Prima η επένδυση του ταμπλό αποτελείται από 33% αληθινό bamboo. Όσο τέλος για τους χώρους, αυτοί δείχνουν μεγάλοι για τους πίσω επιβάτες με χώρο πολύ για το κεφάλι και τα πόδια, αν και αυτούς θα τους εξετάσουμε με τον χάρακα όταν έρθει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα.

Μοντέρνο και εργονομικό το εσωτερικό, έχεις να αφήσεις τα πράγματα της καθημερινότητας σε αρκετές θήκες.
Οικονομικός και σβέλτος κινητήρας
Περνάμε λοιπόν στην ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης, δηλαδή στον κινητήρα των 1.200 κυβικών που αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Γνώριμος από το γκρουπ της Stellantis συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 21 kW που είναι προσαρμοσμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων και έτσι η συνδυαστική ισχύς φτάνει στα 110 άλογα εξασφαλίζοντας οικονομία και σβέλτες επιδόσεις. Έτσι τουλάχιστον έδειξε ως πρώτη γραφή κατά την οδήγησή μας στην Ιταλία.
Η Fiat δηλώνει πως το 0-100 χλμ. ώρα ολοκληρώνεται σε 10 δλ. και ότι η κατανάλωση είναι 5,5 λτ./100 χλμ. και μάλλον θα πούμε πως δεν υπάρχει μεγάλη απόκλιση αφού το trip μας έδειξε 6,5 λτ. και μάλιστα χωρίς πολλά σταμάτα-ξεκίνα μέσα στα χωριά όπου θα μπορούσαμε να πάμε περισσότερο ηλεκτρικά (σ.σ. σύμφωνα με την Fiat το Grande Panda μπορεί να κινηθεί για 1 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα, καθώς η μπαταρία των 48 V έχει ενεργειακή χωρητικότητα 0,876 kWh).
Κατά τα άλλα, ως προς τον τρόπο λειτουργίας και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, ο κινητήρας δείχνει να έχει αρκετή ροπή χαμηλά και να ανεβάζει αβίαστα ταχύτητα, ακόμη και φορτωμένο ή σε μια προσπάθεια γρήγορης προσπέρασης στο επαρχιακό.